![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Hmm. Och en ENDPOLE i rätt färg till dom nya snygga kontaktledningana vore snyggt. Vet inte om en sån skulle va med.
/Blappe |
![]() |
![]() |
#17 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Du borde vara betatestare för STW
![]() Att dom inte når ända upp på dom nya beror på att jag tagit för givet en funktion som sen aldrig kom med. Det går ju tyvärr inte att sätta höjd på signalerna som landskapsobjekten. De högre får göras med nya KUID eftersom det är svårt att ändra i dom befintliga. Det är på gång iallafall ![]() Vita skyltar på dvärgar är en bra idé. När är det egentligen runda och fyrkantiga skyltar? Besked med 3 gröna visas aldrig som standard då det saknas aspekt för den typen, den måste man isåfall skripta själv i varje scenario. Dock kanske rules går att använda, man kan göra det mesta med rules. Aspekterna ser tyvärr ingen skillnad på dvärg eller huvudsignal. Vi får se hur det går att uppdatera dom nu då det är förpackat i spelet. Ang tråden (Catenary Wire) så finns den faktiskt med någonstans. Jag får nämligen krock om jag lägger med den nu. Någon som kan hitta den bland menyerna, eller har Auran slarvat bort den helt? Trådspännaren kommer med i addonpacket, i båda färger. /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
![]() Addonpaketet kommer från STW, eller kan en sådan sak läggas med i den kommande patchen från Auran? ![]() Roger |
|||
![]() |
![]() |
#19 | |
Senior Member
Reg.datum: Jan 2003
|
![]() Citat:
![]() Det är inte alltid en dans på rosor att vara betatestare eller 3PS. //Pelle[8D] Nos nihil efficere non possumus |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag undersöker hur addonpacket kommer distribueras, likaså uppdateringar av signaler. Troligtvis blir det via det nya sättet på DLS, dvs ungefär som att hämta det härifrån.
Jag har också letat tråd, men utan resultat. Det får bli ett nytt KUID på den som ersätter spöktråden. /Mats ![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
#23 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Hedersmedlem
|
![]()
Det jag saknar i TRS 2004 är en stolpe med enbart orienteringstavlan som sedan kan kompletteras med dina övriga tavlor, annars ser det lite "fel" ut.
Som ny tilläggstavla en "tioöring" kanske? Den används mycket och sätts upp vid försignalavståndet (oftast 1000 meter) om försignalering erhållits tidigare (>1000 meter) eller saknas. Detta för att veta när inbromsning är lämplig att påbörja. I kombination med orienteringstavlan ser den ut såhär: ![]() där tilläggstavlan försignalering ("tioöringen") är den undre. Sedan har vi dvärgsignalsluttavlan som också används mycket, efter den upphör signalreglerat område. Här en bild på den, kan fås i större upplösning: ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
#25 | |
STW-member
|
![]() Citat:
![]() maila gärna dvärgsignalsluttavlel bilden till tnonv03@student.vxu.se Vet du hur den ser ut på andra sidan? Är den gul på baksidan? Tomas ![]() |
|
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Janne, kunne man evt. lokke dig til at repainte Hbis til denneher?
http://home11.inet.tele.dk/oleogadi/2378625hbikks.html /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
TRS2004 är ett j-vla s-k-i-tprogram!!! Ironi :-) | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2005-01-24 18:21 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |