|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-03-29, 11:27 | #16 |
Tidigare viktortheone
Reg.datum: Oct 2005
|
Eftersom alla vill ha sidan kvar kan vi väl starta en insamling för pengarna som fredrik lagt ut på nätaggregat? Om alla är med blir det knappt några pengar alls men ett bra sätt för alla som vill ha sidan kvar att bidraga.
2008-03-29, 11:31 | #17 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Glöm det! Några pengar för nätagg vill jag inte ha. Så fattig är jag inte
Jag är mest irriterad att jag inte hittar felet varför serv ern hänger sig. Lutar mot något typ av hårdvarufel... |
2008-03-29, 14:22 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
Sånt händer...
Inget är felfritt! |
2008-03-29, 14:45 | #19 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
Jag tycker att det är helt fel av Bob att vara så hänsynslös! Fredrik har ju gjort vad han kan för att laga det. Om du betér dig sådär så blir du knappast saknad här. Sånt här händer på dom flesta forumen och andra sidor också. Men där kanske Adminen blir sur och stänger hela sidan. Fredrik gör ju tvärt om så du ska INTE klaga på honom
Skönt att forumet är uppe nu iaf |
2008-03-29, 15:59 | #20 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
Trevligt att forumet är igång igen, något sånär. Kom in, till och från igår och idag har jag än så länge inte haft problem.
Synd bara, att en del har så stora krav på att allt ska fungera hela tiden. Det är dock bara ett forum som Fredrik försöker hålla igång och det är helt gratis för oss. VARFÖR då bli sur och irriterad, när det inte kostar oss något. Den enda som förlorar något, är ju Fredrik själv på det hela. För diverse utlägg och framförallt EGEN TID. Tack Fredrik. För den tid, som du har fått uppoffra under påskhelgen. Samtidigt vill jag beklaga det som hänt inom familjen. Sen kan det tilläggas. Att jag inte kom in på forumet under en veckas tid. När jag väl tröttnade och skickade ett mail till Fredrik. För att fråga vad som hade hänt. Så fick jag svar på mitt mail på mindre än en halvtimme från Fredrik. Så får man inget info, så kan man väl ta saken i egna händer. För att ta reda på vad som har skett. Än att komma med idiotiska påhopp senare, när allt är igång igen.
2008-03-29, 16:32 | #21 |
Niträknare & STW-member
|
Vem saknar vad och varför
Om jag fattar det hela rätt så kommer byggare Bob att inte besvära oss i fortsättningen med sina inlägg.
2008-03-29, 17:09 | #22 | |
Hyttåksfettischist
|
Citat:
Det här forumet bedrivs på helt idéell basis, som jag fattat det (undantaget torde vara google-annonserna, som knappast ger några astronomiska intäkter), och servern ägs av Fredrik själv. Du har redan läst om dödsfallet. Men även om det inte vore för det, så kostar ett nätaggregat pengar, man ska ha tid att gå och köpa det och det ska vara en vardag (vilket det inte var i påskas...). Tack Fredrik, Olaf, Joel & co för att ni håller forumet rullande! Det är i min mening det bästa järnvägsforumet i Sverige. Skön stämning (för det mesta... ), trevliga människor och fina bilder som visas. Dessutom får man oftast bildkommentarer här, vilket uppskattas!
2008-03-29, 17:27 | #23 |
STW-member
|
Byhhare Bob agerar...
...misstänkt likt en annan person som på liknande sätt försvann från forumet. De uttrycker sig likadant och reagerar likadant i alla situationer. Man behöver inte ha hököga (pun intended) eller örnkoll eller ens taskig fantasi för att förstå vem jag syftar på.
Janne Admin Svenska 3D-Tåg - Det är bara döda fiskar som flyter med strömmen. Senast redigerad av Janne den 2008-03-29 klockan 17:28. |
2008-03-29, 18:09 | #24 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
Har inte Byggare Bob varit i forumet rätt länge? Kanske jag som tänker fel men den kommentaren var den mest fjantiga och nedriga jag hört på länge.
Jag tycker det är bra att forumet är uppe igen och jag överlevde iallafall utan större men för livet...
2008-03-30, 12:29 | #25 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
Tummen upp för Fredrik
Jag tycker att det är starkt jobbat av Fredrik, att få igång allting igen.
När man är sin egen organisation så finns ingen annan som gör jobbet. Att kunna vänta är en styrka och en dygd. Läste igenom alla inlägg i denna tråd - och jag måste nu uttrycka mig så här; Byggare Bob - jag kommer inte att sakna dina inlägg.
2008-03-30, 12:49 | #26 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
|
2008-03-30, 14:27 | #27 |
Admin & STW-member
|
Problemet är inte över än. Det märkliga är att servern sedan i fredagskväll står hemma i min lägenhet, ansluten med ADSL och här har servern gått utan problem sedan den kopplades in.
När jag ställer servern på mitt arbete (där den normalt står) i ett serverrum går den mellan 5 min till 2 timmar innan den hänger sig. Lur på att det kan vara något typ av hårdvarufel. Ska under dagen uppdatera allt vad BIOS, chipset drivers och övriga drivers som finns och imorgon åter ställa servern i serverrummet. Hänger den sig då blir det ominstallation av operativsystem och skulle den åter hänga sig efter ominstallation av mjukvaran blir det att köpa ny hårdvara (uppgraderingspaket med CPU, moderkort och minne) Som ni ser finns det ett antal steg här som kommer prövas allteftersom. Detta kommer dessvärre leda till en del tid då ni inte kommer kunna komma åt servern. Jag vill samtidigt passa på och tacka för den uppmuntran och stöd jag fått i tråden här Det är sådant som gör att man vill fortsätta och få till en bra lösning på detta strul. Tack forumvänner! Senast redigerad av Fredrik den 2008-03-30 klockan 14:28. |
2008-03-30, 16:04 | #28 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
Det där låter jättebra! *ingen koll* Bra jobbat Fredrik! Och ett stort tack! |
|
2008-03-30, 18:41 | #29 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
Istället för att ödsla onödig tid på att kommentera det "sorgliga" inlägget Bob skrev så vill jag bidra med cred till Fredrik som lyckats få upp allting på benen igen, grymt bra jobbat och hoppas du orkar fortsätta hålla uppe forumet i framtiden också.
|
2008-03-30, 18:55 | #30 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
Kul att det hela kom igång igen, brukar läsa lite då och då när jag inte har något bättre för mig (vilket tenderar att blir rätt ofta).
Vem vet, kanske börjar jag åter skriva lite igen, detta är ju då mitt första inlägg sedan 10 januari 2006... |