|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-09-11, 16:15 | #16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Ja, det var ett tag sen! Just nu håller jag på med hastighetsbegränsningar. Nu finns bara: NO speed 4 down NO speed 4 up NO speed 6 down NO speed 6 up NO speed 7 down NO speed 7 up NO speed 9 down NO speed 9 up Jag behöver 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 och 16. Kan newS eller nå´n annan fixa dessa skyltar åt mig? En liten gul triangel skylt skulle det va bra också. Hoppas att det går fort som möjligt! Sen hoppas jag på norska dvärgsignaler på fyra lampor...
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-09-11 klockan 16:23. |
2014-09-11, 16:35 | #17 |
Medlem
|
Finns ju "riktiga" hastighetsskyltar som går i RW-standard... dvs. sätter per automatik hastighetsnummer. De har både stolpe och en liten triangel på baksidan, och deras hastighetsbesked syns även i HUDen, så som det ska vara...
Kom inte ihåg vad det hette men det hette ganska annorlunda.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-09-11, 21:36 | #18 | |
Hedersmedlem
|
Citat:
Är det SAD Germany speed du tänkte på? De passar isåfall inte norska skyltar och de är för ljusa. Lilla triangeln hittar jag inte. |
|
2014-09-11, 22:05 | #19 |
Medlem
|
Nej, det är fortfarande NO... tror det var något med speedsign och inte sign speed... ungefär som svenska varianten newS gjorde.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2014-09-12, 00:36 | #20 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Här visar jag alla jag har. |
2014-09-12, 00:57 | #21 |
Medlem
|
Dem här saknar du:
Antingen har newS eller N3Dtog.comdessa filer! Det är de tre "Speedlimit"-skyltarna som är automatiska. EDIT: som dvärgsignaler använder jag svenska (som på Roa-Hönefosslinjen), men jag vet inte om de är lika eller om de svenska funkar som substitut...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2014-09-12 klockan 00:59. |
2014-09-12, 01:21 | #22 |
Hedersmedlem
|
Tack Adde!
Hämtade nyss från N3Dtog.com Skall testa imorrn. |
2014-09-12, 11:52 | #23 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Nu har jag testat dem. NO Speedlimit warning så finns en liten gul triangelskylt bakom, så ska den inte finnas. En fråga till, finns det norska vägskydd med signaler?
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2014-09-12 klockan 12:10. |
2014-09-12, 18:32 | #24 |
Medlem
|
jo, NO speedlimit warning ska ha en triangel på baksidan... Iaf enligt de videomaterial jag har för mitt ruttprojekt.
Nej, jag känner inte till norska vägskydd... Den där lilla lampan vore enkelt att få till...
2014-09-12, 20:18 | #25 |
Hedersmedlem
|
Nej, det ska inte vara så på sån´t skylt. Jag har videofilm "Bergenbanen" och kollade noga.
|
2014-09-13, 23:17 | #26 |
Hedersmedlem
|
Hej!
Adde, har du kollat om den gula triangeln? Jag visar nu hur långt jag la spåren och rättat till bergen (bergskärningar). Tåget där befinner sig mot Trollkona-tunneln (8043 meter). Sträckan mellan Dale och Bolstadøyri. En del bergstoppar har i verkligheten snö på, så jag prövade måla snövit på topparna, men de syns inte på långt håll. |
2014-09-14, 02:43 | #27 |
Medlem
|
@Totte
Ang. bergstopparna... Jag testade i området där flåmsbanan börjar och där märkte jag att bergstopparna per automatik fick snö på topparna... men det kanske inte ger dig ngt gällande distansen... RW ska ha en funktion om detta. den om siktdistansen. sista knappen i översta byggmenyns landskapsläge.
2014-09-19, 23:57 | #28 |
Hedersmedlem
|
Norr om Stanghelle! Komentar? Finns det bättre bergkant att hämta, eller?
|
2014-09-20, 00:37 | #29 |
Medlem
|
Ser snyggt ut! och 3D-molnen piffade upp det hela!
2014-09-20, 10:30 | #30 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2011
|
Dette ser utrolig bra ut! Kjenner meg igjen allerede.
|
Taggar |
rw-rutter |
|
|