![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Nej, det är fel! Det ska vara tvärtom.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... och vad är "tvärtom" - förklara för en gammal trögtänkt byggare
![]() Upptäckte just att IORE har buffertar av rejäla mått, inte för att de behövdes i normal drift, kanske för att flytta på vagnar med normalkoppel eller som "renfösare", av storleken att döma skulle de nog klara en älg eller en Lloyd -56 också, Steve kanske vet? ![]()
![]() |
#18 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jag tänker på pantographerna. Titta på bilden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
Men Totte då, vad tror du händer om man trycker en gång till på pantoknappen. "Titta på bilden" !
![]() |
#20 |
Veteran
|
![]()
på vissa lok:
(sista för idag, jag lovar)
![]() |
#21 |
Hedersmedlem
|
![]()
Enligt 2 bilderna på inlägg 15, så visar strålkastarna på loket åt det håll och den andra bilden lyser röd strålkastare så tror jag du fattar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
Nej jag fattar inte, bilderna i inlägg 15 är gamla nu! Pantoläget har inget med strålkastarna att göra. Det lok man befinner sig i har strålkastarregglagen, den andra halvan har endast slutljus. Pantograferna lyder de tre stegen på pantoreglaget.
Har jag eller du missat nåt ![]() ![]() ![]()
![]() |
#23 |
Hedersmedlem
|
![]()
Okej! Då ska jag inte störa dig. Gör som du vill.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Musstänker att det skiljer en del mellan MSTS, RW och Trainz när det gäller pantografer och lyktor/slutljus, och det Lennart gjort nu stämmer bra enl mig! men snacka om att loket såg tomt ut utan buffrerna, dem gör verkligen massor
![]() //Jocke på mobilen
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
... som syns utifrån tycker jag man skall ha, det är få polygoner och nån extra textur men det tycker jag det är värt, liksom animerade vindrutetorkare. I Driver tillkommer ju Ekans Lokis som sitter och viftar också!
![]() |
#26 |
Veteran
|
![]()
... om vad som finns mellan Iore-enheterna, och varför.
Bild 1 visar verkligheten mellan Iore-delarna (Det är synd att man inte kan modellera ALLT ![]() ![]() Bild 2 visar den "nakna" sanningen på modellen ![]() Bild 3 visar att Iore-enheterna är byggda för att kunna gå som ensamlok och dra malmvagnar (normalt koppelavstånd i bakändan). JoJo
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2013-10-31 klockan 17:25. Anledning: Kunde inte låta bli, men det är valbart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Veteran
|
![]()
... på IORE är ett under av teknik. Ni som vet allt om kardaner, differentialer och kuggdrev vet säkert hur det fungerar inuti, jag försöker gestalta hur det ser ut utifrån.
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
... den senaste färgsättningen och vackra dekor ! 45 meter ren råstyrka som lämnat sina föregångare efter sig
![]()
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
... men det kanske det skall vara på Alla Helgons dag
![]() Min lilla "helgongärning" är att förse Ior med riktiga vindrutetorkare så stakars Lokis ser nåt i höstrusket.
![]() |
#30 |
Veteran
|
![]()
TS2014 och allt löftesrukt som kavlas ut om den, men jag bygger envetet vidare med TS2010 vers. 3.3 till vidare.
Att få en enginespec. att stämma både i CAB och DCC mode är förvisso inte lätt men jag har lyckats rätt bra med IORE i dag. Målet är att kunna dra ett fullastat malmtåg med 68 F040-vagnar i 50 kph (8340 ton tågvikt) och samtidigt kunna hantera ett ensamt IORE-lok (180 ton) utan att det blir en "Dragster". Loket får inte slira, inte ens med full tågvikt (datorstyrt AntiSlipSystem) Jag använder RC-hytten som testhytt, (8 körsteg, tåg och lokbroms). Körsteg 1 och 2 används för ensamt lok och korta tåg, körsteg 3-8 för tunga tåg. Och tänk, det fungerar ganska naturtroget. Lite bilder med full tågvikt: