![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
|
![]()
NTB...informerar.
Det troliga är att Danmark kommer att öppnas till nästa helg, den 1 Maj. Arbetet har gått så bra att redan idag är mycket redan klart för trafik. Sträckor som är klara idag: Helsingborg-Lund-Malmö. Malmö-Kastrup-Köpenhamn. Köpenhamn-Helsingör. Köpenhamn-Roskilde. Det finns några sträckor kvar, men räknar med att dom ska bli klara i veckan. Annars öppnas dom som är klara. S-tog sträckorna kommer att öppnas senare. Det har även tagits fram danska tåg, dom ska bara prissättas. NTBs hemsida som också kommer att bli Danmarks är redan igång att göras, men det troliga är att vi får vänta någon vecka på den, om inte det flyter på lika bra som resten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
Efter diskutioner mellan NTB och SVTTL, har det framkommit att man inte kan köra med samma personal.
Varje företag måste regestera sig på nytt hos NTB, ny personal måste anställas för att köra från Mönchengladbach och söderut. Detta är ett krav från SVTTLs sida. När det gäller dom svenska tågen måste dom byggas om för en kostnad av 5 miljoner kronor, om dom ska gå längre än till Köpenhamn. Frågor om detta besvaras av Pursche på SVTTL. NTB skulle vilja höra hur företagen ställer sig till detta. I avaktan på det kommer inte Danmark att öppnas. NTB trodde i sin enfald att detta skulle vara en rutt som alla andra. Vilket har visat sig inte vara fallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Det är inte ofta jag blir upprörd men nu blir jag det. Vi kör danmark som en egen rutt och ger mig mer jobb på kanske 4 timmar i veckan så slipper vi diskutera detta. Tack för det. [xx(]
- Vilken tror ni kommer att få uppdatera den danska loken och vagnarna med priser och allt? - Vilken kommer att få hålla reda på arbetstider och annat på den danska sidan och lägga in detta manuellt? - Vilken kommer att få lägga till de nya linjerna med personal och allt? Jag har svaret. Det blir jag om detta är 'en rutt som alla andra' med danska regler och allt som skiljer från de svenska... ![]() Mitt förslag var (och är) att Danmark sköts som ett eget SVTTL med egna uträkningar och att NTB endast skickar saldot (summan av alla utgifter och inkomster) för varje bolag som jag på 10 minuter kan lägga in i SVTTL. Kommentarer tack........ M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Som t.ex räkna ut ekonomi för några enstaka bolag.. Och ja, jag erkänner.. Jag är väldigt hjälpsam, inte minst här i skolan[:I] MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
NTB.....ger STAB sitt kapital och hoppar av detta helt.
Önskar alla lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
|
![]()
Dson, du kan väl öppna Damnark du då? Det är svårt att hjälpa mig med mina uträkningar utan att jag öppnar upp hela hemsidan för andra. Och det är jag inte säker på är en bra lösning.
M v h /Pursche www.svttl.se ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Är med intresserad av att dra igång ett bolag och starta upp rutten
![]() //MVH John |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Senior Member
|
![]()
STAB anmäler härmed intresse av att få ta över DANMARK. STAB lovar att resultatet kommer att bli bättre än för VHJ få ett annat affärskoncept kommer att användas om vi får förtroendet att förvalta rutten.
![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
|
![]()
NTB..hade som sin stora ambition att verkligen starta Danmark. Men efter det att SVTTL ville ha det som ett Danskt SVTTL, ansåg Ntb att detta tillsammans med att mäta upp och dela upp turen vart för mycke på en gång.
Lite info om Danmarkrutten. Det är en svensk sida. En dansksida med minst 5 olika linjer plus S-tog som har 6 linjer. Kan säga att NTB har hållt på i snart en vecka och har inte mätt upp allt. Men lycka till den som tar över. P.S Har inte lyckas heller att hitta alla danska tåg till nerladdning pga. train-sim.dk inte finns längre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Ställer gärna upp och hjälper till med rutten! MVH Daniel ![]() VD för UBOPGE Turn on your headlights If you don't like what you see - Turn them off! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Senior Member
|
![]()
- Swedish Train AB -
Board of directors - PRESSMEDDELANDE 2004.04.27 - STAB förhandlar just nu med NTB om ett samarbete beträffande DANMARK. Mer information kommer fortlöpande. ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Senior Member
|
![]()
- Swedish Train AB -
Board of directors - PRESSMEDDELANDE 2004.05.01 - STAB meddelar härmed att planerna på DANMARK tillfälligt är lagda på is. STAB är fortfarande intresserade av att starta upp DANMARK, men inte just nu. ![]() http://www.seaside.se/~sea1712d/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Medlem
|
![]() PRESSMEDELAND Som STAB lägger också NTB Danmark på is. Men diskutionen med STAB kommer säker att fortsätta om ett gemensamt öppnande av rutten. NTB kommer att i lung och ro se över det hela igen, och eftersom rutten är så stor som den är så ser NTB att någon annan startar upp DVTTL och där efter kommer att starta upp rutten. Hoppas då på ett sammarbete med STAB. Enligt NTBs ägare så är det enda hindret idag att DVTTL inte finns. Han fortsätter: "Det är möjligt att det blir fler som sammarbetar med detta projekt. Att några går ihop och startar DVTTL." |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Cosmonova Trains" | Pson | Virtuella Tågbolag | 8 | 2004-06-07 02:08 |
Senaste nytt från verkstaden | tufftuff | 3D-design - Trainz | 87 | 2003-10-06 16:06 |
Tillåter inte MSTS action? | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-09-02 18:28 |
Går inte att komma in på Svenska 3D-tåg | Pson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-08-22 23:52 |
XTracks eller inte | Banbyggarna | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-06-09 14:45 |