![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
![]() |
#17 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Värst vad jag skriver mycket..
Har nu kommit en liten bit, efter att ha raderat alla spår och plattformar och lagt om dessa. Nu har jag också lyckats få två växlar rätt. Jag har anpassat plattformarna så att de passar KMW's kommande personvagnar. Översikt (har fått låna ett par beta-vagnar) ![]() Här svänger spåret som går mot Kristianstad av. Ni som känner Hässleholm kan gärna påpeka om jag saknar ev. spår? För det är dessa jag håller på med nu. ![]()
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
På tre spåret finns växlar precis under gångbryggan enligt första bilden. Den andra bilden så är de många korsningsväxlar.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2010-03-29 klockan 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: May 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Bara sett till så att de är i passande höjd och avstånd
![]()
![]() |
#21 |
Medlem
Reg.datum: May 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Ett tips skulle väl varit att börjat i en ände. Alltså med ingående spår till stationsområdet, på så sätt har du ju alla spår i rätt nivå. Om terrängen går över spåren när du bygger är det bara "måla" ner terrängen under spåren efteråt. Tror inte varje höjdnivå är extremt viktig så bättre att göra det lätt för sig.
![]() |
#23 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Beklagar den dåliga bilden, men kladdade ihop spårplanen lite snabbt. Kan inte på rak arm säga var alla dvärgarna sitter tyvärr, och har kanske satt ut någon för mycket av de jag kom på...men det får du leva med.
Röd prick - spårspärr Blå prick - huvuddvärgar Gul prick - växlingsdvärg Grön prick - huvudsignal Finns förmodligen ett antal fel, men som sagt, snabbt ur huvudet!
![]() |
#24 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Toppen! Hoppas du kan fixa lite bilder också
![]() Behöver särskilt bilder där man ser hur "stan" ser ut från perrongerna.. T.ex hur det ser ut vid stationshuset. Detta är hur jag börjat göra (Sala station i väntan på något bättre..), men det är svårt att se hur det ska vara om man bara ser från en satelit :P ![]() Finns inte heller nån bra brygga som kan vara över spåren :/
![]() |
#25 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Lite framsteg.. Är långt ifrån klart, men det liknar kanske verkligheten lite? Man hittar inga passande hus, så man får använda de som finns.. Vad tror ni?
![]() ![]()
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Inte alls långt ifrån, ser bra ut!
![]() |
#27 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Tack Pierre, kul att höra
![]() Jag tror att denna rutt kan bli väldigt rolig att köra på, genom skånskt landskap med X7 kanske? ![]()
![]() |
#28 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Ni får ursäkta att bilderna kommer från samma ställe, men det är där jag jobbat idag.
Ni får också hojta till om ni tycker jag visar för mycket tråkiga bilder. ![]() ![]() Bommarna ska placeras längre från vägen.
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]()
fantastic
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |