![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Prova några andra koordinater, du är just nu uppe i Ishavet ovanför Kanada, Alaska eller Ryssland någonstans och där finns inte så mycket att hämta.
Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Jag skrev in longitufen o latituden. Deblev bara så här
MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
|
![]()
Vilket område är du ute efter?
Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Skånsk användare
|
![]()
Skåne, och jag skrev in latitud och longitud för Hässleholm
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
|
![]()
Har du skrivit in (ungefär)Longitud 13,45 och Latitud 56,09 så borde det bli rätt.
Kanske glömde du att trycka apply, för du är utan tvivel uppe i Norra Ishavet. Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Skånsk användare
|
![]()
Det blev likadant igen. Kan du möjligtvis testa o se hur ditt resultat blir.
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem
|
![]()
Jag hamnade definitivt någonstans i närheten, och med koordinaterna Latitud 56,15511 Longitud 13,77281 så hamnar jag mitt i Hässleholm.
Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
|
![]()
Prova att trycka på knappen ”Enter LAT LON or QRA” för att sedan skriva in koordinaterna som jag nämnde i posten ovan denna i andra och tredje fältet nerifrån, för att sedan bekräfta med Apply.
Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Senior Member
|
![]()
Ibland när jag fixar hem en karta så blir vattnet konstigt det blir liksom högre än allt annat[}
![]() ![]() /Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Skånsk användare
|
![]()
Jag tackar väldigt mycket för denna hjälp Keifer.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Medlem
|
![]()
Varsågod, jag hoppas du får till det som du vill ha det.
Harry |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Skånsk användare
|
![]()
En sista fråga;
Följande kommer upp då jag trycker på "generate .gnd file" Error; tile template file tile_blank.dat not found or failed to open. MVH Erik VD, Railway Transport System www.svttl.se rts@svttl.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Saxat från DEM-tutorialen: "Texturer. I katalogen presets där HOG nu finns ligger en fil som heter textures.zip. Den innehåller texturer för TRS2004 och måste packas upp i katalogen World\Custom\Ground där du installerade TRS2004." ************************************************** ******************* Saxat från DEM-tutorialen: " Här skall vi nu visa vad filen skall heta som blir själva kartan i TRS2004. Innan vi kan fylla i den måste vi dock skapa en tom karta i TRS2004: Starta TRS2004 och gå in i Surveyor. Välj Create new och sätt regionen till USA (så vi får högertrafik på vägarna). Spara sedan kartan som Jonkoping. Notera att vi undviker åöä här. Det är alltid bäst att göra det i TRS2004. Stäng av TRS2004. Gå nu in i katalogen där TRS2004 är installerat. Gå där till katalogen World\Custom\Maps\Jonkoping och kopiera filen Jonkoping.gnd. Klistra in den i samma katalog som HOG. Nu går vi tillbaka till HOG och väljer Jonkoping.gnd som vi kopierade till HOG-katalogen. Klicka på Generate .gnd file. En mätare visar att HOG arbetar. När den är klar kopierar vi tillbaka Jonkoping.gnd till TRS2004: Gå till katalogen där HOG är installerad och kopiera, gå därefter till World\Custom\Maps\Jonkoping och klistra in. Skriv över filen som redan finns där. Nu är allt klart och det är bara att starta TRS2004 och börja bygga i landskapet i Surveyor." Harry |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Problem med AE | vl | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2003-12-06 11:03 |
Problem med Picadilly line(london underground) | gec44-9w | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2003-12-05 17:43 |
Problem med Y2:an. | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 6 | 2003-11-25 15:51 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |