![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Ser bra ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Det ser mycket bra ut! En liten detalj jag uppmärksammade var de mittersta spåren. De sitter inte ihop ser det ut som. Men det kanske är tillrättat nu? Följer, som många andra här, intresserat ditt bygge varje dag och tycker det ska bli kul att så småningom få köra tunnelbanan! ![]()
![]() |
#228 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Oj då, det spåret som inte satt fast hade jag missat. Det är ett dubbelspår som dock sitter fel. Men det går ju fort att fixa.
![]() |
#229 |
Veteran
|
![]()
Jag kollade streckan mellan Hagsätra och Slussen. Den var 12.74 km mot verklighetens 10. Irriterande att jag har byggt för långt...
![]()
![]() |
#230 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]() Citat:
![]() det väl att ändra. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Veteran
|
![]()
Jag har nog visat det mesta som är värt att se av rutten. Titta på tidigare sidor i denna tråd så hittar du mera bilder. Det kommer fler bilder när Slussen är färdig.
![]()
![]() |
#232 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Spännande!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2008
|
![]()
hur går det bönan börjar du bli klar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Veteran
|
![]()
En fråga: Ska Slussen vara byggd som gullmarsplan med pelare till väggarna, eller ska det vara täta väggar? I trainztunnelbanan är det täta väggar men jag har för mig från i somras när jag var i Stockholm att det var pelare. Jag ska för överigt till Stockholm några dar nästnästa helg. Då blir det mycket fotande!
![]() |
#235 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2006
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Det är täta väggar på de yttre sidorna. I mellan mittre spåren är pelarna. I mitten av plattformarna är delvis väggar och pelare och det finns trappuppgångar enligt skiss som jag ritade enligt inlägg 219.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2008-10-13 klockan 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Hedersmedlem
|
![]()
I verkliga Slussen har problem att hela stationen håller på sjunka sakta har jag hört för omkring för tio år sen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Veteran
|
![]()
Tack för hjälpen, ska snart bygga lite.
![]()
![]() |
#239 |
Veteran
|
![]()
Hej! Jag har tittat lite på train-sim efter passande objekt till Slussens ytterväggar, men har inta hittat nått. Kan någon tippsa om något passande "väggobjekt? Tänk om man bara kunde stoppa in Slussenobjektet från Trainztunnelbanan i MSTS... Och appropå Trainztunnelbanan, så har jag en fråga: Skulle man rent tekniskt sett kunna göra om C20 till ett MSTSlok? I alla fall använda dess 3D-moddel?
EDIT: En fråga till: Är det ofarlig att sätta ut platform markers i Rutten, jag har blivit avrådd från att sätta ut signaler och carspawners, men plattform markers är kanske en annan sak?
Mvh Björn ![]() Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora Senast redigerad av bönan den 2008-10-18 klockan 09:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Jag skulle använt bottenplattor som väggar, ja till allt på slussen förutom perronger då. Så som jag fattat det, så kan man inte göra om nått lok/tåg eller objekt gjort för ena simmen till den andra. Man kan visseligen utgå ifrån samma 3d-modell (tidigt skede) och bygga en version åt båda. Men som jag fattat det, så går det inte (tyvärr) att i det närmaste bygga klart en modell och sedan exportera den till varsinn tågsim... Allt som har att göra med spåren/vägarna är vanskligt att sätta ut medans man bygger. Man bör sätta ut sånt sist! Men det behöver inte hända något med rutten om man sätter ut sånt, men det kan sabba ordentligt. Så, välj själv... vill du chansa?
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-10-18 klockan 09:48. |
|
![]() |
![]() |