|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2016-10-14, 23:20 | #16 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
Citat:
Dator blir nog inget problem för mig då jag har en i5 4690k på 4.4ghz och ett GTX 1080 |
|
2016-10-14, 23:41 | #17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Detta kan mycket väl bli den optimala tågsimulatorn. Synd att den inte är bakåtkompatibel, men jag förstår varför. Svenska rutter och tåg kommer knappast komma ut till denna heller, utan är något tåg- och ruttbyggarna för fixa, kan jag gissa.
2016-10-15, 08:06 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
Introducing SimuGraph
Mer info om bromsarna på tågen på nya TSW under Your Questions
Train Sim World: Developer Diaries Länk Train Sim World: Developer Diaries Länk Den förra Man verkar ha gått oerhört långt då slangarna rör sig beroende av trycket i dem. Ett urklipp därifrån When you apply the brake handle in your locomotive, you’ll find that the last car in your consist will brake at a different time to the first car due to propagation of air in the system needing to travel the length of the train – all of this reproducing the way real trains brake. Of course I’ve simplified things here but the whole process is understandably complex. SimuGraph also allows us to simulate connection of air hoses between vehicles and you’ll see that each vehicle in a consist is connected together when coupled. These hoses and other connections will swing back and forth as the train moves and this movement is not simply an animation – the physics system is driving how this moves, applying movement based on the forces at work. As a train fan myself, having trains that move in a way that is believable is incredibly important to me, as I’m sure it is to you, and when I’ve been playing some of the early builds of TSW, it always surprises me just how real the trains move and feel. I’m sure when you get to the Beta, you’ll understand exactly what I mean. ----------------------------------------------------------------- Såg en rolig insändare på Train sim com Looks like I have to eat my words when I said they(DoveTail) couldn't have anything close to Run8 physics. I must apologize for my remarks. This new Train World or whatever it's called looks like it's going to be the real deal............Finally!! If this is the case, then it's definitely a have your cake ( realistic train physics) and eat it too (looks)!! The graphics are truly amazing. Maybe the best I've seen in almost any game program! Senast redigerad av jorgen3 den 2016-10-15 klockan 09:45. |
2016-10-15, 10:09 | #19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej alla tågbyggare!
Jag undrar, klarar ni av att bygga svenska tåg så här fruktansvärd bra? |
2016-11-04, 17:23 | #20 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Citat:
Ny film uppe: https://www.youtube.com/watch?v=Ni-HlKF8AH0 Mycke sekvenser från simulatorn och även lite editor... Snö-bilder... wow. |
|
2016-11-04, 17:51 | #21 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
2016-11-04, 18:32 | #22 |
Medlem
|
Helt otroligt vilka häftiga verktyg de använder för att bygga landskap osv. Om sånt där kom med spelet så kan man göra mycket som ruttbyggare!
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
2016-11-05, 00:08 | #23 |
Medlem
|
Wow Wow Hur häftigt som helst.
Känns som denna simulator kommer att sopa mattan för alla andra simulatorer. Hur ska de kunna matcha de filmer vi sett nu. Denna simulator kanske det blir den som får oss att alla hålla på med samma simulator som det var på MSTS tiden. Men det är ju först när vi får den som vi verkligen kan syna den. Men det ser otroligt bra ut. Länk nya bilder Låter väldigt bra Fråga till TSW Great work! I like the signals. Will the signals be programmed better than TS? Svar från TSW We used experts from the rail industry to define the signalling system to ensure it’s closely modelled as it works in the real world Fråga it's really looking good. I'm really curious of the performances as it was one of the big issue with TS, impossible to get a steady framerate. RailSimulator.com Ensuring a stable framerate is one of our highest priorities, fear not! Senast redigerad av jorgen3 den 2016-11-05 klockan 00:37. |
2016-11-05, 17:25 | #24 |
Tidigare mrdaddydj
|
Härligt! Vad vi alla har väntat på!
Äntligen får mitt 1070 arbeta!
2016-11-17, 21:34 | #25 |
Medlem
|
Ny Forum Rubrik Train Sim World
Om 2-4 veckor så kommer Train sim World Beta att släppas.
Måste ju vara läge att denna nya Simulator får ny rubrik. Den kommer ju inte att ha något med att göra med gamla Train simulator 2017 TSW Train Sim World Länk1 Länk2 Länk3 Senast redigerad av jorgen3 den 2016-11-17 klockan 21:51. |
2016-12-02, 16:40 | #26 |
Medlem
|
Den 8 December kommer TSW beta och den är tillgänglig i 12 dagar. (19 dec)
Länk De vill ha hjälp med att utvärdera den på olika forum. Är man intresserad av att testa betan, har man till den 7 dec att köpa pioners edition Senast redigerad av jorgen3 den 2016-12-02 klockan 16:44. |