![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#226 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() ![]() Nu mår min rutt bra, tack vare Mazz som fixade åt mig. Nu är jag pigg igen och tänker fortsätta bygga. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Skönt att du vill fortsätta med rutten! Jag har också haft problem med spåren och blivit ganska irriterad men det går över ganska fort.
![]() /Viktor ![]() VD på NER http://fire.prohosting.com/ss1624/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Här har jag lite bilder som jag tagit idag på Öxnered station:
![]() på att bygga dubbelspår från öxnered till Trollhättan. ![]() Som snart kommer att brytas upp. Upp till höger går spåret till Uddevalla. Till vänster längst ner i bild går spåret till Vänersborg. Och Rakt fram går spåret till Trollhättan, som ochså kommer att brytas upp när dubbelspåret är klart. ![]() där dubbelspåret ska gå, ligger lite nya spår/växlar till höger ochså. Undrar om nån vill hjälpa mig med en sak ochså: Jag har 3 biler till på stationen men de är långt över 100 kb [V][V] så då undrar jag om nån har ett bra tips på hur man för miskar antalet kb eller hur man komprimerar filen... Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Har du bildprogram ACD Systems? Jag tycker det är bra och lätt att hantera bilder. Går även att minska pixlar. Jag fick programmet då jag köpte HP scanner. Öxneredbilder, ja jag har även tagit blider i somras innan de påbörjade förändringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Apropå Öxnered, kommer du att Öxnered station som den såg ut förut eller som den kommer att bli?
/Viktor ![]() VD på NER http://fire.prohosting.com/ss1624/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag kommer att bygga efter den gamla, eftersom stationen är sällsynt. Jag har provbyggt spåren med X-track och lyckades faktiskt och skrev upp på en lapp så jag vet vilka spårväxlar och korsning att sätta ihop senare. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Jag har varit i dubbelspår tunneln idag: tog lite bilder
![]() ![]() Här är mynningen, början, från Trollhättan hållet. Tog lite andra bilder ochså men de blev lite för mörka men jag tror jag har en här som är rättså bra: ![]() en "liten" maskin [|)]... [?]Undrar om Totte är intresserad av bro bilder på järnvägsbroarna i Thn???[?] Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Ja, jag har bilat förbi tunnelbygget många gånger på båda sidor. Angående bron är jag intresserad och tacksam om nån kan skapa bron till rutten. Bron lyfts horisintalt med pelarna. Den är inte gammal drygt två år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() ![]() Jag har sett mycket bilder på rutten men inte på ett tag nu. Kan man kanske få se någon bild???[?] Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Undrar om du kan rabbla upp alla stationer längs järnvägen Oslo - Göteborg C [?][?][?]
Skulle upskatta det väldigt mycket... [|)] Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Jag är tillbaka till Oslo med bygget fast det är östra delen. En jätte bangård som heter Alna och har minst 40 spår. Jag byggde bara 12 spår. Jag har även spår väster om Oslo som också skall byggas. När allt är klart fortsätter jag rutten efter Moss mot Göteborg. Här några bilder på östra delen: Spåret till höger leder till Göteborg, mitten till Alna och till vänster mindre järnväg med små stationer och ansluts runt till mittenspåret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#237 |
Hedersmedlem
|
![]()
Stationernas namn. ja, det är ganska många.
Norska stationer: OSLO Nordstrand Ljan Hauketo Holmia Rosenholm Kolbotn Greverud Oppegård Vevelstad Langhus SKI Ås Vestby Kambo MOSS Rygge Råde Onsøy FREDRIKSTAD Hauge Greåker Sandesund SARPSBORG Skeberg Ingedal Berg HALDEN Tistedal Aspendammen Prestebakke KORNSJÖ. Svenska stationer: Tullstation ED Bäckefors Dals Rostock Brålanda Frändefors ÖXNERED (ska även lägga spår till Uddevalla och till Herrljunga) TROLLHÄTTAN Upphärad några nedlagda stationer, GÖTEBORG. |
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Medlem
|
![]()
hej!
Wow, det är så man håller på att ramla av stolen, vilka bilder...[ ![]() Hur länge har du hållit på med detta???? MVH Kenneth |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() ![]() ![]() ![]() Tack att du skrev upp stationerna ![]() ![]() ![]() ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Vilken station är du vid nu?
Eller nästa? ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |