![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
SVoyager nytt tips: Kan man inte scripta så att tåget tutar när man håller in "Horn knappen " på förarbordet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#243 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag tror att David redan har bra bilder. Han kunde ju i detalj fotografera hytten i C20 2064 när vi fick låna vagnen i Nyboda i april.
Men det är väl aldrig fel med fler bilder..... //Lars S |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
hm... hittat en trevlig bugg... (tror jag)
På färddatorn så är inte mitten vagnarna öppna (dvs 3s) (alla ändvagnar är öppna)... men när man tittar på tåget så är alla öppna.. Om man byter till andra änden av ett tåg sett, (med alla dörrar öppna) så blir det lite fel, då är dörrarna i den hytt som man gick tills dörrar inte öppna åt den sidan där alla andra dörrar är... sen fick jag något konstigt felmeddelande (använde invsible station 200m under france, vilket det har fungerat med förrut, så inge passagerande verkar laddas):
![]() |
#246 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
>Hoppas den kan komma till användning
Ja men Jag redan har en högkvalitet bild av bordet men tack ändå! ![]() >På färddatorn så är inte mitten vagnarna öppna (dvs 3s) (alla ändvagnar är öppna)... men när man tittar på tåget så är alla öppna.. Hmm, jag har det svårt att översätta det här men jag tror att jag vet vad du säger. Använder du TRS2004?? Ska bugen alltid händer när du öppna dörrarna?? eller är det "random"??? >Om man byter till andra änden av ett tåg sett, (med alla dörrar öppna) så blir det lite fel, då är dörrarna i den hytt som man gick tills dörrar inte öppna åt den sidan där alla andra dörrar är... Sant! Den här är normall med den här versionen. Jag är inte klart med del av koden som "spara" hytt information. Just nu dörrarsanimation är inte sparat, det är inte en stor fel för du behöver att öppna dem igen (även om dem är redan öppnat i hela tåget) så ska dörrarna i hyttenssikte öpnar och sen stänger dem och dem ska stänga. >sen fick jag något konstigt felmeddelande (använde invsible station 200m under france, vilket det har fungerat med förrut, så inge passagerande verkar laddas): Mycket intressant. Jag har provat det och hade en skript fel också (inte samma fel meddelande men en skript fel ändå). Jag vet inte ricktig om jag har fixat problemet men det fungerar på min sida. Jag använde ms station 20m för jag kunde inte hitta objektet som du har beskrivit. Finns ingen "invisible station 200m" i France delen. hmm. Kanske nån fel hos min sida, vilken KUID är den? Ändå, prova den här fil. Du behöver att "replace" filen som redan finns i CAB mappen. (Inte A/B eller M delen. Bara interior mappen). Filen ska bara fixa skript fel medellande men det är möjligt att ingen passagerare ska laddar. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
hm, nu har jag testat med den nya filen...
>>På färddatorn så är inte mitten vagnarna öppna (dvs 3s) (alla ändvagnar är öppna)... men när man tittar på tåget så är alla öppna.. >Hmm, jag har det svårt att översätta det här men jag tror att jag vet vad du säger. Använder du TRS2004?? Ska bugen alltid händer när du öppna dörrarna?? eller är det "random"??? japp. kör trs2004 Nope, se bilden nedan, att alla dörrar är öppna, sätt utifrån, men datorn säger att mittenvagnarnas (typ M) är stängta (all doors is opened, but the computer says that all waggons in the middle (M) is closed) >Mycket intressant. Jag har provat det och hade en skript fel också (inte samma fel meddelande men en skript fel ändå). Jag vet inte ricktig om jag har fixat problemet men det fungerar på min sida. Jag använde ms station 20m för jag kunde inte hitta objektet som du har beskrivit. Finns ingen "invisible station 200m" i France delen. hmm. Kanske nån fel hos min sida, vilken KUID är den? trodde den medföljde... men kuid == 117667:20001:5 >Ändå, prova den här fil. Du behöver att "replace" filen som redan finns i CAB mappen. (Inte A/B eller M delen. Bara interior mappen). Filen ska bara fixa skript fel medellande men det är möjligt att ingen passagerare ska laddar. Samma fel fortfarande... (la den i mappen "TRS2004\World\dispatcher\downloads\kuid2 171003 5 6") var det rätt?
