![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 | |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]() Citat:
Några förslag på taggar (kategorier). ånglok diesellok ellok motorvagnar godsvagnar personvagnar byggnader villor hyreshus höghus banor scenarier etc. etc. Observera att man kan ha flera taggar i ett och samma ämne. T.ex: byggnader, villor
![]() |
![]() |
#17 | |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... nu kommer det att hända saker här!
Jag satt och tittade i Content Manger vilka kategorier dom har, och även på deras tag "Minimum Build" och fick vissa tankar! Är detta något vi kan använda tro? Gjorde lite halvtaskiga översättningar som jag bifogar så kan vi spåna vidare: Citat:
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2012
|
![]()
...skulle jag översätta såhär:
fixed track=(översättning=fast spår). Jag tror att det är spår som du lägger ut som objekt för att få en speciell kurvradie för t.ex. spårvagnsrutter(eller så) Ground Brush=Färg till marken scenery=saker att sätta runt spåret session=skulle jag översätta till Händelse, du sätter ut lok och vagnar. Samt skriver om du ska göra. T.ex om du ska växla vagnar, vilken ordning vagnarna ska vara i. Hoppas att detta hjälpte ![]()
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
fixed track = räls, spår Ground Brush = mark, terräng scenery = landskap, natur session = sessioner Vi behöver väl inte börja diskutera och definiera taggars namn i nuläget? Då kommer vi aldrig till skott. Sunt förnuft är det som gäller. Blir det fel så går det alltid att ändra. Och när du skriver in en tagg så får du automatiskt förslag på redan befintliga taggar. Det är bättre om alla som har laddat upp objekt (egna trådar) skriver in sina taggar (efter eget huvud). Det har tillkommet inlägg efter att mitt förslag togs upp, men ingen har hittills gjort sig besvär att anamma saken ännu. EDIT: Lennart, sen finns det taggar som du tog upp som bör undvikas. T.ex. splines är inget bra sökord, det kan ju vara nästan vad som helst. Åter igen, se det från användarens synvinkel.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-11-28 klockan 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Bengan, vad glad jag blir! Ser att du har fattat vad jag menar. Fortsätt så, och alla ni andra också. Då kommer forumet att bli sökbart.
Då har vi bara en fråga kvar. Filernas storlek? Men den frågan måste vi nog ta upp med Fredrik.
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Var är Bengans inlägg i den här tråden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Bengan har inte skrivit någonting i den här tråden. Däremot så har han lagt in sökord (taggar) i sina inlägg under Trainz - Downloads. Och det är det som denna tråd handlar om. Läs från början i detta ämne så förstår du säkert sammanhanget.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-11-28 klockan 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Aha, nu fattar jag. Väldigt bra! Jo, jag läste från början men fattade inte riktigt då.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Blir ungefär 10 sidor mindre till en början. Men jag tar dom bit för bit och lägger till, eventuellt nya taggar på dom som har blivit gjorda. Behöver få en liten överblick först, på allt som är uppladdat. EDIT: Det här med taggar längst ner. Är det nått nytt som har blivit inlagt eller har det funnits hela tiden? Har aldrig tänkt på det tidigare.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2012-11-28 klockan 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
Taggarna har väl alltid funnits? Rätta mig om jag har fel. Det är väl bara det att ingen har tänkt på dom som ett sökverktyg.
![]() |
#26 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
Jag hittar inget Redigera Taggar längst ned i mina inlägg i Download ?????
Hemsk Ledsen, men har gör jag ????
![]() |
#28 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du hittar dina download genom att du klickar "Sök" och sen "Taggsökning".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
Jaha,
hit kommer jag och sen då????
![]() |