![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tidigare ssg
|
![]()
Bilderna blir inte alltid bättre bara för att man har en systemkamera vilket många tror. Det går att få minst lika bra bilder med en vanlig kompakt digitalkamera vilket vi har sett ett antal exempel på här på detta forumet.
Det är inte kameran som gör bilden utan fotografen ![]() Jag tycker personligen att du bör vänta med att köpa en systemkamera så att du får utveckla dig som fotograf med en vanlig kompakt digitalkamera och sen när du känner dig redo så kan du köpa en systemkamera.
![]() |
#18 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tittar man på medlemmarna här på forumet så kan man väl säga att Pson och Mson gått en bra väg.
De har haft enkla kompaktkameror som de med tiden bytt upp och till sist haft ganska så avancerade kompaktkameror. När de sedan känt att nu är det dags att ta steget till systemkamera så har de gjort det. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Canon PowerShot S2 IS eller Canon PowerShot S3 IS är rätt heta!
S3 IS skulle jag själv vilja ha, med tanke på stort zoom omfång, bra bildkvalité, 6 Megapixels, Största bländare 2.8 är inte helt fel när det är mulet osv. Den är ju rätt liten att ha med sig, det är inte Systemkameran. Vill man ha en så hög bländare som F2.8 på en systemkamera, får man köpa värsting objektiv för flera tusen, kanske upp emot 20000:- eller mer om det ska vara skaplig brännvidd också. Sen har vi en kamera som inte har nämts så hemskt mycket om. Den är något billigare än S3 IS, nämligen Panasonic DMC-FZ7. Eller om man hittar nån begagnad Panasonic DMC-FZ5. Alla kompaktkameror som jag skrev om har Bildstabilisering kan tilläggas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Tidigare Metal_henke
Reg.datum: Feb 2006
|
![]() Citat:
Detta blir iallafall mitt köp an en systemkamera: ![]()
|Henrik L Senast redigerad av Fredrik den 2006-08-09 klockan 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
![]() ![]() |
|