![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#241 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#242 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Nu har jag inte kollat själv, men det va nån som sa tidigare i tråden att den va 140km/t som max i ur-JBJ
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Guest
|
![]() Citat:
![]() Undrar hur åkkomforten hade varit, om ur JBJ hade funnits på riktigt, med alla dessa varierande STH... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#244 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Det är 140km max på den rutten JBJ orginal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Medlem
|
![]()
Skulla man inte kunna ha 200km/h någonstans på någon lång raksträcka eller något?
![]() |
#246 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
det andra alternativet vid Jarlsberg, där det ju är en lång raksträcka, visst.. Men, till vilken nytta, rutten är ingen högfarts-bana, snarare än godsbana med persontrafik, helst med anknytning 70-tal, då järnväg fortfarande såg ut ungefär så som jag har lagt spåren... Då loktåg fortfarande regerade på våra banor... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
JBJ har från början satts på sth140. Även om man försöker ändra skyltarna högre än 140 så blir det ändå 140 km/tim.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#248 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#249 |
Medlem
|
![]()
Ett litet nytt tips som förbättring är:
Kan man inte sätta upp stationssignaturs tavlor? Alltså t.ex. M,Hm, Lp, Cst. Så att man man vet vad nästa station eller mötesplats heter. Detta kan ha varit uppe innan. Men jag vet inte ![]() Men nu är frågan i alla fall upptagen.
![]() |
#250 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#251 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#252 |
Hedersmedlem
|
![]()
Testat hur hastighets-sättningen fungérar i praktiken i går och jag tror att det håller...
![]() Resan började vid de nya stallarna i Jarlsberg och kämpade sig sedan igenom de olika passen. Det här tåget me 8 vagnar i kroken klarade oftast att hålla farten även i de värsta motluten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tar några till, bilder är ju alltid skoj... Hawk har verkligen fått till vackra partier i rutten...
Kommit halvvägs med lutningsvisarna... Hu, den här rutten är verkligen en berg-o-dal-bana, inte många plana partier inte, så dom behövs verkligen... ![]() Senast redigerad av Mazz den 2006-11-24 klockan 21:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#254 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Riktigt tjusiga bilder med bergen i bakrunden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#255 |
Medlem
|
![]()
Kommit halvvägs med lutningsvisarna... Hu, den här rutten är verkligen en berg-o-dal-bana, inte många plana partier inte...
![]() Hehe, jo jag märkte det när jag testde den, tur att inte min simulator tillåter att tåget spårar ur....... Lycka till med det frotsatta arbetet. Magnus |
![]() |
![]() |