![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#271 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Jag bugar och bockar för det ![]() MVH Kenneth
![]() |
![]() |
#272 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() Ja nu märks de att intresset har dalat till noll, får tolka de som att rutten funkar, de e ju alltid något ![]()
![]() |
#273 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Hawk: Hur kommer det sig att fps ligger på låga 2-3 i Mellefors men flyter på relativt bra i.ö?
![]() F.ö fick jag inte X9:an att funka för vid start av stimulatorn när man valt rutt och tågsätt så hängde sig msts vid laddar inredning och användarinterface. I.ö är rutten klockren ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Hej Skaffa dej en "modern" dator, de e de enda ja kan seja. Själv har ja runt 25 fps i mellefors. ![]()
![]() |
![]() |
#276 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Grafikkort: RADEON X800 XT. Tillverkare: FUJITSU SIEMENS. Ja det är väl min burk typ. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ja de kan ju va mycke som gör att du får dålig frames.. Prova att göra en diskdefragmentering. Många olika saker kan göra att du får dålig frames. Frågan är om det är FLERA än du, som upplever "dålig frames" på just NMJ ? Själv har ja bara en simpel AMD 64 3200. ![]() Lycka till ![]()
![]() |
#280 |
Hedersmedlem
|
![]()
Förlåt mitt sena svar, men jag upplever också låga FPS i Mellefors. Dock ser jag inget konstigt i det p.g.a. att det är mycket objekt där och att min dator börjar bli gammal...
Men det är bara i Mellefors, annars rullar det på bra!
![]() |
#281 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Gnällspikar För att vara lite oförskämd, så får vi väl hoppas att kommande simulatorer kräver mindre av hårdvara. Tänker då i första hand på Kuju Railsimulator, de borde nog funka bra med en 386:a, de vore ju helt kass annars ![]() Ja menar , vem har råd att köpa en ny dator....., den gamla 386'an funkar ju till word och surfning..... ![]() hehe ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Joel den 2006-10-06 klockan 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Medlem
|
![]()
Hej!!
Man kan väl få vara med på ett hörn efter jag mätt mina fps på samma område...Det som kan vara av intresse är ju hur mycket fordon med mera som är igång samtidigt ochså...Då kan man kanske få en bättre bild varför man får de fps man får...Vet ej om det kan inverka men jag tycker att det borde det göra. Utanför hytt (Tangent 2)=13 Hytt=14 Shift 1=13 Lok T21 med ett antal vagnar efter.... Med dessa värde så har jag då 512 mb i minne och ett ATI-kort 9550, 256 mb minne... MVH Kenneth
![]() |
#283 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har nu superdator! Ungefär som Hawk. Detta var p.g.a. min gamla datorinnehåll kraschade i somras. Moderkortet gick sönder. Nytt grafitkort, större minne och ny hårddisk. Kostade mig allt 4500kr. Är helt nöjd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
![]() det får mig lite granna att fundera om du, Sparkfot, kanske kan få ut mer från din burk, som nog borde prestera bättre... Kanske en koll på hur aktuella drivrutinerna etc är? Bara en fundering... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Ta till ex. två mil rak spår så blir framesen låg och det är hur många objekt på raka spårområdet. Tittar man till vänster från hytten blir plötslig framesen mycket högre.
|
![]() |
![]() |