Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-03, 21:58   #256
mattiasb
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

JAg har valt att göra om processen med att installera om loket som blev fel.
Sen slänger ja resten av rutten i papperskorgen
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 22:01   #257
LasseJ
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
Standard

Håkan;

Efter att ha kört rutten ett antal gånger kan jag bara säga, som i Idol, This was a hallelulja moment! Håkan har lyckats med att skapa en stämning i rutten där landskap, byggnader, spårläggning, ja allt harmonierar. Ett riktigt svenskt landskap, som är möjligt att applicera från 1950-1980, den tid då vi fortfarande hade råd att köra annat än X2000. Mickes Hg passar som ahnden i hansken i detta landkap, B maskinen är underbar. För mig är detta en höjdar rutt, gjord med känsla och omtanke. Tänk vad en Du maskin skulle kunna åstadkomma! Vad gäller kritiken om hastigehten, så behöver man jun inte köra för fulla spett.... -som jag skrev tidiigare jag känner igen stämningen från den tid jag for runt på banorna i väster, i gamla "brunlok"

Jag tar av mig lokförarsmäcken och bugar, djupt....

Hälsar

Lasse
LasseJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 22:24   #258
mattiasb
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard

BeeKay_SNCB_G10_SJ.WAG

Denna filen Är det som krånglar..

Det var fel av mig..
Men hur kan ja göra för att den ska sluta krångla..
Ligger den fel?

Ngn som kan hjälpa mig med problemet
mattiasb besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-03, 22:43   #259
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

öppna filen "Litt-B_pass_finka.con" (ligger i "CONSISTS") med wordpad/anteckningar.

ändra "BeeKay_SNCB_G10_SJ SJ-Litt-Ga" till "BeeKay_SNCB_G10_SJ G-10_SJ"

Spara, och det borde bara vara att tuta å köra
Json besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 00:26   #260
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Mazz
HUm...

Jag sa för nån timme att jag skulle FÖRSÖKA få ihop nån aktivitet, med många tåg, då jag tycker sånt är skoj... Men, jag har inte LOVAT mängder med aktiviteter, direkt... Från början sa jag tvär-nej dessutom, eftersom det är mycke nu... C3-vagn, JBJ2, andra 3D-projekt osv... Men, på nått sätt blev det aktiviteter nu oxå... Nåja, det är väl bara o ta tjuren i hornen och göra några då...

Jag tänker i första hand använda fordon från banbyggarna, men kanske nån från e-buzz oxå, typ D101... Godsvagnar från the-train finns det risk för at det kommer behövas. Men, ska försöka vara noggrann med consisterna, så det inte blir strul eller några frågetecken vad som behövs...
Nja, nu har jag tänkt igenom situationen... Ställt mig framför spegeln och tränat på att säga nej tusen gånger... Funkade inte bra, har ni testat själv nån gång?

Nu trillade jag ju på nått sätt dit med att jag skulle göra aktiviteter till NMJ... Så, jag får väl stå för det då, men det kommer i tur och ordning med mina egna intressen... Så, räkna inte med att det dyker upp aktiviteter från mig i närtid, direkt... JBJ2 och diverse 3D-projekt går före, då det faktiskt ligger före i kön och man kan inte hej o hå göra allt på en gång även om man skulle vilja det. Man måste försöka få klart grejjer oxå, inte bara dra igång nytt kul ...

Säkert kommer det andra som bygger ihop aktiviteter till NMJ och jag kan glädja er med då iallafall att jag fått tillstånd från Robban att släppa hans B6-vagn me mina textur-justeringar.

En reservation dock, om Rail Simulator börjar dyka upp, tänker jag inte mecka med aktiviteter...

Plussar säkert på minuskontot lite extra nu, men jag kan inte trolla, det är bara o inse.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 00:59   #261
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Exclamation Kanske blir de ändring

Efter ett tags funderande, så kom ja fram till att ja skulle sätta ut "sidings"(gula streck) på varenda stickspår i hela rutten.
Sen kom ja på att de va nog lika bra att sänka sth. lite oxå, när ja ändå höll på.
Så nu är de max 110 på några ställen, 100 på dom flesta och 90.
Hoppas att ni blir nöjda.
Det tar nån dag till att fixa, så kommer en Patch.

Mazz, du tar de när du känner för de..hehe

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 08:22   #262
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Woho! Nu du, Hawk, nu börjar du närma dig tretton på den där tiogradiga skalan Då kommer det bli en riktigt riktigt grym rutt!

