Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-07-13, 23:37   #16
Viktor
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Standard

Okey Tack!

Senast redigerad av Viktor den 2007-07-13 klockan 23:48.
Viktor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 16:26   #17
Viktor
Medlem

Reg.datum: Jul 2006
Question Försvinner de något

Om man nu skulle köpa och instalera Svenska tåg 05 elr 04 försvinner då banerna man har gjort?
Viktor besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 18:14   #18
Kristian
Tidigare Krille400

Reg.datum: Oct 2004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viktor
Om man nu skulle köpa och installera Svenska tåg 05 eller 04, försvinner då banorna man har gjort?
Nej då Ingen fara.
Kristian besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-07-14, 21:28   #19
UKJ
Medlem

Reg.datum: Apr 2005
Standard

på tal om reginan så förstår jag mig inte riktigt på den dörrarna öppnas när den skall lämna stationen. Det kanske går att fixa till men det ser ju lite konstigt ut.

Mvh Uffe.
UKJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-30, 21:55   #20
ludde
Medlem

Reg.datum: Oct 2007
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av vfp420b
Finns bara Svenska tåg 2004 o Svenska tåg 2005.

Fins det lok och sånt att ladda ner till dom båda spelen? Helst Ånga, Helst svenskt, går de i sånna fall var? MEn vara det är ånglok så är jag nöjd
ludde besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-10-31, 18:59   #21
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ludde
Fins det lok och sånt att ladda ner till dom båda spelen? Helst Ånga, Helst svenskt, går de i sånna fall var? MEn vara det är ånglok så är jag nöjd
Tufftuffs ånglok som Beta, finns hos Banbyggarna.

http://www.banbyggarna.se/index.htm
Gammal 2007-11-04, 09:55   #22
_gege
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Standard

Är det komplicerat att få in materialet i spelet? FInns det färdiga rutter att använda dem med, eller måste man bygga själv? Står nämligen i begrepp att inhandla Trainz.
_gege besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-04, 12:57   #23
Slash2
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av _gege
Är det komplicerat att få in materialet i spelet? FInns det färdiga rutter att använda dem med, eller måste man bygga själv? Står nämligen i begrepp att inhandla Trainz.
Det är väldigt lätt att få in materialet, bara dubbelklicka på CDP-filen så öppnas antingen Content Dispatcher (TRS 2004) eller Content Manager Plus (TRS 2006). I TRS 2004 trycker du sedan bara på "Extract" så kommer loket, vagnen eller vad det nu är in i spelet. I TRS 2006 så ska du markera alla filer i listan och sedan trycka Ctrl+M, sedan är det inne i spelet.
Färdiga rutter finns tyvärr inte på dessa skivor.
Slash2 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2007-11-07, 20:05   #24
_gege
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slash2
Det är väldigt lätt att få in materialet, bara dubbelklicka på CDP-filen så öppnas antingen Content Dispatcher (TRS 2004) eller Content Manager Plus (TRS 2006). I TRS 2004 trycker du sedan bara på "Extract" så kommer loket, vagnen eller vad det nu är in i spelet. I TRS 2006 så ska du markera alla filer i listan och sedan trycka Ctrl+M, sedan är det inne i spelet.
Färdiga rutter finns tyvärr inte på dessa skivor.
Okej. Hur bär jag mig åt för att få in en rutt i spelet, där jag kan spela med dessa nedladdade lok?
Gammal 2007-11-07, 21:06   #25
Slash2
Medlem

Standard

Citat:
Okej. Hur bär jag mig åt för att få in en rutt i spelet, där jag kan spela med dessa nedladdade lok?
Rutterna installeras på precis samma sätt, även aktiviteterna. Oftast är det objekt som saknas, då kan man använda sig av Download Helper (inbyggt i Content Manager Plus i TRS 2006, finns i 2004 också har jag för mig men inte i Content Manager) och ladda hem objekt som finns på DLS (Download Station). Detta förutsätter att du har registrerat ditt spel online.
Lycka till!
Gammal 2007-11-07, 23:16   #26
_gege
Medlem

Standard

Citat:
Rutterna installeras på precis samma sätt, även aktiviteterna. Oftast är det objekt som saknas, då kan man använda sig av Download Helper (inbyggt i Content Manager Plus i TRS 2006, finns i 2004 också har jag för mig men inte i Content Manager) och ladda hem objekt som finns på DLS (Download Station). Detta förutsätter att du har registrerat ditt spel online.
Lycka till!
Tack så mycket. var hittar jag dessa aktiviteter? Har inte lärt mig vidare mycket ännu, då det är första gången jag spelar spelet. Download Helper har jag hittat, och jag har registrerat mitt serienummer på Auran.com. Är det det du menar med registrering?
Gammal 2007-11-08, 13:18   #27
Slash2
Medlem

Standard

Citat:
Tack så mycket. var hittar jag dessa aktiviteter? Har inte lärt mig vidare mycket ännu, då det är första gången jag spelar spelet. Download Helper har jag hittat, och jag har registrerat mitt serienummer på Auran.com. Är det det du menar med registrering?
Aktiviteter finns ju inte till alla rutter, det är bara söka på DLS om aktivitet till den aktuella rutten finns.
Precis så menar jag med registrering.
Gammal 2007-11-08, 14:39   #28
_gege
Medlem

Standard

Citat:
Aktiviteter finns ju inte till alla rutter, det är bara söka på DLS om aktivitet till den aktuella rutten finns.
Precis så menar jag med registrering.
Okej. Hur bär man sig åt för att köra på rutter utan aktiviteter då? Är säkert väldigt dum fråga, men jag förstår mig inte på det.
Gammal 2007-11-08, 15:23   #29
Slash2
Medlem

Standard

Citat:
Okej. Hur bär man sig åt för att köra på rutter utan aktiviteter då? Är säkert väldigt dum fråga, men jag förstår mig inte på det.
Vissa rutter kräver en aktivitet för att t.ex. få text på vissa skyltar, få utliggare på den avancerade svenska luftledningen m.m... För att kunna köra på en rutt utan aktivitet är det bara at gå in i Surveyor (byggläge), sätta ut det tåg du vill köra på den plats du vill starta från och spara aktiviteten (Ctrl + S). Sedan går du tillbaka till huvudmenyn och väljer Driver mode, letar upp aktiviteten, öppnar den och sen är det bara att tuta och köra!
Gammal 2007-11-09, 17:16   #30
_gege
Medlem

Standard

Citat:
Vissa rutter kräver en aktivitet för att t.ex. få text på vissa skyltar, få utliggare på den avancerade svenska luftledningen m.m... För att kunna köra på en rutt utan aktivitet är det bara at gå in i Surveyor (byggläge), sätta ut det tåg du vill köra på den plats du vill starta från och spara aktiviteten (Ctrl + S). Sedan går du tillbaka till huvudmenyn och väljer Driver mode, letar upp aktiviteten, öppnar den och sen är det bara att tuta och köra!
Bra tänkt! Nu inser jag vad som menades med Trainz enorma bredd och möjligheter.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:36.