|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-12-26, 20:17 | #16 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
I Trainset-mappen finns det en mapp som heter common sound. Eller common snd, men något sådant. INNUTI den mappen finns ytterligare en mapp som heter "Italy Loco Sound". Du måste också kopiera de waw-filer som krävs. Jag rekomenderar att du kopierar HELA INNEHÅLLET i Italy Loco Sound till DSB-ET SOUND.
2009-12-26, 21:11 | #17 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
|
|
2009-12-27, 10:39 | #18 |
Tidigare Ruben
Reg.datum: Oct 2008
|
Nu funkar det äntligen! Det låter verkligen likt, Men jag ska se om det går att få bort bullret.
|
2009-12-27, 11:17 | #19 |
Veteran
|
Hej! Om du mennar bullret från motorfläktarna, så slås de på och av med V, knappen för vindrutetorkare.
2009-12-27, 12:18 | #20 |
Tidigare Ruben
|
Tack för den informationen.
|
2009-12-27, 13:46 | #21 |
Medlem
|
Var kan man ladda ner ETR500?
|
2009-12-27, 13:52 | #22 | |
Medlem
|
Citat:
Vad som menas med kombinerad gas o broms är helt enkelt att en elmotor är som en generator fast omvänd. Istället för att få roterandet att skapa ström så skickar man ström så att den roterar. Men när den bromsar så vänder man på det. Man skickar in för lite spänning till motorn och då måste den kompensera det (spänning 0 elektroner som vill jämna ut sig) och då börjar den istället fungera som en generator. Och vad driver generatorn nu då? Jo, hjulen, och dess energi. Här har du lite intressant fakta By the way, var laddade du ner ETR500?? Senast redigerad av desse56 den 2009-12-27 klockan 14:01. |
|
2009-12-27, 15:38 | #23 |
Veteran
|
Läs igenom tråden, ett tipps: Sida 1!
2009-12-27, 16:02 | #24 |
Medlem
|
Vilken av dem 10 versionerna tog du ner?? Kanske är olika upplagt i filerna?
MVH, Mikael Webbmaster på Banbyggarna.se Vill Ni se fler järnvägsbilder, besök gärna min sida - där Ni även kan läsa om min MJ-samling och se tågfilmer. En del av Teamet som bygger Stockholmsrutten. http://www.micke-andersson.se http://www.banbyggarna.se http://mikaelsgallery.fotopic.net/ |
2009-12-27, 17:48 | #25 |
Medlem
|
|
2009-12-27, 18:00 | #26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej.
Host host. Tågets Namn: RFI-Etr500-Y1 Ha en fortsatt trevlig Julhelg och Gott Nytt År Mvh. Traingoal |
2009-12-27, 20:37 | #27 |
Medlem
|
Hjälp! Vilket tåg jag än laddar ner så finns det inga sound filer. Och jag har ingen common sounds-map...
|
2009-12-27, 22:42 | #28 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
|
Hej.
C:\Program\Microsoft Games\Train Simulator\Trains\Trainset, Här hamnar respektive RFI-Etr500-Y1 tågetsmapp, common.snd-mappen, Givetvis i Trainset-Mappen!!!! En liten förklaring till ovanstående : När Niih installerar Tåget skapas Det Automatiskt COMMON.SND-MAPP ifall Niih inte hade Någon Innan!!!! .................................................. .................................................. ..... En sak till,Hmm,När ni ser någon länkar till Diverse Rutter,Tåg,Program osv!!! Skapa en Antecknings-mapp på Skrivbordet, Namnge det som MSTS-Länkar T.ex. Och kopiera dom länkar niih ser in i Den mappen, så underlättar det för eder själv också! Mvh. Traingoal |
2009-12-27, 23:03 | #29 |
Medlem
|
Ett problem...
Jag har laddat ner engelska class 365 från UK Trainsim (hopplös sida. Dom hittar på att man står i kö för filen och att man slipper detta med premium account..så man får vänta i en timma! )Men i alla fall, när jag till slut kunde hämta hem den körde jag .exe-filen för att installera tåget. Men när den var färdig så gick ja in i mappen o där va inga sms-filer. O när ja försöker köra tåget så kommer det upp att ja fattas "networkereng.sms" som tydligen ska ligga i nån common sound-mapp som ja inte har trots att ja istallerat många tåg. Någon som kan hjälpa mej. PS. Ja har sökte efter networkereng.sms på windows hårddisk-sökning o den hittar inte heller nåt... |
2009-12-28, 13:36 | #30 |
Tidigare Ruben
|
När du installerade tåget, valde du då rätt sökväg? (där du har MSTS installerat) Se till att tåget har hamnat i Trainset-mappen och att tillhörande consist finns med, annars skapar du en eller flera med AE.
Vill du vara säker på att tåget installeras helt rätt kan du t.ex skapa en mapp på Skrivbordet som du t.ex kallar "Installera hit". När du kör installationsprogramet väljer du att du vill installera till "Installera hit" exempel vis. Öppna i det här fallet sedan "Installera hit", där bör då det tåget ligga. Kopiera/Flytta tågets mapp till Trains\Trainset\ och om det finns con-filer så ska dem ju till Trains\Consist. Det kan också vara så att man måste ladda ner ljudet separat. Det borde stå i Read me, eller någonstans i installationsprogramet om det är så. På UKtrainsims hemsida brukar dem också skriva om det är något mer man behöver till tåget. Jag har nu letat på UKtrainsims hemsida och jag hittade det här ljudet. Jag TROR att det är den du ska ha, men jag är inte säker. Prova! http://www.uktrainsim.com/filelib-in...rm_fileid=4688 Lycka till! Senast redigerad av Bombardier Train den 2009-12-28 klockan 13:48. |