![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det ska vara 1.8 working release! 1.7 ger bara problem...
![]() |
#227 |
Medlem
|
![]()
Installerat om hela spelet, Installerat allt i rätt ordning och rätt saker inklusive MSTS bin 1.8 works release, Sedan tvärbanerutten och tågsätten, den laddar texture buffers vid första starten av tvärbanan som det ska och sedan kommer det upp: Failed to open texture file routes\.envfies\textures\sun.ace och har tryckt på installme.bat vid upprepade tillfällen har provat att installera rutten både i huvudkatalogen och i ruttmappen och sedan tryckt på installme.bat flera gånger, Har även kollat att sun.ace ligger i envfilesmappen i routesmappen och det gör den ju: Det märkligaste är att filerna till banan hamnar i routesmappen hur man än gör och det skappas ingen ruttmapp som heter tvarbanan utan allt ligger utspritt i routesmappen, Ska man göra en mapp i routesmappen som heter tvarbanan och klistra in tvärbaneruttsgrejerna där? För att återgå till error så trycker jag på yes i errorrutan och då kommer nästa error upp: Train world initialatizion failed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
Mycket konstigt att du får de där felen, det får inte jag. Eventuellt gjorde jag något fel när jag packade rutten, jag lät nämligen RR ta bort överflödiga objekt (objekt som finns i rutten men som inte är utplacerade) för att få ner storleken på rutten.
Har fixat installationsfelet nu, så när man laddar ner rutten nu så lägger sig Tvärbanan automatiskt under ROUTES-mappen. ![]() Jonmpa: Se till att Tvärbane-mappen ligger under ROUTES-mappen och inte i huvudmappen, annars vet jag inte vad som är fel? ![]() EDIT: Är det någon som har fått banan att fungera? Eventuellt kan jag lägga upp en version där alla "överflödiga" objekt är med, fast då blir ju rutten betydligt större... Senast redigerad av Bombardier Train den 2012-06-23 klockan 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Medlem
|
![]()
Ja nu skapade jag en mapp under routes som hette tvarbanan, Jag tror felet var att jag tog bort även gamla rutter och då försvann tvarbanan mappen som följde med beta versionen och då skapade jag en ny sådan under routeskatalogen och plötsligt kom både aktiviteterna till betan och 2.0:an upp i spelet i huvudmenyn under tvärbanan, Men felen kvarstår
För att förtydliga vad jag gjort: Installerat rutten till: MSTS/routes igenom exe filen, kört installme upprepade gånger medan alla tvärbanans filer låg utspridda i routes och nu när den ligger i min nyskapade mapp: tvarbanan: Tog alltså new map och döpte den till det och den ligger i routesmappen och alla saker som tillhör tvärbanan ligger där i Senast redigerad av Jonmpa den 2012-06-23 klockan 16:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Veteran
|
![]()
För att det ska funka med installme.bat behöver du ha alla orginalrutterna installerade.
![]() |
#231 |
Medlem
|
![]()
USA 1
USA 2 JAPAN 1 JAPAN 2 EUROPE 1 EUROPE 2 Inklusive Tutorialrutten Dom finns i routesmappen där dom ska vara |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Och Scalerails textur- och shapsfiler ligger i Globalmappen? Vad får du för felmeddelanden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Medlem
|
![]()
Det enda är ju att sun.ace saknas i texturemappen i tvarbanan och i global\texture vad jag kan se, Det närmaste är: i ENV files i tvarbanan: old envfiles: sun.env, Men inte sun.ace
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Medlem
|
![]()
Failed to open texture file routes\.envfies\textures\sun.ace trycker på yes och då kommer: Train world initialatizion failed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Medlem
|
![]()
Ja Scalerails texturer ligger under globalmappen
Fast bara 30 stycken texturfiler ligger där Jag kan ju testa att kopiera alla texturfilerna från tvärbanans texturmapp dit för säkerhets skull och shapesfilerna från tvärbanans shapemapp till global\shapes |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Veteran
|
![]()
Ta bara env-files från någon annan rutt. Sun.ace finns alltid och behövs för att det ska fungera.
![]()
![]() |
#237 |
Medlem
|
![]()
Det hjälpte icke för sun.ace hittar jag ingenstans överhuvudtaget varken i tvärbanans, globals eller någon annan texturemapp tyvärr
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Laddar upp min env-mapp. Ersätt min med din gamla och kopiera de filer som efterfrågas till Global-mappen. Hoppas det funkar nu.
Om inte, rekommenderar jag att du laddar ner rutten igen, det kan ju ha blivit något fel under nedladdningen. ![]() https://rapidshare.com/files/3160784983/ENVFILES.zip Senast redigerad av Bombardier Train den 2012-06-23 klockan 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Medlem
|
![]()
Fixat så att nu är det bara scalerail spårfiler som saknas under shapes i globalmappen, Kan jag installera detta nu sist här?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Ja, bara du ser till att du har den senaste T-section.dat.
|
![]() |
![]() |