![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Eftersom jag har hela verkstan full med användbara delar tänkte jag bygga dessa båda vagnar härnäst, lite mer detaljerade och med utbytbara texturer. Jag har inlett ett samarbete med Bengan och Ekan för att få god variation på vagnparken.
JAG BEHÖVER FÄRGBILDER PÅ DESSA VAGNAR!!!!!! Ni får gärna hjälpa till! Lite kuriosa: Gissa vad vi små buspojkar, som strök runt på bangårdarna på 50-talet, kallade litt Ob? Just det "tampongvagnen"!
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Du är en ängel Lennart
![]() 4-axlingen är verkligen en av alla vagnar man saknat. En sida med bilder, där det kanske kan finnas något användbart http://nitton.fotopic.net/g6605.html (och en sida med länkar till länkar för den som vill söka ännu mer själv http://www.sjk.se/tag/entusiast.html).
![]() |
#3 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har lite bilder på O någonting, ingenting på fyraxlig.
Kanske det inte spelar någon roll, vilken O det handlar om. Om det nu är till för texturer. Tar och letar efter bilder alldeles strax, men måste ta ett dopp först.
![]() |
#4 |
Veteran
|
![]()
Tack för all hjälp! Det blir en Oa också, den 3-axliga med lastförmåga 37 ton. Jag tror man aldrig kunde lasta så mycket om man inte körde guldtackor åt Boliden. Därför byggdes Ob med boggier och dubbla lastytan och lastförmågan 40 ton. Väldigt varmt och fuktigt idag så jag har ACn på i verkstan!
![]() |
#5 |
Veteran
|
![]()
Jo då VerkMästarn har jobbat klart för idag. Mycket klipp och klistra i måleriavdelningen, varmt och fuktigt, AC:n på högsta! Inkommit några bra "shabloner" fråm Bengan.
![]() |
#6 |
Veteran
|
![]()
Nu återstår att klippa ihop Ob av två O. har jobbat med Ob boggi idag.