![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Är en kvadrat (645x645) med ena spetsen neråt, ungefär som en förvuxen "ATC - restriktion"! Så samma typ/storlek av tavla som "Fiktivförsignal" men lite snedvriden.
Tror det finns en i brygga några hundra meter bort, kanske kan fixa något kort om du vill ha? mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html Senast redigerad av blomsson den 2017-02-05 klockan 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bifogad txt.fil innehåller det vi gjort hittills:
Bra om vi referera till dessa, annars hittar jag inte bland alla nålar i denna höstack. Sen har Jens G skickat bild på vår senaste tilläggstavla - Hjulskadedetektor väntar om 1000 m - håll jämn fart. Infördes 1 feb 2017 så den finns väl inte uppsatt än ? Jens vet för han är aktiv lokförare !
![]() |
#18 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Nu blir jag lite osäker på vad jag har gjort för fel!
Men i brist på bättre vetande så säger jag så här: De tavlor som jag lade upp bilder på här (som jag inte har tagit själv) är alla från Trafikverkets materialservice hemsida, så också måtten. Dessa tavlor finns inte i STL:s tavelsystem. De tavlor som jag påpekar har brister i "Tavel-tråden", finns i STL:s tavelsystem ingående i "texture-groups", som jag också skriver där. Jag kan väl göra ett förtydligande i den tråden om det krävs!? mvh Håkan
Fd. signalreparatör på Banverket. Sjukpensionär bla pga Aspergers syndrom. Använder numera T:ANE på en iMac (Retina, 27", -15), 24GB, OSX Sierra 10.12.6 (25/9-17) Hemsida för nedladdning av mina objekt: https://blomsson4073.se/index.html |
![]() |
![]() |