![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Ok tack igen för bra svar, skall kolla på detta i morgon, återkommer med bilder och svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Hej här kommer 2 bilder, på configen, samt bodymappen.
Jag bifogar även en fil med nu en massa error i Content Creator Plus... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Configen....
Senast redigerad av crille40 den 2012-08-06 klockan 17:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
Reg.datum: Jun 2008
|
![]()
Opps!!
Nu är det jag som har klantat till det, jag hade skrivit fel filformat i texture.txt filerna, sorry. Ändra som jag visar på bilden (i båda texture.txt filerna).
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Tackar nu har jag fått några X12
![]() Men Jag vet knappt vad Jag gjort he he. Fattade Jag Dig rätt att jag inte skall köra Images2TGA (för då blir det ju TGA-filer eller?)? Hur fixade du de där 4 filerna som löste allt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Tittade lite på att även få dina Y1: or att fungera.......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Tack igen, skulle gärna vilja lära mig hur du skapade "de 4 filerna" som löste problemet.
Börjar få bort mer och mer rött å gult i TS12.... Hoppas du kan hjälpa mig ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Öppna vilket ritprogram som helst (paint, etc) och skapa (i det här fallet) två nya filer i storleken 8X8 (behöver inte vara större) i antingen jpg, bmp, eller tga-format, och döp dom till exakt det/dom namn som står i felmeddelandet. Sen skapar du 2st texture.txt-filer, och namnger dom på samma sätt, och skriv in rätt filformat i dom (inte som jag hade klantat till det, och skrivit fel i filerna jag bifogade tidigare i tråden ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
|
![]()
Tack!!
Aha, tror Jag förstår mera nu, då kan jag ju använda dina 2 Jpg-filer, och bara döpa om dem då.... Skall prova. **Ang. Y1 så blir det nog kört eftersom "filnamnet bla innehåller /, ? ** Upptäckte också att i IMAGES2TGA, så hade jag missat att kryssa i BMP och JPG under Options,(detta löste en del problem, medans Jag väntade på ditt svar ovan). Tack så länge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Nu jädrans, är jag nere i endast 200 röda i TS12, har fått igång nästan alla lok/vagnar, även dina Y1: or
![]() Däremot går jag bet på alla RC-lok ![]() Ingen Phantograph bland andra fel. Har ingen Body-mapp. Bifogar en fil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Jaha säg den glädje som varar...
Nu när jag börjat ägna mig åt byggande mer (och inte ca 90% i CM och forum). Så upptäcker Jag att X1x är mycket sega att accelerera och stanna. Hittade ett error i Enginefilen (x12-x14 engine config), bifogar bild, misstänker att det är orsaken, men vet inte hur man löser det. mvh Christer |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Till Rc-loken skulle det väl finnas en panthograf på DLS tyckte jag mej se någonstans. Däremot är ju Rc:n ett built-in objekt i tidigare vers. av Trainz, och behövs för att alla ommålade varianter som finns, ska fungera, ingen aning om det är det i 2012 oxå (antagligen inte, eftersom det inte funkar). Troligtvis behöver du ett clonat sådant från en äldre vers. för att kunna labba med.
Ekan Senast redigerad av ekankal den 2012-08-11 klockan 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem
|
![]()
Om jag bara hitta något lok som har en engine config, med "full throttle speed" i
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Veteran
|
![]() Citat:
Nåja, hittar du inget lok som har det, byt ut engine kuidet mot ett annat liknande tågs, så ska det väl funka.
![]() |
![]() |
#30 |
Medlem
|
![]()
Tack!
Får prova det. Ja Du Ekan, när man körde i 2006 eller 2004, kunde man ägna 100% av tiden till att bygga nu är man tyvärr hela tiden i config eller forum ![]() |
![]() |
![]() |