![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
Hej
Pierre, detta ser bra ut... ![]() Jag blev lite sugen på att bygga vidare men inte just för tillfället, har nämligen andra projekt som ligger lite före och som ev är klart till helgen (AF). Sen har jag efter en jäkla massa strul fått min burk att fungera som den skall så jag kommer att lägga in MSTS till helgen. MVH Kenneth
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
patsun: Fasen, förstod att det skulle vara 3 spår...typiskt. Inte så lätt att få ut det i kurva nämligen. Jaja, jag ska göra ett försök, annars får det vara 2. Måste isånnafall också flytta om allt spår efter Stocksund...
Knebert: Tack! Ja, hoppas du också kommer igång igen...
![]() |
#18 | |
Medlem
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
Detta kan jag göra utan att behöva flytta efter allt efter Stocksund, vilket jag skulle vilja slippa...
Jag tror kan göra 3:e spåret från Mörby till Stocksund, men inte få ihop det i Stocksund!? Ska jag göra så? Ska jag sluta det i en stoppbock eller fejka ihop det med andra spåret?
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Fejka vid Stocksund. Det kan ju vara en gammal fastrostad växel som inte kan leda in tågen på sidospåret längre!
![]() Om du tittar på spårkartan här så ser du en kort spårstump söder om Mörby verkstad. Det tror jag är rester av gamla spår tre. Spåret gick ihop med huvudspåret så som visas på min ritning på förra sidan. Vill du få växeln funktionsduglig när du är färdig med rutten hjälper jag gärna till! ![]()
![]() |
#21 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Ja, du kan gärna få prova sen att få till det i Stocksund. Men bygger klart del 1 först...
![]() |
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Har inte byggt nått på ett tag, men nu har jag kommit igång igen. Först en bild på min fejkade växel för tredje spåret vid Stocksund och sen en bild ifrån Mörby verkstad...
![]() |
#23 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ser mycket bra ut!
![]() ![]()
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Hei fin rute du lager. Gleder meg til en smalspor rute.
![]() ![]()
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Hur går det med Roslagsbanan - kommer du någon vart? Hur gör du med Djursholms Ösby? Bygger du efter den gamla bangården eller blir det som den ser ut idag? En liten film från gamla bangården finns här. Du vet väl att Postvagnen bjuder på en hel uppsjö bilder från Roslagsbanan, från både då och nu. Lycka till iaf! ![]()
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tack allihopa!
Tyvärr har bygget stått still. Fick problem med ryggen på jobbet, var till sjukgymnast (säkert felstavat????), tillbaks till jobbet, tillbaks till sjukgymnasten igen o.s.v. Då dom inte vill sjukskriva längre än en vecka och jag känner min rygg behöver mer, så tog jag ut semesterdagar, så nu har jag tid att bygga... Ja, jag tänker bygga efter gamla bangården i Djursholms Ösby. Tack för filmen patsun! Bilder har jag lite, men säger aldrig nej till fler... EDIT: Finns det fler sånna filmer patsun? Den var kanon!
Mvh Pirpen Senast redigerad av Pierre den 2008-11-21 klockan 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hitta tyvärr inte mycket på Postvagnen och när man hitta något, då var det röda kryss istället för bilder. Men hitta en massa om RB här: http://www.jvmv2.se/forum/index.php?...h=roslagsbanan
![]() |
#28 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Du kan även gå in här och titta runt. På Järnvägshisoriskt forum finns bildsidor från Roslagsbanan förr. De heter Roslagsbanan del 1, Roslagsbanan del 2 osv. Tyvärr kan man inte söka på Roslagsbanan och direkt få upp något utan man får trixa lite. ![]() En av mina favoriter på Postvagnen finns här! Synd att inte det ser ut så där längre... ![]() Själv har jag mängder med bilder som jag tagit på Roslagsbanan, bl.a. från Näsbyparksgrenen och dess hållplatser. Vill du ha några så hojta till! ![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du är en räddare i nöden patsun!
Det är nog bara jag som är väldigt dålig på att söka + attt jag i första hand var ute efter äldre bilder på RB... Första länken var kanon, fick nu spårplanen till Djursholms Ösby. Har gjort en på papper enligt vad jag sett på bilder, men visste inte exakt hur det skulle vara!???? Ja, Roslagsbanan del 1, Roslagsbanan del 2 osv har jag hittat och tagit hem alla bilder. Kanonbra! Öxervuxet spår och gamla tåg på RB. Kan det bli bättre? Vackert så man kan gråta... Jag åkte ganska mycket på RB när dom gamla tågen rullade och älskade det. Tyckte loktågen var roligast och gillade att se när dom gjorde rundgång. Varför hade man inte en digital videokamera då? Tack för all hjälp och jag tar gärna emot bilder, antingen här eller via mailen!
![]() |
#30 |
Hedersmedlem
|
![]()
Sitter och svär över Djursholms Ösby nu...
Kan inte få till en crossover. Korsen är 6d eller 12d och växlarna 10d eller 3d. Har provat allt, men får inte till det, vad göra? Kan göra fejkade, men då får man glömma aktiviteter med trafik på både kårsta och näsbyparks linjen samtidigt...