Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-08-02, 18:49   #16
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg
"Angående CW-modeller, så är det ju väldigt osolidariskt mot dom som betalat och varit med så att har gått att genomföra. Att skaffa sig en CW-modell pirat-vägen gynnar ju dessutom inte en fortsättning av CW-verksamheten. "

Detta är väl inget speciellt just för CW-modeller? Det gäller ju alla som på något sätt laddar hem olagliga filer. Vi har snart ett parti i politiken med över 4% som lever på dessa frågor. Vi ahr säkert 20% som använder en crackad XP. Vi är säkert 95 - 100% som laddar hem musik till datorn. Detta är något som dessutom har gjorts så länge jag har haft dator. Vi gamla uvar kommer ihåg BBSer som vi ringde upp med 9600 bauds modem.

Jag har själv köpt CW-modellen men inte använt den ännu och inte laddat hem den. Jag menar som du att detta naturligtvis är fel att den finns ute på nätet men jag kan inte hetsa upp mig bara för att det nu har hänt oss. Detta är verkligheten idag på gott och ont. kanske det inte kommer fler CW-modeller vad vet jag......
Att det finns att tillgå på nätet är väl inte mycket att göra åt, men att sprida den upplysningen här på forumet var väl INIHELVETE onödigt.
För det här är väl inte rätt plats att annonsera om det? Eller....?

Senast redigerad av ekankal den 2009-08-02 klockan 19:28.
ekankal besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 21:39   #17
Mazz
Hedersmedlem

Reg.datum: Sep 2001
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pursche Visa inlägg

Detta är väl inget speciellt just för CW-modeller? Det gäller ju alla som på något sätt laddar hem olagliga filer. Vi har snart ett parti i politiken med över 4% som lever på dessa frågor. Vi ahr säkert 20% som använder en crackad XP. Vi är säkert 95 - 100% som laddar hem musik till datorn. Detta är något som dessutom har gjorts så länge jag har haft dator. Vi gamla uvar kommer ihåg BBSer som vi ringde upp med 9600 bauds modem.

Jag har själv köpt CW-modellen men inte använt den ännu och inte laddat hem den. Jag menar som du att detta naturligtvis är fel att den finns ute på nätet men jag kan inte hetsa upp mig bara för att det nu har hänt oss. Detta är verkligheten idag på gott och ont. kanske det inte kommer fler CW-modeller vad vet jag......
Tror inte jag sa nånstans att det skulle vara speciellt för CW-modeller, ej heller hetsade jag upp mig.

Å andra sidan, så är CW-rörelsen känslig såtillvida att det är ett fåtal som är presumtiva kunder och skulle det visa sig att det regelmässigt kommer att gå att få tag på CW-modellerna på annat sätt än att betala för sig, så tror jag inte att CW-rörelsen blir långlivad. Pyttemjuk står o faller inte med att 20% som du säger kör en crackad version av XP. Det är skillnad.

www.banbyggarna.se ... ... ... www.nbvj.se
Mazz besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-02, 23:00   #18
Fredrik
Admin & STW-member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Den stora skillnaden är att jag själv har lagt ut omkring 8000 kr för att få Rc-loket till våra simulatorer. Nu vet jag bättre vad jag bör göra med mina pengar.

Tråkigt, mycket tråkigt att någon av de som köpt modellen inte kunde låta bli att sprida den om det nu mot förmodan finns en torrent.

Senast redigerad av Fredrik den 2009-08-02 klockan 23:19.
Fredrik besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-03, 00:28   #19
Visent
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Den stora skillnaden är att jag själv har lagt ut omkring 8000 kr för att få Rc-loket till våra simulatorer. Nu vet jag bättre vad jag bör göra med mina pengar.

Tråkigt, mycket tråkigt att någon av de som köpt modellen inte kunde låta bli att sprida den om det nu mot förmodan finns en torrent.
Jag och min son har var och en för sig ägnat snart 3 timmar åt att söka efter cw och/eller rc i samband med TS2009 och Railworks och det finns ingen indikation på att Rc-loket finns uppe som torrent. Den som fällde påståendet kan inte vara särskilt kunnig i att filtrera ut vad som är vad i svar från request gjorda via google.

- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen...

Senast redigerad av Visent den 2009-08-03 klockan 00:41.
Visent besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-03, 01:54   #20
Hawk
Veteran

Lightbulb

Hej
Nu har jag ägnat två timmar på att finn igen den sidan där Minimum respektive rekommenderd hårdvara till RW, men kan INTE hitta den...

