![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
För mitt bygge av rutten Kolbäck-Ramnäs (SWB, del 1) behöver jag bland annat en 18 meters vändskiva. Är det något som finns "därute" eller måste jag bygga den själv?
![]() |
#2 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
![]()
Xtracks innehåller två olika vändskivor, dock osäker på längden.
![]() |
#3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det kommer snart från Micke321 20 och 27 meter lösa vändskivor. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Utmärkt!
1: Jag ska kolla i Xtracks-mappen en extra gång! 2: Jag får väl vänta på Mickes 20-meters-variant även om den är litet för stor. ;-)
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]() Citat:
Jag minns inte riktigt hur stor den är, men den ska inte vara så stor. Då kanske du kan använda den som "place-holder" tills du fått fatt på en snyggare. Edit: Även i JBJ2 finns en vändskiva som tufftuff gjort; http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...iva#post117381 Längst ner på den sidan skymtar vändskivan. ![]() Senast redigerad av Mazz den 2014-04-01 klockan 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Jag har nu letat i en massa mer eller mindre avlagda back-upper på gamla rutter.
Jag hittade varken KMJ eller JBJ. Men, som tur är finns de att ladda ned från Banbyggarna. KMJ i version 4. I den finns den trätrall du beskriver. Kan användas i hop med en amerikanska 60-fotsskiva. (Som du skrev: i nödfall!). Den version av JBJ som ligger te är nummer 1 och i den finns vare sig den vändskiva som visas på bilderna eller det snygga rundstallet. Var kan man hitta en senare version av rutten? I övrigt förekommer åtskilliga sk-tsnygga modeller på bilderna som jag inte sett och inte kan finna nu heller ute på nätet. Vart tar alla "snyggisar" vägen? För övrigt tyckte jag mig skymta din tjusiga Alvesta station på en av bilderna. Såvitt jag vet hade du väl slöjdat den till Railsim? Vem har konverterat? Är det samma förhållande med O-vagnarna också? Att de är konverterade och i så fall av vem?