![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Jag gör en ny tråd eftersom jag gör en ny bana och att det ska bli enkelt för mig att hålla reda på en sak istället för två så att jag kan koncentrera på den här banan.
Hej. Jag bygger nu en ny bana och nu istället för sommar så är det vinter. Jag har börjat bygga den första stationen. Spåret runt stationen och väg ska likna lite gran vid Årstaberg men det betyder inte att jag gör någon pendeltågslinje. Kommentera gärna och fråga lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Idag har jag åkt Kryssning till Åland. Det var ganska roligt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Har själv byggt några vinterbanor, bl.a "Decemberbanan" som jag lade utför nedladdning här på forumet.
Det finns ju en hel del att ladda ned... bl.a username "jankivs" har en hel del träd o vegetation, "JVC" har också en del. Vill du ha fina textures kolla då in "Storknest" Bygger själv i 2009 nu... Lycka till
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Storknest har jag aldrig hört talas om. Vad är det för nått egentligen. Finns den på dls eller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
|
![]()
Du ska söka på "username" ...
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har gjort det och har en del av snö texturen redan sen länge men tack
för infon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Nu kommer min Första bild jag skickar till en tråd. Hoppas nu att den kommer fram.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Det har tagit lång tid på mig om min ska rutt ska vara ganska verklig eller inte vad vill ni ha undrar jag. Jag skulle behöva ha ett program som kan hjälpa mig med om jag skulle göra rutten verklig som möjlig
Vill ni ha en verklig bana så skriv JA. Då behöver jag ett program om jag kan fixa det och kanske ni vet nån program. OM ni inte vill ha det så skriv Nej, så kommer jag att fortsätta bygga så verklig utan redskap. Minst 10 röster skulle vara bra. Och då ska det vara 10 olika medlemmar som röstar. Men är det så att jag inte kan fixa nått program så gör jag allt möjligt att göra den verklig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Hej det var ett tag sen jag var och skrev men här kommer lite rapporter eller rent ut sagt info. Jag har beslutit mig själv att göra banan så verklig som möjligt. Växlar kanske inte blir direkt exakt ut placerade.
Jag har kommit långt och banan har legat på is rätt länge nu och vet inte hur jag ska fortsätta. Jag har på börjat bygget på Stockholms södra och snart är jag framme där jag ska bygga Stuvsta station. Det blir en Pendeltågslinje. Stockholm C-Södertälje Vet ej om jag ska göra älvsjö till Västerhaninge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Det går bra så länge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Nu kommer det två nya bilder på den senaste stationen som är nu klar. den sista bilden är kartan. Skulle inte vara dåligt med några kommentarer till bilderna. Har inte minskat bilderna.
Senast redigerad av Fredrik1996 den 2010-04-26 klockan 15:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hhmmm, Jag har funderat på en sak. Finns det nån som är bra på att lägga ut stw luftledningar, stolpar och kontaktlednigar och m.m. Jag är urusel på sånt. Skulle glädja mig om nån gjorde det när jag har gjort klart den sista delen till Södertälje. Även om det är min bana så uppskattar jag om nån har lust att hjälpa mig med det.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]() Citat:
( liknar ganska mycket Göteborgs Centrals tak, tänkte därför använda det.)
![]() |