![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]()
Undrar om Totte vet vad Bjurhem är för (station) typ bara 2 spår för möte, men viktigt om man bygger en rutt baserad på verkligheten.
Undrar ochså om du vill ha bilder på Brålanda eller Frändefors? Ha en god fortsättning med rutten... ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Menar inte något elakt men jag skulle nog tro att du inte känner till knappen med en penna på! ![]() ![]() Det underlättar markant nrä man senare vill läsa tråden! ![]() ![]() För övrigt undrar jag om vi kan få höra av någon uppdatering på rutten? Nya bilder vore härligt![ ![]() MVH: Olaf "vr98olli" Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej kära vänner!
Tack för ni uppmuntrar mig och vill visa stationsbilder. Jag vet hur man ändrar inläggen. Jag har varit sjuk med feber och förkylning ett tag, men känner mig bättre ![]() Just nu håller jag fortfarande med bygge yttre områden av Oslo. Sen när hela Oslo bli färdig, så fortsätter jag byggandet från Moss. Jag kommer att visa bilder senare. Ha´så bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
Hedersmedlem
|
![]() ![]() Det spåret till höger går runt och det håller jag på. Sen spåret till vänster skall jag så småningom bygga. Spåret nedåt är mycket som är byggd ända till Moss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Nu är Oslo östra områden klara. Här kommer bilder. Spåret går runt enligt AE kartan. Stora bangården... Hög bro... Sprängd ås... Lite snö kvar i Fjällhammer hållplats... Spännande... Bad och camping... Station Ålbro... Bonden och katterna... Station Nyland... Tillbaka till Oslo S... Ja, det var altt om östra delen. Jag börjar nu åt västra områden... Ha´t så bra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Hej Totte
![]() Dina bilder från rutten är fina. Ser fram emot när du blir färdig. Ta det lugnt. ![]() Och lycka till. Mvh bengt |
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() Citat:
Erik Höglund |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Erik!
Förlåt att jag inte svarat direkt! Ja, jag är intresserad av bilder. Det är svårt att få tag på bra karta över spårplaner. På norska sidan har jag hitta mycket bra karta där man kan zooma tills man ser spårplaner på internet. Den visar även markhöjder så jag vet hur spåren ska upp eller ner. Så jag letar fortfarande liknande karta som Norge har till svenskt sida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() ![]() Har du en mejl så går det väldigt bra! Så slipper jag att lägga ner dom här.! ![]() Erik Höglund |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Moderator
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Erik!
Jag kan skriva upp adressen eftersom du ska bifoga bilderna. thorulf.sthlberg@telia.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Tidigare mrdaddydj
|
![]() ![]() Tack för adressen. Jag skickar dom nu... ![]() Erik Höglund En liten uppdatering i Öxnered: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
Puh! Nu har jag byggt västra delarna i Oslo. Storstadsbygge ![]() Jag tar tåget Linx och backar från Oslo Sentral (på norska) ![]() På andra sidan av tunneln ser vi storstadsbyggnader... Stationen fick namnet Lysaker Villasamhälle... Nu kör jag tåget framåt mot Oslo i annan vy... Stationen igen... Tillbaka till tunneln till Oslo S... Fortsätning följer .... |
![]() |
![]() |