![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Ok, kanske det, men jag hoppas du förstår vad jag menar. Det handlar om att ha tillgång till objekt/tillbehör som tillhör en viss tidsepok som man bygger i. Som sagt det ena utesluter inte det andra. Jag tänker inte gå in i en diskussion med dig om vilket system som hör framtiden till.
![]() |
#17 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2005
|
![]()
1980 togs det i bruk i Sverige(ATC-2), men det började att utvecklas och testas redan på 60talet(ATC-1)
![]()
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Det stämmer nog det du säger vadokunvot. Jag var med och byggde prototyper och testade nya lösningar i mitten av 70-talet. Jag jobbade då på ASEA, Finnslätten (Västerås), där dom hade en "egen" järnvägssnutt på någon kilometer, eller två. Jag var också med i ett hörn när det gällde utvecklingen av elektroniken (tyristor styrning för motorerna) för RC-loken.
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2013-03-01 klockan 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Den som vill veta mer om ATC kan t.ex. läsa Jörgen Städjes artikel på idg.se. Micke |
|
![]() |
![]() |