Den ända sidan jag kunde hitta där det fans nått angående systemkrav var på denna sida:
http://www.railsimulator.com/en/node/6435

Supported chipsets: NVIDIA GeForce FX 5200 or greater; ATI Radeon 9500 Pro or greater

Jag höll ju på me översättning av den första guiden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24112), och där "petade" jag in 9500 pro (kanske mest för att jag blev så glad, att det var just ett sådant kort jag har själv), det skulle jag givetvis INTE gjort, så jag tar bort det i nästa version av PDF

På den sidan som jag inte hittar...,så stod det även att det va önskvärt med en processor på minst 3Ghz, där stod inte ett ord om någon PhysX

Senast redigerad av Hawk den 2009-08-03 klockan 01:58.
Hawk besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-03, 02:00   #21
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Hej
Nu har jag ägnat två timmar på att finn igen den sidan där Minimum respektive rekommenderd hårdvara till RW, men kan INTE hitta den...

Den ända sidan jag kunde hitta där det fans nått angående systemkrav var på denna sida:

Supported chipsets: NVIDIA GeForce FX 5200 or greater; ATI Radeon 9500 Pro or greater

Jag höll ju på me översättning av den första guiden (http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=24112), och där "petade" jag in 9500 pro (kanske mest för att jag blev så glad, att det var just ett sådant kort jag har själv), det skulle jag givetvis INTE gjort, så jag tar bort det i nästa version av PDF

På den sidan som jag inte hittar...,så stod det även att det va önskvärt med en processor på minst 3Ghz, där stod inte ett ord om någon PhysX

3GHz om den är 1 kärnig ja, men du sa väll att du hade dual core ?
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-03, 02:18   #22
Hawk
Veteran

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Gustavsson Visa inlägg
3GHz om den är 1 kärnig ja, men du sa väll att du hade dual core ?
Ursäkta, jag skrev fel en dual core va det som behövdes på minst 3Ghz !!

Jag hittade däremot väldigt lätt på
Systemkrav
http://store.steampowered.com/app/24010/
o OS: Windows XP / Vista
o Processor: 1.7 GHz eller bättre
o Minne: 512 MB RAM
o Grafikkort: 64 MB with Pixel Shader 2.0** (endast AGP PCIe)
o DirectX®: Version 9.0c (inkluderat)
o Hårddiskutrymme: 6 GB ledigt
o Ljudkort: Direct X 9.0c-kompatibelt

Citat:
Och du kan inte räkna med att du ska kunna köpa ett nytt spel och köra det med relativt gamla komponenter, kolla specifikationerna nästa gång
"kolla specifikationerna nästa gång", de va ju exakt de ja gjorde!!!
Du behöver inte påpeka detta, men eftersom jag läste att rekommenderade krav var just ett 9500pro, så tog ja dom på orden.
Visst vet jag att man kan köpa grafikkort för tusentals kronor, men det är inget för mej, jag har INGA andra spel än MSTS och så nu då en kartong med RW !!!, bortsett från någon gammal version av Trainz som Fredrik köpte åt mej.

Lite OT, bara för att jag nämnde det tidigare i tråden:
Får passa på att förtydliga att min Viewmaster har modellbeteckning D med halogenlampa

Senast redigerad av Hawk den 2009-08-03 klockan 02:33.
Gammal 2009-08-03, 12:26   #23
Hawk
Veteran

Standard

Citat:
Hej

Hur korkad får man bli!!!!
Det var ju i manualen som ja översatte som det stod vilka systemkrav som gällde.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg systemkrav.jpg (121.9 KB, 91 visningar)

Gammal 2009-08-03, 14:24   #24
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Citat:
Så du menar att jag "måste" köpa ett nytt grafikkort !!
Jag har ett Radium 9500 pro/512 nu och en 2 kärnig prossesor på 3,2 Ghz "lite överklockad" SÅ de duger inte då?
Man tror snart inte sin öron eller syn, när man läser att kraven för att spela spelet ska fungera utan en massa logg.......?

fy f*n va less ja blir..........
Jo, det duger fast du får inte topprestanda med all grafik uppskruvad på maxläget.
Jag har en processor på 2,2GHz och ett ATI Radeon 1650 grafikkort med 256MB och RailWorks flyter på riktigt hyfsat.
Dina grejor borde flyta på minst lika bra.
PhysX behöver du INTE köpa något nytt kort för, det räcker med de drivrutiner som man får med spelet gratis.
Fungerar ungefär som DirectX används för grafik så använder många spel PhysX för simuleringsberäkningarna.
Tycker du ska sluta beklaga dig över hur besviken du blir på "orimliga" krav RailWorks ställer och istället installera och köra igång.

