|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-09-23, 20:50 | #16 |
Tidigare Traindriver94
|
Ännu en screen... Nu har btw första patchen kommit, så dom röda signalerna och dörrljudet ska vara fixat
2008-09-24, 16:08 | #17 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
bra förrutom att jag fick ladda ner en nyare version av DirectX fast det va inga problem. Annars så fungerar också spelet utan problem även om jag kör med bästa bildkvaliten ( high ). |
|
2008-09-24, 21:23 | #18 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
Nu vet jag att man skall högerklicka på spelikonen och välja "kör som administratör" och då skriver man in licensnumret och mailadressen. Annars får man skriva in de varje gång man startar spelet. Sedan går det bra att starta som vanligt.
|
2008-09-24, 21:25 | #19 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2008-09-25, 20:33 | #20 | |
Medlem
|
Citat:
(Eller så är det jag som missuppfattat hela spelupplägget, vad vet jag?? Sedan som vanligt så står det ju en hel del om vad som kommer att finnas med i spelet, här är några saker som står med på deras lista men som iallafall inte jag hittat eller inte fungerar för mig: Animated display monitors at stations: * Har jag inte hittat/sett några Random animated persons at stations: * Inte vad jag sett, jag kör med low level, alla står väldigt stilla hela tiden Intelligent and custom announcements: * nje, knappast, bara 5 olika ljud och hälften av dom låter som en aspackad operasångare som pratar i en glasburk. Extensive scoring system, adding to the excitement and fun: * Har inte fattat vitsen med detta, vad är det bra för?? Realistic lighting on the trains: * Tycker inte ljuset är så värst bra, ibland ser man ju ingenting i tunnlarna. Några saker som jag däremot tycker är bra eller väldigt bra: * Blixtarna man ser när man kör i tunnlar, ser väldigt realistiskt ut * Grafiken /landskapet/oimgivningen/tågen m,m är snygg gjorda, ibland ser det verkligen verklighetstroget ut. Ljudet, gnisslet m.m, helt okej (förutom utropen då) Hälsar Bengt
2008-09-25, 20:45 | #21 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2008-09-25, 21:31 | #22 | ||
Guest
|
Citat:
Citat:
Man tog helt enkelt det bästa ljuden man kunde komma över och spelade in. Sedan att det låter som om dom har en halv hamburgare intryckt i munnen är en annan sak. Så nog är det "custom" alltid Min egen reflektion av WoS: Personligen så tror jag att det här med WoS kommer bli en engångsprodukt som om nåpgra år tyvärr är bortglömd i skuggan av MSTS 2. Det finns helt enkelt ingen "stor" marknad för simulering av tunnelbanor. Sedan att ett forum "röstar" är egentligen ingen garanti för spelutvecklaren att fortsätta produktutvecklingen. Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-09-25 klockan 21:38. |
||
2008-09-27, 00:34 | #23 |
Medlem
Reg.datum: Oct 2005
|
Ville bara tipsa den här sidan, står rätt mycket om själva linjen och det blir roligare att köra om man kan lite extra fakta!
http://world.nycsubway.org/us/path/ |
2008-10-01, 09:28 | #24 | |
Guest
|
Har nu även jag köpt WoS och det verkar vara som man kastat 300:- i sjön...
Grafiken och tågen, visst, jättefint och bra, men buggarna kvarstår... För att inte tala om den ovanligt "korkade hastighetssättningen". Från 55 MPH till 15 MPH bara rakt av... Och dessutom på en bro som är spikrak Och så lite 20-15-25-30-20-15 MPH osv. det är ingen eller väldigt dålig logik i hastighetsbegränsningarna. Inte undra på att man blir sjösjuk, hela hytten gungar som den väsrta Ålandsfärja på Östersjön i full storm... En stor "remake" av WoS borde göras å det snaraste, i synnerhet då det gäller hastigheterna. Citat:
Och då kör jag med den enligt TML patchade version 1.10 som är den version som ligger som download hos Aerosoft nu. Och TMLs supportteam hr gått "under jorden". (kanske för att byta ut signaler??? ) Så mitt faktum kvarstår, det här suger... Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-10-01 klockan 09:35. |
|
2008-10-01, 13:09 | #25 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
2008-10-08, 22:12 | #26 |
Medlem
|
jeg fant en film fra WoS på Youtub som jeg deller med derre
http://www.youtube.com/watch?v=ON25BO3hJP4 det virker veldig bra men det med bevegelsen på vogna samt at vindustørkeren virker det trur jeg er film triks
2008-10-08, 22:28 | #27 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Att höra stationerna på tuben kunde iofs vara något utav en utmaning om man inte åkte med en förare som talar tydligt. Min upplevelse av linjerna något mer österut, d.v.s Manhattan samt i A-train till JFK.
|
2008-10-08, 22:33 | #28 | |
Guest
|
Citat:
Även fartkänslan finns med, omgivningen suddas ut när du ökar hastigheten på tåget. En mycket detaljrik simulator... För övrig tyckte jag att föraren på filmen körde som ett hönsägg... Senast redigerad av Byggare Bob den 2008-10-08 klockan 22:40. |
|
2008-10-08, 22:56 | #29 |
Medlem
|
hmmmmmm da kan jeg glede meg til den 20.10 da får jeg nok penger til å kjøpe spillet
når jeg leste på forumet så lurer jeg på hvor kan man downloade path som retter på ting når en path en gang kommer
2008-10-08, 23:00 | #30 | |
Tidigare Traindriver94
|
Citat:
1a hack = 32km/h (20mph) 2a hack = 48km/h (30mph) 3e hack = 64km/h (40mph) 4e hack = 90km/h (55mph) Har jag för mig.. Kan vara bra att veta. Om man inte kör med displayer så kan det vara kul att veta att kommer det en skylt med 20mph har man gasen i första hack. Dock bör man bromsa lite först om man kör >20mph!
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2008-10-08 klockan 23:03. |
|