Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-11-24, 20:19   #16
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Läste på bilprovningens sida nu och nu trillar poletten ner. Jag fick ingen kallelse och medföljande inbetalningskort. Kanske var det förra ägearen som fick det eller så var tiden för knapp mellan bokningen och besiktningen?

Hur som helst så står det att "Om du väljer att inte betala med inbetalningskortet eller inte har fått ett inbetalningskort bokar du via internet eller telefon och betalar sedan på stationen" på deras sida. Och jag skulle betala på stationen, men det gick ju inte...
Gammal 2007-11-26, 18:50   #17
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pierre
Förut gick man in och betalade i förväg och fick kölapp hos bilprovningen här. Men nu har dom flyttat och byggt en ny anläggning. Så har man (som jag) beställt en tid på nätet, går man först till en automat (står ute). Automaten har pekskärm och där trycker man in reg. numret. Sen går man till bilen och väntar tills reg. numret syns på skylten, som också talar om vilken port man ska in i.

Först hamnar man i hallen, där dom kollar ljus, motorrum, under bilen m.m. Sen åker man ut och dom testar tuta och vindrutetorkare och vidare till en pyttebyggnad (såg ut som ett garage ungefär), där bromsarna testas. Sen vidare till avgastest och sen ska man gå in tillsammans med besiktningsmannen och betala och få protokollet.

Såhär funkar det nu i Sundsvall, men som jag sa tidigare, så är det en ganska ny anläggning...

Lycka till på fredag, hoppas det går bra!
Ungefär så går det till här i Älmhult också. Men alltid har jag automatiskt fått hem ett brev/lapp med inbetalningskort i den månad min besiktningsperiod börjar (i mitt fall september). Sen går man till stationen i god tid (några minuter kanske) innan besiktningstiden och registerar att man har ankommit.
Gammal 2007-11-26, 22:17   #18
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Schulz
Ungefär så går det till här i Älmhult också. Men alltid har jag automatiskt fått hem ett brev/lapp med inbetalningskort i den månad min besiktningsperiod börjar (i mitt fall september). Sen går man till stationen i god tid (några minuter kanske) innan besiktningstiden och registerar att man har ankommit.

Aha... då tror jag att förra ägaren fick inbetalningslappen!? Har ju inte haft bil på ett tag, innan jag skaffa denna, så jag jag visste inte hur det funkar nu. Det var dags att besiktiga när jag köpte bilen, men jag väntade tills slutet av besiktningsperioden (för att spara ihop lite pengar). Fick bara en lapp med reg.beviset, där det stod att det var dags. Nästa år lär jag säkert få inbetalningslappen...

Var visseligen en chansning att köpa en bil som precis skulle in på bes., men det var rätt pris, den gick riktigt fint, allt funka och det var ingen rostburk!

Senast redigerad av Pierre den 2007-11-26 klockan 22:21.
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:44.