![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Du gjorde säkert precis samma sak när du var i den åldern, liksom vi andra...absolut ingenting att bli oförskämd för. Tycker bara det är riktigt tråkigt när äldre forummedlemmar klankar ner på de yngre för att de inte postat i rätt tråd eller för att de i detta fallet (enligt dig) skryter om att de kört ett lok för första gången. Gissar att Schassen är runt 10-12 år och nybliven medlem här, du är 23 år och blev medlem här när du var runt 20, vilket är en jäkla skillnad...går helt enkelt inte att jämföra. När det gäller hans sätt att sköta sig här har jag inte sett några problem med det, men vad vet jag...är ju bara vanlig medlem. Däremot irriterar han mig inte och jag tycker det är konstigt att han skulle irritera dig, men okej, må så vara...men läs inte tråden då, bara släpp det...borde inte vara några problem när man 23 år gammal tycker jag. Kom igen nu Schulz, koppla av lite och försök ta det för vad det är, ett forum där man möts...inte något ställe där man hackar ner på de nya för att de skapade en ny tråd för att berätta om en rolig sak i deras liv! /En som minns hur det var att vara liten.... |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2007
|
![]()
Kan inte mer än hålla med om det som är sagt av Götborg m.fl. Hur ska forumet nånsin kunna leva vidare om alla nya medlemmar blir påhoppade på grund av att de inte följt en (tydligen?) OSKRIVEN regel?
Blir så trött på "Jag har minsann också åkt lok, det är väl inget"-attityden. Jag kan bara ta mig själv som exempel, och jag hade mycket väl kunnat starta en tråd som denna för ett år sedan. Att dra in Bibeln i detta tycker jag är way off, Bibeln är inget regelverk som automatiskt gäller för alla som föds in i denna värld. Den följer man för att det känns rätt och man delar de värderingar med mera som den förespråkar. |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ingen mer än jag som ogillar att icke behöriga vistas i ett lok? Visst skulle det vara skoj att åka i ett lok eller få köra det, men jag ser hellre att bara lokförare gör det!
Annars tycker jag inte det var nått skryt, utan bara en kille som var glad efter ha gjort nått ovanligt och ville berätta det. Visst hade ha kunnat skriva om det i positiva tråden, men man får ha överseende med att han är ny här. En enkel oskriven regel är ju denna: Bemöt andra, som du själv vill bli bemött.
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]() Citat:
NU.... är du ute på riktigt djupt vatten Christoffer! Tror inte att du hade för avsikt att vi ska diskutera huruvida man kan få Guds förlåtelse eller inte. Inte heller hur man ska tolka skillnaderna mellan Gamla och Nya testamentet. Än mindre tror jag att du vill diskutera olika religioners tolkning av de tio budordens tyngd. Och i och med att det troligtvis inte var det du ville diskutera så var meningen ovan HELT ovidkommande och onödig. Tyvärr är inte det ovanligt i dina inlägg. Att du argumenterar på ett sätt som kan uppfattas som nedtryckande och arrogant. Enligt klassisk retorik kan man dels se det som en "rak argumentation" på så vis att man direkt säger vad man tycker och tänker för att ge åsikterna en större kraft. Men i de flesta sammanhang är det inte detta sätt att lägga fram sina åsikter på, som är det bästa. Det kan skapa irritation och missförstånd. Denna tråden är ju ett typ exempel på det. Vidare anser jag att man visst kan få skryta (om vi nu ska kalla det för det) om att man vart i en lokhytt. Har man dessutom kört ett lok så tycker jag faktiskt att man ska få njuta av det. Jag har aldrig vart inne i en lokhytt, speciellt inte när loket rullar. Jag hade tyckt det vart väldigt coolt. Vill också tillägga att vi alla är nya i början. Så vad gör det om ett inlägg hamnar i fel tråd. Nu var det ju till och med rätt tråd anser jag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#21 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Schassen
Tycker det är kul att du fått en häftig upplevelse! Minns själv min första gång jag fick köra ett Rc på tågets dag i Vänersborg. Det levde jag läääänge på! ![]() Vem vet, det kanske finns en liten lokförare i dig Schassen! ![]() |
![]() |