![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2012
|
![]()
Spår lagt till och med Storebro. Det är ungefär en mil.
I eftermiddag ska jag försöka lägga iallfall till precis innan Hultsfred, som då är två mil. Då är 2/12 gjort av Vimmerby - Kalmar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Jag tycker du bygger bra! ![]()
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-06-16 klockan 14:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Man tackar, man tackar!
De ligger som separata objekt som jag hämtat hem, kommer dock inte ihåg vartifrån. Banvallarna är breda eftersom han/hon/hen som byggt dessa valt att ha dem så, förmodligen för att de ska gå att ha två spår i bredd/växlar. ![]() Det fiffiga med dessa är att de kommer i nästan alla former som spåren har ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Hedersmedlem
|
![]()
Du har väl Thn-rutten installerad? Det finns bra vallar där som heter PV Berms.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Det finns även bra banvallar, broar mm på DB-trackshemsidan som är perfekt matchade till alla Xtracks spårbitar!
![]() http://dbtracks.de/, klicka på "NR_Bahntrasse 1 ".
![]() |
#21 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Nu hittade jag.
MVH TOTTE BanByggarna MSTS Rutt Trollhattan 2 RW-Trollhättan och Bergensbanen Beta Bygger RW-Trollhättan Bygger RW-Bergensbanen newS downloadsida Facebook Trainsimulator Sverige Facebook Trainsimulator Norge Senast redigerad av Totte den 2013-06-16 klockan 15:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Spår lagt till Hultsfred. Notera att allt spår från Storebro till Hultsfred är lagt idag. Jag har hittat en metod som fungerar bättre för mig. Jag använder Google Earth för delar som inte kräver samma precision som t.ex städer, och i städer använder jag satelitbilder monterade som terräng så att allt blir så detaljerat som MSTS tillåter!
![]() Då var det Hultsfred nästa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Av det jag hittills sett, så längtar man till man får se fler fina bilder av bygget!
![]()
![]() |
#24 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Det var faktiskt bönans arbete med Stockholmsrutten som fick mig att åter bli motiverad, så man kan i princip tacka han för att rutten fortsätter! Som tidigare nämnt är spår lagt till Hultsfred Skogen mellan Setra och Hästmosshult är helt omgjord. Nils Dacke avgår från Vimmerby ![]() Dacke på ingång vid en obevakad plankorsning. ![]() ![]() ![]() Här syns lite av den helt omgjorda skogen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
|
![]()
Tycker helt klart Linköping - Västervik ska med
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Då behöver jag mycket assistans! Den linjen ligger utanför mitt primära kunskapsområde! Men om arbetet flyter på bra nu med nya metoden skall jag överväga att lägga från Lp till Vk och kanske till och med en bit på KtK.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem
|
![]()
Kära vänner! Sakta men detaljerat närmar nu sig miljön till Storebro och infartssignalen! Idag har jag byggt en halv mil med detaljer. Ikväll och imorgon är tänkt att Storebro med omnejd ska börja ta form och någon gång i helgen ska jag försöka få miljön ända till Hultsfred. Då har banan två mils detaljerad körning.
På den övre bilden synes en kurva strax innan Storebro. På de nedre synes olika vyer på en plankorsning precis vid Hästmosshult. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
Mycket snyggt, gillar din vegetation!
![]() ![]()
![]() |
#29 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Håller med Bönan! Väldigt snygg växtlighet längs banan, man kan knappt tro det är en tio år gammal simulator
![]()
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
12 år snarare!
![]() ![]()