![]() |
#248 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Medlem
|
![]()
SVoyager: Går det att göra så att micken inte "flyger" ut ur hytten när man öppnar hyttdörren dvs jag vill att man ska kunna välja om man vill ta ut handmicken eller stänga dörrarna med den fast inneifrån hytten?. Förstår du vad jag menar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#250 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Medlem
|
![]()
>japp. kör trs2004. + bilden
okej. Jag har sett det här förut. Det är möjligt att det finns fortfarande en sådan bug i 2004. När jag titta på jetlog fil är det helt kaotisk i 2004 men inte i 2006 och jag har aldrig sett den där bug i 2006. Det är möjligt att det är nånting som jag har gjort fel, dörrarna är en jättestort problem och jag vet att jag måste hitta en bättre sätt att koda den. En sak som händer är om man stänger dörrarna och dem hade inte (finished) att öppna då ska buggen finnas eller den ska ha en stort chans att finnas. När dörrarna öppnar, och har klart att öppna, måste du vänta 2 sekunder till för det fortfarande finns nånting some "execute" i backgrunden. Det också finns nånting vicktig, specielt med 2004. Har du tog bort alla filer från v0.5 före har installerat v0.6? Det är jättevicktig att göra det, om du har inte gjort det, gör det nu. ta bort alla filer och mappar med kuid2 171003:x:x . ni som har 2004, kan ni prova om dörrarna gör en sådan sak? om ni kan ser en "pattern" på problemet är det bra att beskriva det här så att jag kan plugga mer på det. >trodde den medföljde... men kuid == 117667:20001:5 >Samma fel fortfarande... (la den i mappen "TRS2004\World\dispatcher\downloads\kuid2 171003 5 6") var det rätt? Ok, jag har laddat ner filen. Samma problem med samma fel medellande som du. hmm. Det ser som stationen är skriptat. Jag har ingen fix på den just nu, mer om det om några dagar. (och ja, du var rätt. Det var i den rätt mappen, bra gjort!). ----- >Går det att göra så att micken inte "flyger" ut ur hytten när man öppnar hyttdörren dvs jag vill att man ska kunna välja om man vill ta ut handmicken eller stänga dörrarna med den fast inneifrån hytten?. Förstår du vad jag menar? Ja, jag förstår tack. Hmm, du är inte det första person som vill ha det. Det kan vara gjort. hmm. ja. ska inte vara lätt men jag tror att jag kan hitta nån sätt att göra det. ja. SV |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Jag har dock några frågor till er: 1. Har ni sett samma fel när man använder någon annan station än ovanstående? 2. Är det någon som har stött på samma problem när man använder min dörrkontroll (MSL Door Control)?
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-09-18 klockan 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Medlem
|
![]()
SVoyager: Annars går det jue att stänga dörrarna med micken i hytten fast med hytt dörren stängd men det är inte riktigt samma känsla.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Medlem
|
![]()
Problemet med invisible station är fixat! Tack svenolov!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Medlem
|
![]()
hmm nästan 2 veckor på sista medelande. Nu är det tid för att ge en update!
Andra delen av förarebordet har fått sin egen högkvalitet texture!! http://www.svoyager.com/files/nyconsole.avi Mer information på dataskärmen. Tiden + broms tryck. http://www.svoyager.com/files/merdetalj.avi Manuell destinationsändring!!!!! http://www.svoyager.com/files/destination.avi ![]() nu är det kl5 på morgonen, måste sova! mvh David |
![]() |
![]() |