![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Ja, verkligen stiligt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Tack Ekan, "snyggt" räcker, men "skit" är ju sen din avdelning
![]() Testade lite vad mitt "paintprogram" kan, och det är inte lite! Tog ca. en halvtimma att göra "color" och "font" Replace och vips har man stommen till 3 vagnar till, behändigt ![]()
![]() |
#18 |
Veteran
|
![]()
... är det bara att gå in i "paintprogrammet" igen, och t.ex. som med den SJ-bruna (som blev lite "blaskig") göra lite förändring av färgmättnad och ton. Detta tack vare att varje fält är ett eget objekt och kan manipuleras oberoende av andra delar. TGA-filer är bara slutprodukt i detta arbete.
Detta går fort, det tidsödande är att gå in i Trainz och kolla! Skulle varit behändigt med ett SNABBT "Preview_in_Trainz_program" som om det kommer säkert som Amen i kyrkan kommer att kosta pengar enl. N3Vs nuvarande policy ![]()
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
... som ni ser:
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
1. Svenolovs generella skript för texturbyte !!!
2. Korvtigers utmärkta instruktioner till hur man gör !!! Med ett par knapptryckningar i Surveyor byter man galant till en annan vagn. Om ni inte fattar hur arbetsbesparande, datorkraftbesparande , enkelt och effektivt detta är har ni missat mycket och kommer nog aldrig underfund med vilka fantastiska möjligheter vi har till vårt förfogande i TRAINZ ![]() ![]()
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Bra jobbat!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
... med texturer och mesher till Xoa4 som fyra vagnar i en, med hjälp av Svenolovs fantastiska skript:
Kommer snart i Download, om nån nu överhuvudtaget bryr sig längre ![]()
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
väldigt snyggt LAN!!! längtar tills den kommer till download avdelningen
![]()
![]() |
#24 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Fått knas med burken. Försöker hänga med, så gott det går med mobilen. Men väldigt jobbigt, att skriva och svara på inlägg.
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Väldigt snyggt Lennart! Visst bryr vi oss, men ibland känns det som om man säger det för ofta, försöker bättra mig, men det går väl sådär..! Men ska bli kul att provköra dessa!
![]()
![]() |
#26 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Ledsen för att man vart dålig med kommentarer denna vecka.. Men har enormt mycket med jobbet och studier just nu.. Så lever i en värld av hämt pizza, papper och målarfärg just nu..
___________ Men gud vad snyggt det är LAn! Du har precis räddat min helg! tack ![]()
![]() |
#27 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2005
|
![]()
Kan bara instämma i det ovansagda. Dels i att kommentarerna kommer lite för sällan, men framför allt hur fantastiskt detta är. Mycket, mycket uppskattat. Bland det roligaste är också att jag själv har åkt i nästan allt du gjort. Och att nu genom Trainz - och då tack vare dig - få uppleva känslan igen är helt otroligt läckert. Varmt tack för allt du gjort - givetvis inte minst dessa fina byggprodukter.
/Torpet |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... som är ett nyckelord inom modern "pedagogikpsykologi" ända sedan "Pavlovs hundar" introducerades.
DVS. Med beröm och hejarop åstadkommer man mer och bättre. Detta gäller även mig. Om jag märker att responsen finns så sporrar det mig att fortsätta - om den uteblir kanske jag lägger av ![]() Valet är "DITT" och sen "MITT" ! Jag misstänker att vi som håller på med 3D-design är lite som cirkusartister, utan applåder faller vi platt till marken. Tack för de positiva svaren!
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
över BJ - GDJ - GDG innehav av vagnar 1946 som jag fått av KMW. Uppmuntrar till fortsatt byggande
![]()
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Nu har du gett mig extrajobb, LAn. DJ - Dalslands Järnväg - sträckte sig från Sunnanå hamn öster om Mellerud och till norska gränsen. Den korta sträckan Mellerud - Sunnanå har nog endast trafikeras med godståg, har Korvtiger och jag varit övererns om. För några dagar sedan såg jag av en händelse en bild på f d Sunnanå station. Alltså bör det ha gått persontåg dit.
Och nu kommer LAn med X-fyran i DJ-tappning. Konsekvensen måste då bli att bansträckningen skall byggas, elektrifieras och förses med lämplig natur. En hamn måste anläggas, spårritningar eftersökas, den stora kranen skall installeras m m. Samtidigt håller jag på med ett par andra banor. Det är stressigt att vara rallare. Men tack i alla fall LAn att du inte gör mig arbetslös. Nisse |
![]() |
![]() |