Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-01-05, 21:56   #16
Bengtel
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Skicka ett meddelande via MSN till Bengtel
Standard

Ursäkta om jag frågar men var kan man få tag på 3dstudio eller vad det nu heter?[8]
Bengtel besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-05, 23:32   #17
Olaf Lindström
Moderator

Reg.datum: Dec 2002
Standard

www.discreet.com - en stor penning får du hosta upp om du ska ha senaste versionen "lagligt"![xx(]

Jag har v2.5 som ju är gammal(finns v6.*?) så det var inte så dyrt att skaffa begagnat!

Byggare på BSJ Broby Starebo smalspårsrutt
Olaf Lindström besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 11:54   #18
fregge
Member

Reg.datum: Sep 2002
Standard

Skulle vara kul om man kunde göra en ny modell av T44:an och RC loket, eftersom de är de vanligaste loken i sverige, men fotorealistiska hytter och fototexturer utvändigt, skulle vara riktigt grymt
Om någon vill göra en fotocab till T44 så kan jag fixa bilder, eftersom jag åker T44 lite då och då.
SKa köpa en digitalkamera nu i dagarna.

/ Fredrik
fregge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 14:17   #19
prymikom
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

T44:an har ju redan en fotocab..

//MVH John
http://prymi.net
"Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter"
prymikom besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-06, 22:04   #20
fregge
Member

Standard

Har den? inte vad ja har märkt.
Tycker att vissa lok och motorvagnar är riktigt snyggt gjorda, t.ex.X2.
Skulle vara riktigt grymt med en fotorealistisk T44.
De vanligaste loktyperna och motorvagnarna är ju viktigast att ha bra modeller av, tycker jag i alla fall.
Gammal 2004-01-06, 22:24   #21
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Det är ju en jättesnygg hytt gjord i 3d som passar till spelet!

Inte något mörkt foto som ser konstigt ut...
Det ska va "3d", då e' livet ganska lätt![8D]

Gammal 2004-01-07, 17:39   #22
fregge
Member

Standard

Jo i och för sig, hytten till T44.an är snygg, men jag tycker om små detaljer, som man får med riktiga foton.
Är det mycket svårare att göra ett lok med fototextur ( som x2) än med "vanlig"?
Får väll kanske prova att göra en fotorealistisk cab till t44 själv, fast utan rörliga reglage m.m., för sånt är jag inget bra på.
En till sak som fattas på T44.an är motorhuven! Om ni någongång har åkt T44 så vet ni att man ser ju ut över motorhuven, som ju är ganska lång. Det skulle vara häftigt om man kunde ha likadant i MSTS.
Gammal 2004-01-08, 18:25   #23
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

nja... Såhär är det... Det enklaste är att bara ta ett foto rakt av, utan animationer. Sen kan man alltid lägga till rörliga reglage sen!

Det snyggaste (enligt mig...) är om man bygger upp en hytt i 3D och tag bilderna ur den! Då får du ju skärpa och ljus som du stort sett alldrig kan få med ett rent foto!

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-09, 07:38   #24
pussgurkan
Medlem

Reg.datum: Jun 2003
Standard

Ett förslag
om man ställer upp en kamera på ett stativ i hytten riktad mot fronfönstret med manöverbord och reglage, och tar en serie bilder ex 16 st där man flyttar alla reglage ett steg mellan varje foto utan att flytta kameran mellan bilderna.
därefter klipper man ut varje reglage från alla bilder och monterar dom på varsin animeringskarta.
Det är på detta sätt jag skapar mina hytter i 3Dstudiomax.
detta förutsätter att man har tillgång till en hytt och får pilla med reglagen förstås.

Ps.
om nån kan ta dessa kort och sända dom till mig kan jag försöka skapa en sådan hytt
pussgurkan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2004-01-09, 18:25   #25
fregge
Member

Standard

OK, jag ska köpa en digitalkamera snart om några dagar. När jag har fått den så kan jag nog fixa en gäng med bilder från T44:an, men någon annan får göra hytten i så fall, för sånt kan inte jag.
En annan sak som vore hur grymt som helst, är riktiga ljud till T44:an, motorljud, tuta och lite andra ljud.
Att spela in ljud kan väll inte vara så svårt, men att få det att funka i simulatorn, det kanske är lite svårare.
T44:an låter ju så häftigt när man drar på fullt, inte alls som de ljud som är nu. Fast när man står på tomgången så låter det ganska likt.

Gammal 2004-01-09, 19:34   #26
Olaf Lindström
Moderator

Standard

Hej!

Det är "bara" att ha mikrofon. Lite arbete och ett ljud finns i MSTS!

Så vitt jag vet men det kanske finns några problem med det?
Skaparen av VHJ har ju kunskaper om det med inspelning då han gjort det till rutten![8D][]

Gammal 2004-01-09, 19:38   #27
prymikom
Medlem

Reg.datum: Aug 2002
Standard

Microfon och en MiniDisk.. Tänk på att ha en bra microfon!

//MVH John
http://prymi.net
"Att tala innan man tänker är som att torka sig i röven innan man skiter"
prymikom besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
cabview the old littRc, the blue one made by Emges onetree Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 2 2005-03-09 15:31
Failed to create cabview DV12 MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2004-10-28 18:43
Rc 6 Photo realistic cabview gec44-9w 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 10 2003-10-13 11:57
X2000's cabview is being made! Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2002-12-26 13:09
Guide: Cabview till Kustpilen Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 10 2002-08-01 21:00

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:39.