![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citat:
Håller med dig Fredrik Men skillnaden mellan C20-tråden och trådarna om regina och A30/B30 m m m m är att C20-tråden startades när det redan i princip fanns en körbar modell att hämta? Jag tror felet ligger mångt och mycket i "titta vad jag har byggt idag på min rutt till MSTS, mitt nya lok eller mitt nya objekt typ Domusvaruhus. Ni rutt och objektskapare kanske skulle börja "hålla inne" lite mer på det ni skapar. Tror därför Hawk har lessnat, mycket på grund av allt tjat "när blir du klar???, När släpps KMJ version det och det" Och när de som tjatar inte får respons så svalnar också intresset för forumet. En bild på ett tåg eller ett landskap där tåget rusar förbi, det kan man däremot i princip kasta ut på en websida efter en halv minut sedan bilden togs... Det är nog "resultaten" som många saknar. Så jag tror att Totte, Sigma, Knebert m fl, skall ta och "dämpa er lite" i ivern att visa vad ni har gjort, och komma med en färdig produkt istället, eller möjligen ett slutdatum... ![]() Och ni som tjatar slutar att tjata! Senast redigerad av Byggare Bob den 2007-11-27 klockan 10:37. |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Här har du en mycket viktig poäng! Vi har sett en del duktiga 3D-byggare och/eller landskapsbyggare som gjort sina första postningar här och visat upp sina modell/landskap och därefter blivit överröst med tjat när det blir färdigt och ännu mera tjat vad han SKA bygga sen. När man frågar när en rutt/modell blir klar så kanske man inte själv ser det som tjat utan som uppskattning men det är fel sorts uppskattning. Vad spelar det för roll om modellen blir klar idag, imorgon eller nästa månad? Är det inte bättre att få något som är färdigt? Likaså förstår jag inte varför man inte kan vänta... Jag tror tyvärr att en del byggare tappat sitt intresse efter blivit överröst med tjat och krav på vad som skall byggas av honom.
Alltför många anser jag (speciellt de yngre här på forumet då) kräver en massa av de som lägger ner tid på att bygga istället för att bara tacksamt ta emot det som erbjuds. Att som (3D) byggare bli överröst med tjat och krav dödar effektivt lusten att fortsätta skapa så det Byggare Bob säger här är en viktig poäng. Mer ödmjukhet och rätt sorts uppskattning från oss som tar emot modeller/landskap vore inte helt dumt. Senast redigerad av Fredrik den 2007-11-27 klockan 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Medlem
Reg.datum: May 2005
|
![]()
Tråkigt att du lämnar sidan Hawk
![]() Citat:
Hur som helst, jag bygger när jag bygger, min ängbyvagn har tagit aldeles för lång tid på sig, men jag är ingen expert på att bygga, de flesta av oss som bygger gör allt gratis, så sakerna blir klara när de blir klara, om någon vill att det ska gå fortare kan man anmäla sitt intresse att hjälpa till med något. Jag ser att Hawk hadde problen med rutt objekt, vet inte om han behövde lite saker till sin rutt, som ingen ville göra, eller hjälpa till med, tråkigt. Såg också lite snabbt att Patsun önskar ett objekt till sin rutt, och ingen verkar vara intreserad att hjälpa till. Jag skulle kunna hjälpa till, men rent tekniskt är jag inte där en, tex mina berg har många fel (ej komprimerade texturer, ingen vinter textur, ingen LOD).
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Hej.
Jag samtycker med alla andra: synd att du slutar, Hawk. Du har gjort mycket tjusigt material! Som jag sagt förut brukar jag göra korta, detaljerade rutter. Men du klarar långa och samtidigt lika detaljerade rutter vilket jag aldrig skulle fixa (kanske om jag hade 3 år på mig ![]() Angående dina berg, Sigma, så är de perfekta till min Malmköpingsrutt. Utan dem skulle rutten vara mindre "bergig" ![]() Och angående SMS-filsredigering - har du tittat här: http://steam4me.railpage.org.au/trai.../sms_doku.html Och de objektet jag letade efter var ett litet hus till Östersjöns hållplats. Ett liknande har jag nu hittat och det är på plats.
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2005
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#21 |
Tidigare Arvid Nilsson
|
![]()
Intresset för tåg simulering i almänhet verkar har svalnat.
Själv har jag tappat det, dock kollar jag in i forumet då och då ändå. Tror att dem flesta som verkligen har ett starkt tågsimuleringsintresse har köpt KRS vilket gör att övriga kanske upplever att deras msts eller trainz trådar blir ointressanta, vilket är lite tråkigt.
