![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Du kanske kan ta en bild med kameran precis när blåskärmen kommer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Vissa visas längre tid nämligen..
kan vara minnesbrist
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Min datorinnehåll är:
XP Home Edition Processor: AMD Athlon (tm) IIx2 250 3013MHz Moder: Asus M4N68T Grafikkort: ATI Readon HD5770 Series (1024mb) 2utgångar Bildskärm: Samsung Sync Master 171s 5-6år gammal Nätagg: 400W Ramminne: 2x2Gb Utnyttjar bara 3Gb 2 Hårdiskar: Den gamla, Maxtor 160 Gb 7200Rpm Nyare, Sata-II 320Gb 7200Rpm Om det är nå´t mer ni vill veta fråga på.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-03-08 klockan 12:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hur många program har du igång samtidigt?
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag använder Hitta.se 3D-kartbilder samtidigt med RE.
Jag har i natt köpt verktygsprogram Power Suite från Uniblue. Den hittade många fel i datorn. Efteråt blev datorn snabbare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Tror ni att nätagg på 400W är för lite?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Hedersmedlem
|
![]()
Är inte familjär med AMD och ATi-grejjer, så jag vet inte om 400W räcker för just din burk. Låter dock i underkant spontant om man vill vara säker.
Värt att tänka på är att om aggregatet har några år på nacken är det tänkbart att det inte längre klarar av att leverera 400W när det behövs. Trassligt eftersom det kommer gradvis och bara visar sig när datorn jobbar så den drar mycket. Bytte förra veckan ett nätaggregat som gick på gränsen, det var just på 400W. Crysis 2 fungerade inte på lite högre upplösningar, dessutom var aggregatet varmt i det läget. I övrigt fungerade den datorn utmärkt. Byte till ett 750W aggregat och nu lirar även Crysis 2 i den datorn med allt på max utmärkt. Ett nätaggregat innehåller ett antal komponenter som åldras och därmed finns stor risk att nätaggregatets prestanda degraderas med tiden. Är aggregatet dessutom varmt, så sker åldringen snabbare. Hur snabbt och vilka marginaler man har är dock omöjligt att säga. *** just ditt fel, bluescreen vid avslut av din rutt från RE låter ju dock inte som ett tillfälle när burken skulle dra mycket ström, så om det löser ditt problem just nu är svårt att sia om. har du nått annat grafikintensivt spel du kan testa med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag har RW installerat i en annan hårdisk. Inget mer tung program.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2010
|
![]()
jag är inte expert, men kan inte du ta bort några grejer?
![]() ![]()
![]() |
#27 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jo, det är en god ide, men jag tänkte det skulle vara bra att konstatera om du plockar temporärt tillbaka en backup, med den nyaste i tryggt förvar, så du med säkerhet vet att det är den nu aktuella versionen som det är nått lurt med. Men kan RR hitta nått, så är det ju ännu bättre.
Lycka till, håller alla tummar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej!
RR hittar inga fel utom några ace-filer till snow och night. Den Tiles där Göteborg Central, har över 1800 objekt numera.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2011-03-08 klockan 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
är Göteborg central den tile som nu har rekord i antal objekt eller har du andra tiles som har lika många? är Göteborg central den tile du jobbade med senast och när problemet började uppträda? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
Problemet började under byggnad av Gbg C. Innan signalerna. |
|
![]() |