![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]() Citat:
Minimeny - Settings - Graphics Technology - Train Simulator 2012 Game Engine Technology ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Nu har jag testat den. Jag förväntade en bra simulator, men min dator har plötslig blivit klen. Fps låg på 15-17 i mediuminställning. Va synd att 2012 kräver superdator som många forumister här inte har råd att skaffa. Så för min del blir fortsättning MSTS och ORTS. Hoppas Orts slår RW. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2005
|
![]()
Hej! igen en fråga hur får man bort texten physx - cpu längst upp till vänster i bilden ?
ingen som har någon lösnin på det ? har löst problemet gubben50 Senast redigerad av gubben50 den 2011-09-23 klockan 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
|
![]()
Denna version fungerar bättre på min bärbara jämfört med den gamla men då har jag en ren installation och nya grafiken på. Skall installera lite gammalt och se hur den beter sig.....
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Till er som blivit besvikna för att det nu går i sirap när ni försöker slå på de nya effekterna vill jag säga att ni inte bara ska kräma på allt och sedan dömma ut resultatet.
Det finns mycket att skruva på och det gäller att finna en lämplig balans för just din dator. Jag kör på en bärbar som inte klarade RW2 med allt uppskruvat till max, den fixar att köra RW3 med nya grafikmotorn efter lite skruvande på inställningarna. Gäller bara att välja vad man prioriterar och skruva ned andra inställningar. /æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Mitt grafikkort för nära 6000 spänn( ett år) duger inget till. mycket besviken
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
At Di3 mangler teksturfilen i TS2012 behøver ikke å ha noe med grafikk-kortet ditt å gjøre. Jeg skal se på dette, da flere har meldt om problemet. Jeg har selv ikke dette problemet. Jobber også med en oppdatering av Di3-lokene for å kunne støtte de nye funksjonene i TS2012.
Ikke gi opp, prøv flere innstillinger for grafikk, både i TS2012 men også se på hva slag innstillinger grafikk-kortet ditt har. -------------------------------------------------------------------------------------- Jeg har i hele dag kjørt TS2012 og må si dette er blitt den beste togsimulatoren som noen gang er laget, alt flyter fint her med alle innstillinger på maks. Har lagt ut noen screen shots her ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Tidigare v10
Reg.datum: Nov 2005
|
![]()
Efter lite fixande så har jag fått RW3 att fungera och det flyter redigt fint när man ställt in det rätt.
Det är helt klart ett enormt lyft ifrån RW2, förbättrad fysik och grafik, och ljusen är bättre. Körkänslan är bättre och upplevelsen generellt förbättras utav dom nya funktionera, måste ge RSC en applåd här faktiskt, det är en mycket bra simulator dom lyckats få till denna gången, och den kommer att bli bättre det vet jag redan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Tidigare Traindriver94
|
![]()
Mitt spel flyter ungefär som RW2 med höga inställningar. Dock är laddningstiderna lite längre, iaf första gången jag startar en rutt. Men de är iaf inte lika farliga som de var sista tiden med rw2!
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Hej! En fråga fungera dom gamla grejorn i railworks försöker lägga dom svenska spåren blir det bara blåt skicka med en bild
gubben50 ----------- John Senast redigerad av gubben50 den 2014-05-15 klockan 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
De svenska grejjorna fungerar för mig iaf på SE_Testroute. Men du har ju inte bara tappat spår utan hela marktexturerna. Fungerar marktexturerna i någon annan rutt?
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Hej! denna fungera inte SE_Testroute men dom som följer med fungera
gubben50 ------- John |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
För mig fungerar allt förutom en byggnad som man ser igenom.
Några av mina pågående projekt till Train Simulator 2014: Y31 X40 Kinnekullebanan ---------------------------------------------------------------- Gå gärna in på mina hemsidor. http://andreashoff.se www.andreashofftag.net http://andreas13railworks.webs.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2005
|
![]()
Texturen som saknas på Di3 är om inställningen 'Object texture' dras ned från hög.
/æ |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
Kika på http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=23763 får se om du hittar det du behöver. Kolla även newS sida för eventuella nya versioner för vissa av paketen http://www.klemund.de/RailSimulator/downloads.html Huset är dock genomskinligt för mig med, har missat detta ![]()
![]() |