![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej alla här kommer en uppdatering av spårplanen, snart så börjar arbete med landskapet.
All spårläggning är inte färdig Ö.sjukhuset och Torp/Kålltorp väntar på rallarna ![]() P.s Är det ngn som några perronger till hållplatserna?? Tacksam för svar Mvh Knasen |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Hej alla nu är Kålltorp/Torp vändslingorna färdiga!
Fortsättning följer ![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej Knasen!
Kolla denna sida: http://straba.ms-trainsimulator.de/i...a76d25ce1818f3 Där finns spårvagnar, hållplatser och spårvägsrutter till MSTS. Du måste registrera dig, men det är det värt! Kanske kan du hitta en hållplats där, som du kan måla om och använda!? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej igen!
En varning om vändslingor: Se till att det inte blir en sluten cirkel, msts brukar krascha rejält då. Finns dock dom som säger att dom fått det att fungera, med mycket växlar och signaler. Ladda hem den/dom test rutterna som finns på www.train-sim.com och kolla hur dom fungerar! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Hej tack för alla tips länkar+byggtips det är guldvärt.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Trassligare än du trodde?
Så här ligger spåren i Kålltorp/Torp: ![]() /Lars B ![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hej!
Här kommer en lite bättre spårbild av Centralen/Drottningtorget. ![]() /Perra |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Hej och tack för bilderna.
Hur bygger man korsningar som ser ut så här Den korsningen finns ju blandat annat vid Centralstationen och Vasaplatsen. |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Hej alla här kommer en bild på den nya Drottningtorget, pga att datorn har knasat så har beslutat mej för att börja om från början
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det där blev jättebra!
Har Perra fler sånna bilder, som du kan använda????? Har du slagit dig ihop med någon 3d-byggare? För du kommer väl behöva, en hel del byggnader och objekt? Gör det på ett tidigt stadium, då det tar tid att bygga. Eller tänker du bygga själv? Korsningar kom du väl på själv? Det är bara att lägga två korsande spår (i samma höjd!), så blir det automatiskt en korsning. Ska bli roligt att följa detta, lycka till! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#27 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jag kan bygga saker åt honom men då vill jag se byggnaderna som han har byggt!
![]() MVH:Olaf (olis) Lindström ![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Hej alla, Jag har försökt att få tag i TSM men den är slutsålt. överallt. Jag vet inte hur man bygger en byggnad. Men jag är glad över alla som vill hjälpa till, vad är det som krävs om man ska bygga en byggnad. Mått,foto????
Ska jag stega upp varje byggnad i sta´n ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Hedersmedlem
|
![]()
Hej Knasen!
Dom säger att TSM ska vara lättast att bygga i. Men annars finns Gmax, som är ett gratis 3d-program. Använd sökfunktionen (till höger ovanför Logout!) och sök på gmax. Har själv provat Gmax, men hade problem med att lägga på texturerna. Ska göra ett nytt försök med 3d-byggeri, när jag kan låta bli rutt-byggeriet. Sen beror det på hur exakt din rutt ska vara. Själv skulle jag bara bygga (eller få/ta hjälp med) dom byggnader som utmärker sig, resten laddar man hem och/eller använder orginal-byggnader. Ungefärliga mått och bra kort är väl vad som behövs, fast bäst är ju såklart ritningar! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#30 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
mmmmm
Längtar tills rutten kommer(lång tid) Den ser helt otrolig ut, även om det bara är spår. fortsätt så. Björn N |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Byggnader runt Göteborg C | Hengelo | 3D-design - Trainz | 27 | 2005-09-03 16:52 |
Spårvagn rutter???? | themepark | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 9 | 2004-10-29 05:05 |
Göteborg! | Angelsmind | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-02-09 02:56 |
Någon som fotograferade sjösättningen av Göteborg? | Trigger | Off-topic | 5 | 2003-06-09 20:08 |
Köra Spårvagn | Cörran | Off-topic | 0 | 2003-01-26 15:02 |