![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Är dom väldigt ineffektiva eller är det Aftonbladets text-tv som är väldigt dumt formulerad ? läste precis en text om en man som hade hittats med skott skador i huvudet som nu ligger på sahlgrenska , tydligen så "misstänkte" polisen att han hade blivit skjuten, skulle han ha snubblat och ramlat på kulorna då eller stenskott kanske ? nä polisen är bra att ha då dom kommer när dom behövs
![]() Edit: Hoppas ingen tar detta på väldigt stort allvar, polisen är bra att ha jag bara reagerade på texten ![]() Senast redigerad av Marcus Gustavsson den 2008-07-21 klockan 20:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2007
|
![]()
Jag tycker polisen suger. Dom åker flera mil och gör allt dom kan för att stoppa en misstänkt grafittimålare istället för att rikta in sig på allvarligare brott där personer kommer till skada
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Tidigare ssg
|
![]() Citat:
Till 99% omhändertas klottrare av väktare eller liknande. Polisen kommer in först senare i mån av tid. Det är inte ovanligt att en omhändertagen klottrare kan få sitta och vänta i timmar på att en ledig polisenhet kan ta sig tid med en. Och nej, skadegörelse är inte någon högre prioritet hos polisen, tyvärr kan man ibland tycka. Sen har polisen betydligt mer att göra än vad det finns tillräckligt med poliser till. Alltså kan inte polisen vara överallt även om man så skulle vilja önska det. Jag tycker absolut inte att polisen suger. Tycker de gör ett bra jobb och jag hoppas de blir fler och fler samt mer synliga i samhället och mer effektiva mot brott samt mindre fokus på statistik och mål.
http://puggen.deviantart.com/ Senast redigerad av Eric B den 2008-07-21 klockan 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
När jag och ett par andra muppar fotade i Rosersberg fick jag ögonkontakt med en kvinna som joggade 50 meter bort. En kvart senare kom två poliser och frågade massa frågor. Jag blev lite smått irriterad irriterad och öppnade min ryggsäck. En vattenflaska och cykelhjälm. Där står dom och har inte några som helst bevis. Ändå frågar dom säkert 4 frågor till om vad vi gör där och var vi bor. Sen står dom dessutom och kollar konstigt mot oss och sen åker dom.
Såklart skulle inte ett samhälle klara sig utan poliser men man borde lära poliser redan på deras utbildning att inte vara så skeptiska och misstänksama åt allting. Senast redigerad av Julian den 2008-07-22 klockan 01:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag sammarbetade visst och visade inte min irritation för dom, jag öppnade direkt min ryggsäck och lät dom se (innan de hade frågat om det) sen så visade jag upp min kamera som var full av tågbilder. Och ändå kollade den manliga polisen misstänkt på mig rätt länge..
Glömde säga att när jag hade visat innehållet i min väska så ringde de vittnet och hon hade inte sett mig klottra. Bara att jag höll i en kamera, och ändå ska man behöva få den där sura minen. Visst gör dom sitt jobb, det tycker jag är bra ![]() |
![]() |
![]() |