Mvh Anders
KMW besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-03, 20:47   #25
Hawk
Veteran

Wink

Citat:
Ursprungligen postat av KMW Visa inlägg
Jo, det duger fast du får inte topprestanda med all grafik uppskruvad på maxläget.

Tycker du ska sluta beklaga dig över hur besviken du blir på "orimliga" krav RailWorks ställer och istället installera och köra igång.

Mvh Anders
DUGER!!!
Jag installerar inte RW förrän jag har en ny dator som MER än duger som jag kommer att köpa till hösten...med USB3 mm och ett krav från mej är att det ska vara Radeon-kort.och AMD

Förresten så kan du vara lite snällare i dina svar, typ inte skriva "sluta beklaga dig"
Jag har inte beklagat mej jag har bara fått reda på fakta nu om vad som gäller...
Fast visst va de lite trist att dom "ljuger", eller kanske snarare håller inne med sanningen om systemkraven, men de e la bara för att få sålt spelet. Inte många som har såna lyxiga superdatorer mä PhysX !!
läs här: http://gameplayer.se/pub_text.php?pub_id=13574 inte en allt för gammal artikel 30 mar 2009 17:00

Senast redigerad av Hawk den 2009-08-03 klockan 20:49.
Gammal 2009-08-04, 00:05   #26
KMW
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Ta det lugnt, med duger menar jag inte bara att det går att köra utan att det faktiskt fungerar riktigt bra.
Jag kör inte med alla inställningar neddragna på minimum utan de flesta står på medel med någon på hög nivå.
Trots jag har en dator som knappt kvalificerar för minimikraven tycker jag RailSimulator och RailWorks flyter på klart bättre än vad MSTS någonsin gjorde.
Så tipset är fortfarande (och menat i all vänlighet) att du installerar och provar innan du avfärdar det som okörbart på din nuvarande burk.

/Anders
KMW besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-08, 00:31   #27
Hawk
Veteran

Lightbulb RÄttelse

Hej
Jag vet inte vart ja fich 9500 pro från.!

Det kortet jag HAR är ett Radeon ATI Radeon X1950 Pro - 512 MB
Det är ju faktiskt från 2007, medan 9500 är från 2002 !!
Fem års skillnad
Så en viss skillnad borde det ju va

Senast redigerad av Hawk den 2009-08-08 klockan 03:52.
Gammal 2009-08-09, 02:02   #28
Hawk
Veteran

Smile Börjar om från början

Citat:
Så du menar att jag "måste" köpa ett nytt grafikkort !!
Jag har ett Radium 9500 pro/512 nu och en 2 kärnig prossesor på 3,2 Ghz
"lite överklockad"
SÅ de duger inte då?
Man tror snart inte sin öron eller syn, när man läser att kraven för att spela spelet ska fungera utan en massa lagg.......?
Nu va de så att jag skrev fel kort, det skulle vara ett ATI 1950pro/512

Ja vet inte va ja fick de där gamla kortet ifrån, det är ju från 2002

Mitt 1950 pro är ju från 2007 och köpte det förra året, därav alla mima sura kommentarer och röda gubbar

Förändrar detta läget något, tacksam för svar

Gammal 2009-08-09, 02:24   #29
Marcus Gustavsson
Tidigare v10

Reg.datum: Nov 2005
Standard

Citat:
Nu va de så att jag skrev fel kort, det skulle vara ett ATI 1950pro/512

Ja vet inte va ja fick de där gamla kortet ifrån, det är ju från 2002

Mitt 1950 pro är ju från 2007 och köpte det förra året, därav alla mima sura kommentarer och röda gubbar

Förändrar detta läget något, tacksam för svar
1: ska faktiskt kunna köra railworks.

2: gör inte jätte mycket skillnad med den tekniska utveckling som har varit nu nyligen med DDR3 och I7.

3: Grafikkortet ska klara railworks, iaf min bedömmning när jag kollar närmare på det, men just nu så sitter jag här med en oerhörd huvudvärk och hög feber och tror att det står ett lila troll jämte mig, nä riktigt så illa är det inte men huvudvärk och feber iaf. som tidigare varit sagt så är det bara att testa.

Men när du bygger din nya dator så bör du iaf köpa ett nytt grafikkort hihi
Marcus Gustavsson besöker inte forumet just nu  
Gammal 2009-08-09, 03:07   #30
Hawk
Veteran

Smile

Citat:

Men när du bygger din nya dator så bör du iaf köpa ett nytt grafikkort hihi
hej och tack för svaret

hihi, ja de blir ja nog tvungen till, för det systemet ja har nu är 939 AGP, jag ska faktiskt pröva RW på min "gamla" dator

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.