![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#226 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Wow! Riktigt snyggt!
![]() Snyggt där med övergångarna från de olika plattformarna!
![]() |
#227 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Medlem
|
![]()
Tycker som Json. Avesta Krylbo
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. ![]() ![]() http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Medlem
|
![]()
Det liknar Alvesta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
Medlem
|
![]()
Man har ju varit där några gånger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
Medlem
|
![]()
Tycker mig att jag känner igen stationen men jag kommer inte på vart vi befinner oss i Sverige
![]()
![]() |
#233 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Stationshuset ska bli i samma utförande som Sala, är det tänkt. Blir en egen tråd om det projektet, när den kommit lite längre... I kväll bidde det plattsättning och tak-snickrande... Bäst att passa på medans man är i gång... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#236 |
Medlem
|
![]()
Hej!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Detta ser ju hur bra ut som helst ![]() Men jag ser något på de här sista bilderna som även jag skulle kunna använda i min rutt....Det syns några skyltar här....Kommer de att släppas till "allmänheten"? MVH Kenneth
![]() |
#237 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() I princip så kommer JBJ2-arbetet att generera en del nya objekt och allt ska såklart släppas till alla att använda. I JBJ2-projektet, så ligger dock många saker i samma objekt, för att hålla object count på fina nivåer. Så, räkna inte med att det trillar ut objekt under JBJ2-byggets gång, stationshus undantaget dock, dom ska jag nog se til att få ut ändå. Och resten kommer ut när JBJ2 är klar för min del. För övrigt passerades en milstolpe med att spår-arbetet nu avslutats med de sista justeringarna från Magnus utmärkta lista. Nästa fas är lutningsvisare, hastigheter och sidings/platforms, vilket säkerligen då o då pausas me lite objekt-bygge... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-19 klockan 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 |
Hedersmedlem
|
![]()
Så där ja.
Nu är hela rutten hastighets-satt. Bra resonemang med Magnus, hans tabell över hastigheter kontra radie, samt banverks-spec har tjänat som underlag. De vore väl tusan om ni inte kan få ner farten nu, utan nödbroms... ![]() ![]() Lutningsvisare, gantry-detaljering och platforms härnäst. Bilder ja... Ja, det kommer... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#239 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Vad blir STH på das rutten?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#240 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sth är 130, så som det var på de svenska järnvägarna för inte så många år sedan...
![]() |
![]() |
![]() |