![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Här kommer en liten bild från mitt projekt som inte går särskilt snabbt....
![]() Nattvy över Ängelholms Station och delar av banskolans område. Säg vad ni tycker ska ändras på. //Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Ser bra ut! Nu har ju jag alldrig varit i Ängelholm, så jag vet inte om nåt ska ändras, men varför ändra på nåt super?
MVH Dson i Sandviken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Skånsk användare
|
![]()
Nu har jag kommit lite längre...där är rätt mycket kvar att göra, ska framförallt fortsätta lägga spår till danmark, och även upp til halmstad...Finns det någon här som skulle vilja tex. ta på sig att bygga upp städerna?
Hade blivit jätteglad ifall de fanns nån sådan trevlig själ här, som är duktig på sådant.. //Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skånsk användare
|
![]()
Fick inte upp den bilden jag ville visa över Malmö. Det finns ingen som är duktig på att skapa städer?
//Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Inte duktig på städer, men få till schysst signalplacering och verklighetstrogen kontaktledningsdragning fungerar bättre. Vill du ha hjälp med det? ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag är tacksam til all hjälp man kan få, så visst...det får du gärna hjälpa mig med. Hur får man över banan till dig då? Kan man sedan sätta ihop banorna, så de du har gjort läggs in på den banan där städer och sådant finns elelr skall jag bygga upp städer först.
Har i så fall mycket kvar, inte satt ut några hus mer än stationerna. //Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Skånsk användare
|
![]()
Malmö C
![]() Det som ska ändras än så länge får ni säga till om.. //Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej mixerboy!
Jag såg att du håller på att bygga järnvägen över nord västra skåne. Jag kan tala om att jag håller på att bygga banan mellan Åstorp o Mölle.Jag bygger på olika kartor som jag sedan skall sätta ihop till en enda stor landskap.Jag har byggt från Åstorp till Kattarp med sockerbruket i Hasslarp o gruvan i Nyvång. Sedan har jag byggt banan mellan Höganäs o Mölle.Men har kattarp till Höganäs kvar.Jag skall sedan bygga vidare från Hbg till Äng runt till Åst så får man hella Nord västra Skåne med.Jag vet inte hur mycket detaljer man skall ta med eller man skall bara bygga det som finns vid spåren och låtta andra bygga vidare på landskapet? Om du skall bygga landskapet på denna del av skåne så kan jag hjälpa dig. Om vi hjäler varandra kanske det går lite fortare att bygga det som finns i Skåne. m.v.h Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Skånsk användare
|
![]()
Hej...
Jag har lagt rälsen från Hbg till Äng redan, visst, den liggerr inte som den ska men där finns en anslutning, o det är väl det viktigaste eller. Sedan har jag lagt räls från Åst till Äng också, o det är likadant där att den inte ligger rätt, men anslutning finns. //Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Skånsk användare
|
![]()
Förresten hade du gjort detaljerade spårläggningar från åstorp? I så falll kan du väl lägga upp en bild över spårläggningen.?
//Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Tyvärr så vet jag inte hur man gör så man kan få in bilder på dessa forum.Jag har försökt men det blev inget. Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Lite OF! Arne truck på "Upload an image attachment" sen klicka på "blädra" och leta upp din/dina bilder och sen klickar du på "skicka fråga" då kommer det upp en kod i rutan kopiera av den och lägg in den i ditt medelande här. ![]() PS.mixerboy städer är man väll ingen höjadre på (har knappt bygg någon själv) men industrier och lager områden kan man hjälp till om du vill ha hjälp i övrigt ser banan bra ut.DS ![]() M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Skånsk användare
|
![]()
Hej Nicke..det får du gärna...funderar på att lägga färdigt rälsen o sedan släppa en mycket tidig beta, som ni sedan kan kan tanka hem och arbeta på era respektive områden, som tex Rojje inom signalsättning och elektrifiering.
//Mixerboy |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mitt ban projekt | Nicke_123 | Landskapsdesign - Trainz | 6 | 2005-09-01 14:49 |
Mitt nya projekt | holol | Landskapsdesign - Trainz | 4 | 2004-06-26 15:15 |
Mitt projekt: SHbJ | Json | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-08-24 20:49 |
Mitt projekt Gävle-Sandviken! | Dson | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2003-06-10 17:49 |
Mitt nya route projekt! SLJ! | SoftOrre | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 7 | 2002-11-03 15:16 |