![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Troligen. Bra att det ska fixas!
![]()
![]() |
#17 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Kanon med dina rättningar! tack och bock för det! Nu vill jag dock att mina originalfiler återspeglar vad du har ändrat, så kan du exakt beskriva vad du ändrat i JBJ2-filerna? JBJ2:s signalfiler ska vara exakt så som signalpaketet 0v2 innehåller. Copy_paste-fenomenet kan jag inte hitta i mina källfiler och inte heller det dubbla scriptet du nämner. Vilket script var dubbelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Signalerna verkar fungera perfekt nu. ![]() mvh .... Mats
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag la märke till om frikörningen. Signalerna inne i körmonitor försvinner när jag växlar om och även sth ändras inte heller. Är det kanske för att det är beta ännu? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Mazz: I JBJR2-filerna så ändrade jag i sigscr rad 845 från
if (block_state() !=# BLOCK_CLEAR || next_state ==# SIGASP_STOP) { till if (block_state() !=# BLOCK_CLEAR || next_state ==# SIGASP_STOP) { Jag tog även bort de två scripten längst ner i filen, Stop1Light och SSign eftersom OR varnade för att dessa inte finns definierade i sigcfg. Inga ändringar i sigcfg. Det scriptet som var dubblerat i Trollhättan och Stockholmsrutten var PriWarn5LightK40ks. Igengäld saknades PriWarn5LightK70ks. Mvh Mikael |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Nu finns det en ny experimental release, X.X.X.1289. De har fixat det problem som gjorde att många rutter, tex Stockholmsrutten, inte gick att köra i v0.8.
Mvh Mikael |
![]() |
![]() |