![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
![]()
"Staketet" på bild ett, vad heter det? Så jag kan använda det på min rutt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ruben: Om du menar det vita staketet heter det "Picket White"
Tack vare KMW här på forumet har jag lyckats placera signaler rätt ![]() Det jag vill ha sagt med detta är att signalerna visar helt rätt när man ska mötas ![]() ![]() EDIT Tågen ska alltid följa signalen till höger om sig om inte pilar visar annat. Ibland kan signalen stå på höger ha en pil som pekar mot höger bara för att göra det klart att det är just det spåret den står vid. Ett exempel på detta ser ni på bilden där signalen står mellan två spår. Då kan man ju bli lite förvirrad ![]()
Mina arbeten i Trainsimulator 2012: Appleford - Slough Färdig Bergslagsbanan V2.0 Färdig! Bergslagsbanan V3.0 Under arbete! Senast redigerad av Micke.L den 2009-01-27 klockan 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Kul att du fick signalerna att fungera.
Det normala i situationen på bilden hade varit att signalen stått till vänster om spåret för att signalera vänstra spåret. Blir enklare för den som ska komma åt och jobba på den istället för att behöva stå mitt i mellan spåren. Dessutom kör väl engelsmännen med högertrafik på rälsen? Signalerna till höger om spåret tyder på det. Med högertrafik skulle du ha väntat på det högra spåret och signalen rätt naturligt stått utanför spåren. /Anders |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag har nu tagit tid hur lång tid det tar att köra sträckan (enligt mina hastighetssättningar) och det tar ungefär 12min från Appleford till min senaste station Ealing Brodway (bilder kommer). Då har jag dock inte stannat för möte på mötesplatsen men jag har stannat ca 30-60sek på varje station.
Det är alltså 4 stationer (Appleford inräknat) som jag har kört på 12min. Avstånden kommer ev bli lite längre.. Sen får man ju räkna in vissa tågmöten osv ![]()
![]() |
#21 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Så du har trafik på banan...bra jobbat. Men möter man tågen eller är de stillastående objekt?
Tack för att du skrev vad staketet heter. Men jag menar det "metalliska" staketet. Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-01-28 klockan 20:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
Får tänka på saken helt enkelt ![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Kommer du att lägga upp rutten? I sådana fall när?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Om jag får hjälp med hur man gör så kan jag nog göra det om det finns intresse av det..
Vet inte precis hur många som är intresserade ... ![]() Men det blir ett senare projekt.. Man får gärna anmäla sitt intresse om man vill att jag ska lägga upp rutten ![]()
![]() |
#25 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Stationen efter Cholsey.. E B är en lite större station. Den har tre spår.
Spår 1: För tåg från Slough alt Langley som har Ealing Brodway som slutdestination. Spår 2: För tåg från Appleford som har Slough alt Langley som slutdestination. Spår 3: För tåg från Slough alt Langley som har Appleford som slutdestination. ![]() Kommentera gärna!
![]() |
#26 |
Tidigare Ruben
|
![]()
Är detta stationen Cholsey? om det inte är det, kan jag då få se den stationen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Tidigare Traindriver94
|
![]() Citat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#28 |