Och angående aktiviteter, så har jag planer på ett flertal sådana när nästa patch släpps. Dessutom, inte med Rc och Pass80, utan lite mer blandat. Tanken är att dom ska utspela sig på 70-talet med både Rc, Ra, Da och annat roligt Y1 ev. Y7 för sidobanan. Så nu väntar jag bara på patchen
Gammal 2006-10-04, 10:58   #263
Byggare Bob
Guest

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dson
Woho! Nu du, Hawk, nu börjar du närma dig tretton på den där tiogradiga skalan Då kommer det bli en riktigt riktigt grym rutt!

Och angående aktiviteter, så har jag planer på ett flertal sådana när nästa patch släpps. Dessutom, inte med Rc och Pass80, utan lite mer blandat. Tanken är att dom ska utspela sig på 70-talet med både Rc, Ra, Da och annat roligt Y1 ev. Y7 för sidobanan. Så nu väntar jag bara på patchen
Ta bort Y1 i aktiviteterna isåfall, Y1 existerade inte på 1970-talet,och använd Y7r, eller varför inte med HC-rälsbussarna:
http://www.e-buzz.net/forum/showthre...C-r%E4lsbussar

Tycker banan inte speglar 1970-talet, utan mera 1950-1960-talet...

Senast redigerad av Byggare Bob den 2006-10-04 klockan 16:16.
  Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 19:19   #264
Hawk
Veteran

Exclamation

Hej
Har hållit på att ändra sth (hastigheten). samt lagt till "sidings"
Tog en himla tid.
Nu så har jag en patch, men den är bara till för mycket erfarna msts-byggare.
Något e skumt.
Rutten fungera dock, men på några ställen där ja va tvungen att editera bort hastighetstavlor manuellt i world-filerna, så verkar dom finnas kvar ändå i trackmonitor.

Om någon känner för att kolla upp vad ja menar, så ladda hem den här patch_3
Övriga ombedes ha kvar originalrutten med bara patch_1 och 2 inlagda.
Provade att göra en rebuild, i RE, det såg bra ut, allt funkade.
Men, efter rebuilden, så startade inte rutten i spelet.

Patch borttagen

Så det lutar åt att rutten får ha kvar sina sth på 120 km/h

Vi får se
Det verkar som att aktiviteterna funkar efter denna patch...!!

OBS!
Har efter att ja diskuterat den här patchen med några msts-byggare, bestämde ja mej för att skippa den.

Så rutten är som den är nu, inga ändringar på hastigheter eller sidings

Senast redigerad av Hawk den 2006-10-04 klockan 21:46.
Gammal 2006-10-04, 20:53   #265
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Smile

Hej!
Jag tycker att rutten är bra som det är och låt inte ändra den. Det blir bara bekymmer annars. Så låt rutten vara som det är. Ni får ju göra roliga aktiviter som passar till orginalrutten och skicka över till forummet. Det blir roligare då.
Tack än engång Hawk som har gjort bra rutt.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 21:29   #266
Hawk
Veteran

Thumbs up

Hej

Du har så rätt Totte, rutten ändras inte, den är bra som den är.
Patch_3 är borttagen

Gammal 2006-10-04, 21:29   #267
Huffus
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

Jag vill också, i likhet med Totte, Tacka, buga och beröma er alla som har varit inblandade i "ihopsnickrandet" av rutten.
Hälsningar Uffe.
Gammal 2006-10-04, 21:40   #268
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard Körde tåget...

Hej igen.
Nu har jag kört tåget från Nåttebo till Mellefors. Rutten var lång och kämpigt. I vissa ställen tvingas tåget stanna för rött ljus för möten. Tåget blev försenat och jagade ifatt tiden. Det gick alla fall bra till slut hehe.

Senast redigerad av Totte den 2015-11-20 klockan 21:17.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2006-10-04, 22:03   #269
knebert
Medlem

Reg.datum: Mar 2003
Skicka ett meddelande via MSN till knebert
Hej!

Det tycker jag var ett bra beslut att inte ändra något.

Det kan bara bli en massa bekymmer då vilket jag själv märkt när man har varit inne i RE och rotat...

MVH Kenneth

Edit: En fråga: Jag undrar om marktexturerna, då de som finns vid stationerna, kan man använda de och vem är upphovsmannen?
Gammal 2006-10-04, 22:21   #270
Hawk
Veteran

Lightbulb

"marktexturerna, då de som finns vid stationerna"

Dom går fint att använda fritt.

Har kommit på att ja helt glömt bort att fixa alla träd å granar mm till Höst och vinter.
Skall fixa en patch, som löser detta.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:34.