Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-11-17, 15:38   #16
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Ska du uppgradera ditt operativsystem till Win. 7 eller, Totte? I så fall, varför inte vänta tills THN-rutten är klar innan du gör det?
Hej!
Det blir fler och fler skaffar sig nyare och kraftigare dator, så anledningen blev jag oroad över. Skönt att veta mer om att MSTS kommer att klara sig bra på Win7.
Jag har ju skaffat RW, men kan inte installera på min svaga dator.

Senast redigerad av Totte den 2009-11-17 klockan 16:06.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 15:54   #17
ekankal
Veteran

Reg.datum: Jun 2008
Standard

xxxxxxxxxxxxx

Senast redigerad av ekankal den 2009-11-17 klockan 15:55. Anledning: missförstod ett inlägg
ekankal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 21:51   #18
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hawk Visa inlägg
Tack, men de där va allt rätt billigt
Får man inte lov att säga att man inte tycker om ett spel som släpptes för åtta år sen?
Jag håller med. Spelet känns väldigt B. Det är buggigt, har dåligt ljud, dålig grafik och saknar känsla....

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 22:35   #19
Totte
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av simonbertilsson Visa inlägg
Får man inte lov att säga att man inte tycker om ett spel som släpptes för åtta år sen?
Jag håller med. Spelet känns väldigt B. Det är buggigt, har dåligt ljud, dålig grafik och saknar känsla....
Du har ingen aning vad du skriver om MSTS för du har enligt din profil ingen simulator. Så var snäll och lägg inte i!
Gammal 2009-11-17, 23:08   #20
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Du har ingen aning vad du skriver om MSTS för du har enligt din profil ingen simulator. Så var snäll och lägg inte i!
Det behöver trots allt inte betyda att man har eller har haft ett spel, alla får väl vädra sina åsikter så länge de står för dem och inte bryter mot reglerna. Jag själv spelar inte msts men tycker att det finns en charm med vissa spel som är ännu äldre, t.ex. ett spel från 90-talets mitt där man knappast kan säga att grafiken är något att hänga i granen!
Gammal 2009-11-17, 23:08   #21
Hawk
Veteran

Reg.datum: Aug 2001
Wink

Citat:
Hehe, ja kunde inte ha skrivit bättre själv
Man skall nog inte yttra sej om sånt man inte känner till.. MSTS har utvecklats otroligt under dom senaste åren och går inte att jämföra med originalspelet.
MSTS är den ända simulatorn som har en riktigt snygg animerad himmel, det rätta LJUSET.
Enligt mej så är det ganska otroligt eller snarare tragiskt, att varken Trainz eller RW kan uppvisa nått liknande.!!
Nästan alla bilder man ser från dessa simmar är oftast mörka och trista, där finns liksom inget verklighetstroget ljus!!!
För att inte tala om dom "målade" himlarna, inte alls roligt.
Detta är en av anledningarna till att jag inte vill ha typ RW på min dator.

Trainz 2006 köpte ja ju, så kanske ja provar att lägga in den.
Jag har ju haft Trainz tidigare och byggt en del för många år sen, men dom krånglar ju så med deras uppdateringar, så man blir less

Kan dock inte förneka att bilderna som man ser på Ekans rutt är strålande vackra, tänk bara om Trainz hade haft samma härliga himmel som MSTS.

Slutligen så känns det inte motiverat att slänga ut typ 10000Kr, bara för att RW ska flyta lite smidigare och mindre hackigt.

Men jag skall köpa en ny dator ändå, så att MSTS blir så bra som det nånsin går.

Detta är min egen uppfattning

Hawk besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-17, 23:18   #22
Totte
Hedersmedlem

Standard

Tack Hawk!
Det känns skönt att veta vad du tycker. Härligt!
Gammal 2009-11-18, 00:45   #23
simonbertilsson
Hyttåksfettischist

Reg.datum: May 2005
Skicka ett meddelande via MSN till simonbertilsson
Standard

Citat:
Nej jag tröttnade för längesen, men jag fick MSTS när det släpptes och det var så jag hittade hit. I början var det ett ok tidsfördriv, men jag tröttnade som sagt.

Besök gärna min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com

Senast redigerad av simonbertilsson den 2009-11-18 klockan 00:47.
simonbertilsson besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 11:08   #24
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

Citat:
Enligt mig saknar inte MSTS känsla: De flesta tåg har fotorealistiska hytter (tillskillnad från Trainz) himmlen är vacker, ljudet beror ju på vilket tåg man kör, grafiken kanske inte är den bästa men man kan ju ändra på inställningarna så blir den nog något bättre, man kan "snygga upp" MSTS med laddarbilder och menybilder (antingen ladda ner eller göra egna) vilket man inte kan i någon annan simulator och det går att ha det på Svenska, vilket heller inte går i någon annan simulator.
Så bara för att ett spel är ca. 8 år kan det vara jättebra!

