![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Det är något visst med den här industristämningen som ligger över hela den här banan. De enda jag tycker är lite trist är att träden är av den typ som visserligen ser bra ut på bild men sämre när man kör - dvs två plan i kors.
Med riktiga 3D träd (kanske inte träd på speed utan t.ex. jvc's 3d träd) så tror jag upplevelsen skulle bli ännu bättre. Det kanske redan finns en omträdad version ute? Någon som känner till detta? Och, jag vill inte trampa någon på tårna om trädfrågan, vet att det är infekterat. Alla har ju sina farvoriter. Slutligen - Jockes. Töm din inkorg så man kan maila dig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
... alltså finns jag till!
Har börjat utvidga Svartrå med ytterligare ett Board västerut där jag kommer att lägga samhället Wollsjö där stationen blir utlastningsstation för Sockerbetor och Torv. I övrigt byter jag ut lite prylar, gör om vissa und so weiter... (som t.ex. Vägvakterna i korsningen öster om fabriken). Även disponent Torftig med familj har fått en pampig bostad i närheten. Sista bild visar driftcentrum i nuläget där ni kan skymta den nya (livsfarliga) utfarten mot Wollsjö t.h. Skoj! ![]()
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Riktigt snyggt, Lennart! Du får det att se väldigt svenskt ut!
![]()
![]() |
#19 |
Veteran
|
![]()
... och mycket finns det att göra. Några bilder på nuläget:
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-05-14 klockan 22:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Veteran
|
![]()
Den heter "400 V ...." och följde med MV Torfstich och är byggda av gerd.
Det finns fler sådant på DLS men den på bilden är denna:
![]() |
#22 |
Veteran
|
![]()
... hur man gjorde för att "speeda" upp klockan i Driver? Det var nån inställning som gjorde att man genom att hålla ner en viss tangentkombination kunde få klockan att gå med mångdubbla hastigheten !
Håller just på att testa hur de två portalerna i Wollsjölinjens ändar genererar tåg sådär var 20-30:nde minut. Men jag har inte tålamod att sitta timmavis med detta! Snälla HJÄLP !!!!!! Glöm denna fråga!!! Kom själv på att det måste stå -debug i "trainzoptions.txt" och att man genom att hålla ner Alt-Shift kan få tiden att springa iväg. Detta är väl gott och väl och fungerar i en timme (3 tåggenereringar i portalerna)! Men sen "skiter sig hela systemet" och går ner på 1 tåg. DÅ dyker ett "skripterror" upp (röda lyktan (se bild). Detta är inget som ens Svenolov kunnat förutse - normalt fungerar hans skript klanderfritt! Men när man skapar consists i portalerna blir det tydligen nån konflikt som raserar hela systemet. Men allt fungerar i ung. 1 timme och då hinner man ha ganska kul! Börjar bli ganska trött på hela "Trainz-skiten" snart!
![]() "Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn ![]() Senast redigerad av lan den 2014-05-15 klockan 22:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
|
![]()
Att det blev stackdump och tågen blev stående i portalerna var nog inte så konstigt, de inbyggda Portalerna var vers. 2.0 ! Jag laddade ned en ny portal för TC (vers. 2.7 som var den modernaste som fanns) och gjorde om till vers. 3.3.
Nu fungerar allt i evighet (amen). Suttit med Alt-Shift nedtryckt i flera timmar och sett slumpade tåg komma och gå i 15 minuters intervall. Wollsjö lever - länge leve Trainz ![]()
![]() |
#24 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
En nyfiken fråga om portalen. Själva har jag ledsnat lite grann på portalerna p.g.a. att när man skickar in en vagn som tillhör en texturegrupp, så kommer den allt som oftast ut med en ny texture ur portalen. Hur funkar den allra senaste som du har laddat ner och uppdaterat. Är det fortfarande samma problem som att t.ex. en Ramlösa går in och ut kommer den som en Chiquita eller vad som nu fanns i texturegruppen.
![]() |
![]() |
#25 |
Veteran
|
![]()
Det vet jag inte för jag använder 2 portaler i varje ände. En som slumpmässigt producerar tåg från ett antal förutbestämda consists, den andra bara "sväljer" alla tåg som går in i dom. Jag kan skicka dig den portal jag uppdaterat så kan du testa. Möjligen om man skapar consisten ute på banan och väljer texturer m.m. och sen sparar dessa consist och väljer bland dem när man sätter upp produktionen av tåg i portalen ?
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Har upplevt samma sak med de inbyggda portalerna som Bengan. Särskilt irriterande är att flera olika typer av lok, både ång-, el- och diesellok, förlorar sina plogar eller andra attribut man angivit i "texture-groupe", vid återkomsten från en portalvistelse. Det vore en välgärning om uppdaterade portaler kommer tillrätta med detta problem. Använder TS 2010. Vänligen
![]() |
#27 | |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Tyvärr, så uppträde den Portalen på samma sätt. En texture ut och en annan in. Själva problemet med vagnarna går väl att lösa, genom att stuva om dom olika texturegrupperna med t.ex. enbart Ramlösa i en, Chiqotita i en annan, Findus i en tredje O.S.V. Men värre är det med loken som ekv beskriver. EDIT: Consisterna sparade jag ute på banan med enbart samma texture på ett flertal vagnar och sedan valde jag dessa i Portalen. Så Consisterna är ej gjorda i Portalen.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2014-05-16 klockan 20:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Veteran
|
![]()
Nej det sitter väl i portalskriptet som inte är gjort för att hantera texturegroups, kantänka?
![]() |
#29 |
Veteran
|
![]()
... leka så mycket med min torvbana, men ibland får jag ett ryck:
Banan är nu utbyggd till "Wollsjö" där omlastning sker till normalspår. Alla lok och vagnar har utrustats med hästskokoppel och gåtts över på många sätt. Lite bilder på banans rullande materiel och utfarten mot "Wollsjö":
![]() |
#30 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Sååå snyggt Lennart!! Riktigt härliga bilder!
![]()