Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-18, 18:36   #16
sibbmark
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Kvarne
Vad vi ska ha bussen till
Att köra med som veteranbuss.

Vad får sponsorerna
De får sätta upp reklam på bussen.

Vi vill ha bussen därför att vi vill spara en H25 eftersom det är den sista riktigt gamla ledvagnstypen i Stockholms busstrafik.
Det vore kul om det skulle finnas någon H25 som gick som veteranbuss och därför tänkte vi försöka rädda den.

CR112 H10)
Jag önskar er lycka till med projektet!

Jag tror tyvärr att det kan vara svårt att lyckas med projektet, men man skall inte ge upp.

Jag är dålig på busstyper, skillnaden jag ser på bussar sträcker sig ungefär till att se vilket linjenummer det står på bussen innan jag kliver på den, och stockholmsbussarna har jag ändå svårare att skilja på, men det kan ju bero på att jag har för lite vana att titta på dom. Tyvärr tror jag att det är fler än jag som är lika dåliga på det. Väldigt många resonerar nog "den där museibussen är ju likadan som dom jag brukar åka med, jag tänker inte åka med den bara för att det är roligt när jag ändå måste åka med samma sort till jobbet". Risken är nog stor att det tar ett par år (och att bussen blir lite mer ovanlig i den okunniga massans ögon) innan man kan få in särskilt mycket pengar på att köra med den. Det tar alltså tid innan man kan börja tjäna pengar, och sponsorerna är nog inte intresserade av att betala pengar för att ha reklamskyltarna uppe på en buss som står undangömd i något garage och väntar på bättre tider.

Jag vill ha en oombyggd Y1 bevarad, men vilken förening skulle vilja lägga en massa pengar på att hålla den i skick, ingen vill ju åka med samma vagn på museijärnvägen som man åker till jobbet med dagligen, tyvärr...

Risken är alltså stor att det kommer att kosta väldigt mycket pengar utan att ni får något tillbaka på länge. Dessutom kostar det en massa att köra den också, inte bara bränsle utan också försäkringar, skatter, tillstånd för passagerartrafik och så vidare.

Se nu inte det här som att jag tycker att ni är dumma eller så, för det gör jag inte. Jag vill bara att ni skall tänka på att det inte är en engångskostnad, och att det kanske tar tid innan det ger några pengar tillbaka, om det alls kommer att göra det. Det måste ni vara beredda på också.

Lycka till med projektet! Jag kommer inte att bidra med pengar till det, jag slösar redan bort dom på för många olika saker. Däremot kommer jag säkert att ta en tur med bussen om ni skulle få den i museitrafik!

/Bosse
sibbmark besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-18, 23:24   #17
Richard
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Richard
Standard

Vad det gäller skaterna så är den nästan skatefri i och med det att den snart är 30år och klasas då som museie buss.
tilstånd för pasagerar trafik behövs inte om den ska vara för veteran trafik och Dieseln är inte så dyr.
Så jag hoppas att ni får i hopp pengar till den.
Tyvär så tillåter inte min ekonomi mig att hjälpa till anars så hade jag gjort det.
Richard besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-19, 14:34   #18
Bengt74
Medlem

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via MSN till Bengt74
Standard

Önskar jag kunde hjälpa till men skulle själv behöva lite sponsring efter att i torsdags råkat ut för en hårddiskkrasch.

Kommer att skicka disken på rekonstruktion (kostnad ca 10 000 kr)eftersom jag har data som är väldigt viktiga för mig (jag hoppas verkligen det går att fixa det)

MVH
Bengt L.
Bengt74 besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Fd Swebus "H25" 1585 hos Gladö Buss & Taxi Kvarne Lokaltrafik 0 2004-02-13 08:57
Kvarnes Julgodis 2003 [Många&stora bilder] Kvarne Off-topic 3 2003-12-17 21:58
!!! Varning till er som fotar i Stockholms T-bana Kvarne Off-topic 44 2003-08-07 19:04
Konvertera från Trainz till MSTS, går det? Pierre Off-topic 8 2003-03-04 23:18
Buss till MSTS-dagen i Gävle - INSTÄLLD!!! Fredrik MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 14 2003-03-04 15:41

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:55.