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 11:13   #25
Totte
Hedersmedlem

Standard

Citat:
Nej jag tröttnade för längesen, men jag fick MSTS när det släpptes och det var så jag hittade hit. I början var det ett ok tidsfördriv, men jag tröttnade som sagt.
Hej!
Jaha så du har MSTS fast du inte har uppgett i din profil. Okej. Dagens MSTS är många gånger bättre än för 8 år sen. Pröva!
Gammal 2009-11-18, 11:16   #26
Bombardier Train
Tidigare Ruben

Reg.datum: Oct 2008
Standard

O, ja. Det är stor skillnad. Du kan (som jag skrev) till och med få MSTS på Svenska, det kunde man absolut inte få för åtta år sedan. Så jag rekommenderar också att du prövar MSTS igen.

Bombardier Train besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2009-11-18, 11:33   #27
Hawk
Veteran

Wink

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Enligt mig saknar inte MSTS känsla: De flesta tåg har fotorealistiska hytter (tillskillnad från Trainz) himmlen är vacker, ljudet beror ju på vilket tåg man kör, grafiken kanske inte är den bästa men man kan ju ändra på inställningarna så blir den nog något bättre, man kan "snygga upp" MSTS med laddarbilder och menybilder (antingen ladda ner eller göra egna) vilket man inte kan i någon annan simulator och det går att ha det på Svenska, vilket heller inte går i någon annan simulator.
Så bara för att ett spel är ca. 8 år kan det vara jättebra!
Tack för ditt inlägg
För att inte tala om alla tusentals saker och rutter man kan ladda hem GRATIS.
MSTS är inte något "B"-spel, det är "A++"

Gammal 2009-11-18, 11:56   #28
Schulz
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Skicka ett meddelande via MSN till Schulz
Standard

Citat:
Hej!
Jaha så du har MSTS fast du inte har uppgett i din profil. Okej. Dagens MSTS är många gånger bättre än för 8 år sen. Pröva!
Dagens MSTS är bättre för att det finns så många expansioner och patchar till spelet. Men grafiken och någon annan detalj kring originalspelet har ju givetvis inte ändrats eller uppdaterats.

Vad är RW? Såvida ni inte syftar på Rail Simulator (RS) så rekommenderar jag faktiskt det också, dock har den simulatorn inte lika många expansions i dagsläget, men det är ju lite nyare också.
Gammal 2009-11-18, 12:34   #29
Dson
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Dson
Standard

Kan bara hålla med ovanstående här, MSTS är grovt underskattat.
Har man inte prövat MSTS med dagens add ons och tillägg, så vet man inte vad man missar.
Den körkänsla som finns i MSTS slås bara av Open BVE (Som inte alls är lika stort, fritt och öppet som MSTS) och Rail Simulator (Vad jag tyckte då, jag borde prova det på nytt igen, men ser man på åldern så är det inte konstigt). Trainz har aldrig kommit i närheten där, känns det som tyvärr. Visst går det att bygga väldigt fina rutter och när det gäller ruttbyggandet finns ingen simulator som slår Trainz enkelhet, men körkänslan är fortfarande lika kass sen 1.3...

Jag kör ofta amerikanska tåg i MSTS och det är nästan så att man känner hur tåget trycker på i stolen när man drar ner på gasen eller rullar nerför en brant backe. Med nya ljud, nya hytter (Där vinner MSTS med hästlängder, finns ingent simulator med så många olika, realistiska hytter. Att köra exempelvis X2 med någon slags fransk hytt med en ratt... är bara fel) och förbättrade köregenskaper har MSTS förbättrats flera gånger om.

En gång MSTS, alltid MSTS - länge leve MSTS!
Gammal 2009-11-18, 12:53   #30
Hawk
Veteran

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av Dson Visa inlägg
Kan bara hålla med ovanstående här, MSTS är grovt underskattat.
Har man inte prövat MSTS med dagens add ons och tillägg, så vet man inte vad man missar.
Den körkänsla som finns i MSTS slås bara av Open BVE (Som inte alls är lika stort, fritt och öppet som MSTS) och Rail Simulator (Vad jag tyckte då, jag borde prova det på nytt igen, men ser man på åldern så är det inte konstigt). Trainz har aldrig kommit i närheten där, känns det som tyvärr. Visst går det att bygga väldigt fina rutter och när det gäller ruttbyggandet finns ingen simulator som slår Trainz enkelhet, men körkänslan är fortfarande lika kass sen 1.3...

Jag kör ofta amerikanska tåg i MSTS och det är nästan så att man känner hur tåget trycker på i stolen när man drar ner på gasen eller rullar nerför en brant backe. Med nya ljud, nya hytter (Där vinner MSTS med hästlängder, finns ingent simulator med så många olika, realistiska hytter. Att köra exempelvis X2 med någon slags fransk hytt med en ratt... är bara fel) och förbättrade köregenskaper har MSTS förbättrats flera gånger om.

En gång MSTS, alltid MSTS - länge leve MSTS!

Hej
Härligt inlägg.
Nu känner jag att min lust vaknar för att bygga färdigt tre rutter som jag hållit på med i tusentals timmar, nya skarpa versioner av JBJ2, KMJ 3.5 och Greninge v.3 Kanske inte hinner med alla tre, men någon eller kanske....
Det kan ju bli en trevlig julkapp

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:41.