![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Lagt in nyheterna i RW3, dvs bankning och ojämnt spår.
Now with Super Elevation and Line Unevenness. (eftersom det är ett problem med spåren så måste jag gå genom reglerna igen, ny uppdatering följer) /æ Senast redigerad av KMW den 2011-10-09 klockan 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2007
|
![]()
Jag testade de nya spåren lite snabbt, och tyvärr är rälerna borta från alla varianter med rostiga räler. Verkar som om någon har varit framme och stulit alla rostiga räler, för det enda som ligger kvar är slipers och rälsspikarna...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
![]() Citat:
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Får korrigera mig själv för det verkar bero på trackrule iaf
Kod:
<CrossSectionID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferNew</CrossSectionID> <CrossSectionCapID d:type="cDeltaString">KMW\Sweden\RailNetwork\@shapes\SE BufferOld</CrossSectionCapID>
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Sannerligen, ser helsnurrigt ut fast jag inte rört själva spåren.
Hade glömt bort lite manuell handpåläggning för att få Blueprint Editor med på noterna. Nu ska det vara med räler också! ![]() /æ Senast redigerad av KMW den 2011-10-09 klockan 01:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Det var snabbt fixat, tack igen!
![]()
![]() |
#24 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Jag tänkte precis efterfråga om du kunde ordna ojämnt spår osv till denna trackrule. Men såg ju då att du redan nämnt det ovan så nu är frågan, är det klart? Eller när tror du den uppdateringen kommer?
![]() Vem är det för övrigt som gjorde den förra trackrulen sweden? Om det var du så får du hemskt gärna uppdatera även denna, för att större delen av Bergslagsbanan har just denna regel. Jag försökte ge mig på det själv fast insåg snart att det var en dålig idé ![]()
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Ojämnt spår finns med i uppdateringen och bankning.
Den gamla regeln sweden är inte mitt verk och jag vet inte vem det var som gjorde den. Dock hjälper det inte att uppdatera regeln för befintligt spår kommer inte att ändras av det. Då måste du lägga om spåret och det antar jag du inte är så sugen på. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hallå
![]() Problemen verkar hopa sig här hos mig. ![]() Efter att äntligen ha kommit på hur man lägger ett doserat spår (inte bocka för rutan och lägga spår, utan markera redan lagt spår och sedan bocka för dosering) så upptäckte jag att jag har dubbla slipers. Dels målade i ballasttexturen, men även 3D slipers. Ska det vara så eller har jag missat något vid installationen? Kanske har jag inte lyckats att ta bort allt det gamla innan jag installerade denna nya trackrule? Finns det någon som vet vad jag har gjort för fel? ![]() mvh .... Mats
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2004
|
![]()
Får du samma problem vid alla spårtyper eller bara med dessa? Testa dosera 2D slipers aka originalspår och se om du får samma fenomen.
![]() |
#28 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
De inbyggda 2D spåren fungerar bra. Detta problem uppstår för mig med alla SAD-spår som ingår i KMW SE Trackrules. Jag har i princip bara installerat två paket som borde ha med detta att göra:
Är det bara jag som råkat ut för detta? Jag funderar som sagt på ifall det är jag som gjort något fel vid installationen, eller om det beror på något annat? mvh .... Mats
![]() Senast redigerad av MatsH den 2011-11-27 klockan 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]()
Jag har noterat att i RW3 så drar 3D-spåren ner prestandan rejält. Jag installerade just om Jönköpingsbanan och glömde installera SAD:s rutt, alltså visades inga spår. På Jönköpings godsbangård får jag då ca 60 fps. Jag installerade spåren och fps går ner till 14! I övrigt får jag bra prestanda i RW3 så jag undrar om det går att göra nåt åt dessa "tunga" spår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
http://members.upc.nl/s.derks/index.html |
|
![]() |