![]() |
#22 |
Tidigare TriQz
Reg.datum: Nov 2006
|
![]()
Jag har också blivit mindre aktiv här i forumet...
Kollar in forumet med några dagars mellanrum... Just nu har jag tröttnat me datorn så jag hänger ute istället,regnar just nu ![]() Något nytt måste uppstå så att många får tillbaka intresset...
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Jag tycker forumet är en självklarhet för en 3d-byggare eller ruttbyggare men jag tycker att om man kollar i trainz download så har det inte kommit nåt nytt på länge, jag och viktor la upp våra uppdateringar på sthlm-linköping och sthlm-malmö men det var inget stort. Jag tycker forumet har svalnat mycket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Jag instämmer till viss del med utvecklingen av detta forum.
Konstaterar krasst att inriktning och fokus gått från tågsimulering till tågfotografering (och till järnvägar anknutna objekt/vyer). Jag är själv inte lika aktiv längre, loggar in och tittar efter huruvida det kommit in några nya inlägg i de fora vilka har anknytning till den simulator jag nyttjar/-t. Jag kan säga att jag har förståelse för de reaktioner Hawk antyder i sitt inlägg. Forumet har till en icke obetydlig del mannats av individer som utan ödmjukhet och på många ämnesområden anser sig veta bäst. Huruvida så är fallet eller inte uttalar jag mig inte om, utan konstaterar att detta flertal inte låter sig förstå att kunskap finns på en bredare bas än deras egen. I många fall där någon har visat sig ha en förmåga att se saker ur andra vinklar än den uttalade - och som klart påvisat att deras ståndpunkt ur deras synvinkel också äger sin riktighet, har dessa inte tillåtits komma till tals i en sådan omfattning, eller givits en sådan förståelse att man kunnat uppfatta den i ett forum så viktiga vidsyntheten. All heder åt Hawk, och det oerhört stora arbete som han genom åren lagt ned på MSTS. Jag dristar mig till att sälla mig till den skara som med bedrövelse konstaterar att ett antal forummedlemmar jagat bort honom. Den svåraste konsten i livet, verkar vara den som möjliggör ett tänkande längre är näsan räcker.
Moving Steel on Land, On and Under Water, proud Photographer Senast redigerad av SubTrain den 2007-12-01 klockan 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Jag ger också all heder åt Hawk för hans jobb inom tågsimulatordelen under åren som gått men håller inte med om att det är 'ett antal forummedlemmar' som jagat bort honom. Om man inte gillar en simulator så behöver man inte gång på gång säga det. Att klanka ner på andra som håller på med annat än vad man själv gör har inte varit tillåtet i detta forum på hela tiden jag varit här och det gällde faktiskt även för Hawk.
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Läste detta som Pursche skrev...... Mitt avhopp har INGET med att "ett antal forummedlemmar" har tråkat mej,. Mitt avhopp är helt självvalt, ingen ska behöva ta på sej skulden, jag har bara lessnat, OK... ![]() Men kanske jag kommer tillbaka nån gång, om ja känner för det ![]() Kanske MSTS 2 kan få intresset tillbaka... ![]()
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Tråkigt att höra att du lämnar forumet Hawk, du kommer vara saknad! Jag tror ingen säger emot mig när jag tycker du varit en av de större och framförallt den mest hängivna personen inom MSTS. Hur många timmar du lagt ner på exempelvis KMJ och andra projekt törs jag inte ens drömma om, respekt är ett väldigt passande ord i sammahanget. Vi har haft en hel del samarbeten genom åren, kanske då främst genom den väldigt lyckade Linx-versionen av X2-tåget och även våra bataljer med våra olika varianter i originalutförande av densamma.
Du har i alla fall utan tvekan varit med och utvecklat MSTS till den grad att jag behöll mitt intresse i 4-5 år och det är inte dåligt ska du veta, bara att lyfta på hatten! ![]() Men jag kan förstå att du tröttnat efter många år. Jag själv gjorde det för några år sedan eftersom det känns som att det behövs någonting nytt och fräscht inom tågsimulator-världen för att hålla liv i intresset. Rail Simulator blev inte riktigt vad vi hade hoppats på, men vem vet - kanske sitter vi där om något år och arbetar med olika saker till MSTS-2! ![]() Tack för allt i alla fall och hoppas vi får se mer av dig i framtiden! ![]()
![]() |
#28 | |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]() Citat:
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2007-12-10 klockan 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Admin & STW-member
|
![]()
nu är den hemska
![]() Fast en del tycker säkert det är hemskt att KRS ligger nästan först i listan... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |