Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-28, 21:44   #16
Nils Blid
Medlem

Reg.datum: Dec 2009
Standard

Det började med Benkegbgs fullt berättigade klagomål över 2012, sen slirade debatten över till 2010. Äpplen och päron.

2010 och 2012, det är i princip två skilda program som bygger på samma platta. Jag bygger i 2010 men ett förhastat löfte om att lägga ut banan i 2012 har jag fått dyrt betala. Med det menar jag mental; att vara så förbannad som jag varit kan inte vara bra för hälsan.

Att bli förbjuden - just det, förbjuden - av Trainz att få spara min session i routen är botten på en lågoddsare.

För att kunna testa 2012-banan fick jag hyra in ett spanskt lok.

Nisse
Nils Blid besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-02-28, 21:54   #17
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Så som jag uppfattar det så var det felinvestering av mig att slå till när TRZ2012 hade en superbillig rea på 70% på steam för nåt år sedan... Hade ju i stort sett samma problem när jag letade efter en massa objekt att installera i det spelet och försöka få ett hum hur de funkar...

Bättre att hålla mig kvar i TS2014. Där finns objekt ända sedan RS-tiden som fungerar i stort sett, om än inte smärtfritt så åtminstone acceptabelt för min del. TRS2010 har jag inte pengar att investera på ett tag nu framöver...

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.

Senast redigerad av ADDE den 2014-02-28 klockan 21:56.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 02:47   #18
vovven47
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Hej!
Jag kör ALLA mina ånglok under TS12 utan några som helst problem med
senaste build no 61388.
Jag hjälper gärna till men då måste du Högertrycka med musknappen och sen välja "View dependencies" på de av mina föremål som innehåller GULT ? tecken.
Lägg sedan ut denna bild på forumet så kan vi se vilka objekt som fattas.

Föremål som har RÖTT utropstecken högertrycker du med musknappen och väljer "View errors & warnings". Spar denna bild och lägg ut på forumet.

Föremål som har GULT utropstecken innehåller "bara" varningar, så de kommer att fungera under TS12.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-03-01, 17:27   #19
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

OOoopps! Jaha. Det finns tydligen en nyare build. Skall ladda ner den och se om det fungerar.
Gammal 2014-03-02, 02:12   #20
vovven47
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av benkegbg Visa inlägg
OOoopps! Jaha. Det finns tydligen en nyare build. Skall ladda ner den och se om det fungerar.
Observera också att du måste ladda ned ånglok, tender och hytt från min hemsida:
http://jocomms.webs.com

Samtliga tendrar och E907 MÅSTE laddas ned från hemsidan för att fungera i TS12.
I vilket fall som helst så koncentrera dig på objekt med RÖTT !

Hör av dig vid problem.......så löser vi det.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:43.