Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-10-29, 18:39   #16
Blappe
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Hmm. Och en ENDPOLE i rätt färg till dom nya snygga kontaktledningana vore snyggt. Vet inte om en sån skulle va med.

/Blappe
Blappe besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 19:17   #17
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Du borde vara betatestare för STW

Att dom inte når ända upp på dom nya beror på att jag tagit för givet en funktion som sen aldrig kom med. Det går ju tyvärr inte att sätta höjd på signalerna som landskapsobjekten.

De högre får göras med nya KUID eftersom det är svårt att ändra i dom befintliga. Det är på gång iallafall.

Vita skyltar på dvärgar är en bra idé. När är det egentligen runda och fyrkantiga skyltar? Besked med 3 gröna visas aldrig som standard då det saknas aspekt för den typen, den måste man isåfall skripta själv i varje scenario. Dock kanske rules går att använda, man kan göra det mesta med rules. Aspekterna ser tyvärr ingen skillnad på dvärg eller huvudsignal. Vi får se hur det går att uppdatera dom nu då det är förpackat i spelet.

Ang tråden (Catenary Wire) så finns den faktiskt med någonstans. Jag får nämligen krock om jag lägger med den nu. Någon som kan hitta den bland menyerna, eller har Auran slarvat bort den helt?

Trådspännaren kommer med i addonpacket, i båda färger.

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 19:32   #18
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev emges
Att dom inte når ända upp på dom nya beror på att jag tagit för givet en funktion som sen aldrig kom med. Det går ju tyvärr inte att sätta höjd på signalerna som landskapsobjekten.
Om det skulle gått hade det säkerligen sparat mycker jobb för alla 3d-party creators.
Citat:
quote:Vita skyltar på dvärgar är en bra idé. När är det egentligen runda och fyrkantiga skyltar?
Runda märktavlor på blocksignaler (Block signals). Fyrkantiga på stationerna (Interlocking signals).
Citat:
quote:Ang tråden (Catenary Wire) så finns den faktiskt med någonstans. Jag får nämligen krock om jag lägger med den nu. Någon som kan hitta den bland menyerna, eller har Auran slarvat bort den helt?
Trådspännaren kommer med i addonpacket, i båda färger.
/Mats
Edit: den finns INTE med i TRS 2004, inte vad jag kunnat se i alla fall. Jag letar och ser om jag missat den

Addonpaketet kommer från STW, eller kan en sådan sak läggas med i den kommande patchen från Auran?

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 20:44   #19
By Pell
Senior Member

Reg.datum: Jan 2003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev lan

Hurra för STW!!!
Jag förstår att det legat ett publiceringsförbud från Auran på TRS2004-grejor. Nu kommer Hbis och Gbs-vagnar och Gmax-detaljer till oss som fibblar runt i gmax med stor möda. Stort tack STW!

Jag lovar att aldrig mer "gnälla" över att inget händer, jag förstår ert betatestar-dilemma nu.

LAn
Jodu... Att veta en massa som vi gjort och veta att vi inte får prata om det.... Det är inte helt lätt. Det är skönt att du har förstått det
Det är inte alltid en dans på rosor att vara betatestare eller 3PS.

//Pelle[8D]

Nos nihil efficere non possumus
By Pell besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 20:50   #20
emges
Senior Member

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Jag undersöker hur addonpacket kommer distribueras, likaså uppdateringar av signaler. Troligtvis blir det via det nya sättet på DLS, dvs ungefär som att hämta det härifrån.

Jag har också letat tråd, men utan resultat. Det får bli ett nytt KUID på den som ersätter spöktråden.

/Mats
emges besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 21:27   #21
Tomas
STW-member

Reg.datum: Oct 2001
Skicka ett meddelande via MSN till Tomas
Standard

Någon som vet om det finns tilläggstavlor med "Ljb börjar" och "Ljb slutar" ?
Har sett Fjb börjar och slutar men finns motsvarande för Ljb måntro?

Tomas

Tomas besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-10-29, 21:46   #22
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Tomas

Någon som vet om det finns tilläggstavlor med "Ljb börjar" och "Ljb slutar" ?
Har sett Fjb börjar och slutar men finns motsvarande för Ljb måntro?
Tomas
Nej, inte vad jag vet. Fjb börjar skulle i sådana fall betyda Ljb slutar och vice versa. Fjb betyder i princip att det är en fjärrtågklarerare som har hand om sträckan och inte en lokaltågklarerare.

Roger
Gammal 2003-10-29, 21:53   #23
Tomas
STW-member

Standard

jo det är ju sant

någon som kan komma på fler tilläggstavlor jag ska göra?

Tomas

Gammal 2003-10-29, 22:28   #24
Rojje
Hedersmedlem

Standard

Det jag saknar i TRS 2004 är en stolpe med enbart orienteringstavlan som sedan kan kompletteras med dina övriga tavlor, annars ser det lite "fel" ut.

Som ny tilläggstavla en "tioöring" kanske? Den används mycket och sätts upp vid försignalavståndet (oftast 1000 meter) om försignalering erhållits tidigare (>1000 meter) eller saknas. Detta för att veta när inbromsning är lämplig att påbörja.
I kombination med orienteringstavlan ser den ut såhär:

där tilläggstavlan försignalering ("tioöringen") är den undre.

Sedan har vi dvärgsignalsluttavlan som också används mycket, efter den upphör signalreglerat område. Här en bild på den, kan fås i större upplösning:

Roger
Gammal 2003-10-29, 22:45   #25
Tomas
STW-member

Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Rojje

Det jag saknar i TRS 2004 är en stolpe med enbart orienteringstavlan som sedan kan kompletteras med dina övriga tavlor, annars ser det lite "fel" ut.

Som ny tilläggstavla en "tioöring" kanske? Den används mycket och sätts upp vid försignalavståndet (oftast 1000 meter) om försignalering erhållits tidigare (>1000 meter) eller saknas. Detta för att veta när inbromsning är lämplig att påbörja.
I kombination med orienteringstavlan ser den ut såhär:

där tilläggstavlan försignalering ("tioöringen") är den undre.

Roger
Orienteringstavla och tioöring är gjorda

maila gärna dvärgsignalsluttavlel bilden till tnonv03@student.vxu.se
Vet du hur den ser ut på andra sidan? Är den gul på baksidan?

Tomas

Gammal 2003-10-30, 23:12   #26
tom-sa
Medlem

Skicka ett meddelande via ICQ till tom-sa
Standard

Janne, kunne man evt. lokke dig til at repainte Hbis til denneher?

http://home11.inet.tele.dk/oleogadi/2378625hbikks.html

/Tom
Vild med sporvogne - især Tvärbanan
tom-sa besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
TRS2004 är ett j-vla s-k-i-tprogram!!! Ironi :-) Rojje Trainz - Allmänt om Trainz 4 2005-01-24 18:21
Svensk addonCD till TRS2004 ! emges Trainz - Allmänt om Trainz 27 2003-12-15 11:59
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 Fredrik Trainz - Allmänt om Trainz 1 2003-11-20 18:20

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14.