|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-05-31, 19:12 | #16 | ||
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
Citat:
MVH: Olaf "vr98olli" Lindström |
||
2004-06-01, 01:31 | #17 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
[)][)][)]
Janne har nog en poäng där Just nu Juni / Juli ett nytt chipset på gång från intel , nya grafikmotorer på g från Nvidia, "snabbare" processorer från intel. Och även om man som jag inte är torsk på det alldra senaste (vilket jag är) så brukar ju priset på det som idag är det värsta rasa med 50%, vilet kan vara värt att vänta på. När det sen gäller valet av delar så kan jag bara av egen erfarenhet rekomendera ASUS moderkort typ P4C800E- delux lite dyrare men klart bäst både i prestanda och möjligheter (kolla på hemsidan för det moderkort du väljer för att se kända buggar och fel Typ: trivs detta kort med det grafikkortet typ, samt att det finns uppdateringar på drivrutiner och bios har sett skrämande exempel på andra märken där man fått vänta i månader innas könda buggar är fixade) Efter att testat ett flertal grafikkort KAN JAG BARA SÄGA Nvidia Skit i ATI det är bara att tigga om problem , dåliga drivers, sena uppdateringar, instabila kort, och oerhört känsliga för statiska stötar. Ang HD köp ett kort med Raid 0 detta innebär att haastigheten på diskhanteringen i stort sett dubblas (man delar informationen i 2 delar och skriver till bägge diskarna samtidigt) Köp 2 120 GByte diskar (Hitachi) och lycka till |
2004-06-01, 07:47 | #18 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Pussgurkan har helt rätt. Skit i ATI!!!!
Många har, liksom jag ( http://msts.e-buzz.net/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9413 ) problem med drivare och tv-out m.m. m.m. Att man inte får veta/läsa sånt innan man köper? Tror att det blev en ATI-boom när dom sänkte priset på 9800pro-korten och att nu börjar alla fel visa sig!????? Eller så har jag missat att läsa om felen tidigare!? Visst har det stått om problem med ATI´s drivare, men det var ju länge sen och det trodde man att dom nya korten inte hade.... Jag trodde det var jag som inte hittat rätta inställningar eller drivare, men tyvärr är det ATI det beror på.... Dom har inte lyckats få till sina drivare än! Och jag förstår inte varför alla tester ska framhålla dessa kort som det bästa man kan köpa?????? Är det bara för att dom är snabba? Men ett kort ska väl för tusan fungera bra också? Nästa kort blir Geforce, för då blir man inte besviken! Och ja, jag vet att jag skrev att 2000:- för ett 9800pro var ok. Men då trodde jag fortfarande att jag skulle få till det som krånglade. Det tror jag inte längre! http://pirpen.cjb.net/ |
2004-06-01, 08:09 | #19 |
Medlem
|
Eller bara för att någon snubbe i USA inte kan få sitt nya GeForce-kort att fungera så skiter vi i nVidia med!
Bara för att det går dåligt för somliga, behöver det inte göra det för alla andra. Jag har aldrig haft problem med mitt kort, och många därtill. ATi regerar fortfarande på tronen med X800XT så satsa på ett sådant. Med vänliga hälsningar Pson |
2004-06-01, 08:47 | #20 | |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Om ja inte läste fel så skrev du att ditt kort var OK längre upp i tråden, inte sant? Förövrigt e det väl oxå en med Geforce FX som skrivit att han oxå har problem i din tråd Man måste inte direkt vänta på det allra nyaste, men köper du ett 9800xt kommer du ångra det då du kommer gå med stor förlust, e väl denna månad nya korten kommer ut? Med vänliga hälsningar Rodi |
|
2004-06-01, 09:35 | #21 |
Hedersmedlem
|
Pson: Jag har haft 2 Geforce tidigare och inte haft några problem med vare sig drivare eller annat. Att det blev ATI nu, är mycket p.g.a. det jag hört av dig, att dom hade kommit till rätta med sina problem + att det stod bra om dom i testerna....
Kolla Sweclockers forum och jämför mellan dom som har problem med ATI och dom som har problem med Nvidia, så ska du se att det är överlägset bra många fler med ATI-problem! Visst kan en del ha otur med sina kort och kanske få ett felande, men det är alldeles för hög felprocent på ATI. Det kan ju vara så att du hade en otrolig tur och fick det kort av 100 som funka!? bombardier: Jag skrev inte att kortet var ok. Jag skrev: "Jag köpte ett 9800pro för c:a 2000 och det tycker jag är ok!" Det kan man ju tolka fel, men jag menade att det var bra pris för ett så snabbt kort! Problemen har jag haft hela tiden, men trot att jag skulle kunna fixa dom genom inställningar eller rätt drivrutin....och hade problemen gått att lösa (vilket jag hoppats på!), så hade jag varit helnöjd. Kortet går ju att använda, men det är fullt med små problem som jag inte hade med Geforce korten och det är det jag blir sne på! Knebert som skrev i min tråd har jag pratat med, han har ett MX-kort inte FX (felskrivning!). Och jag hade inte hans problem med mitt förra kort (TI4200). Alla får tycka som dom vill, men jag kommer inte köpa ATI nästa gång.... http://pirpen.cjb.net/ |
2004-06-01, 11:44 | #22 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
Hej!
Jag har bytt från Geforce 2 MX200 32 MB till ett ATI Radeon 9000 Pro 64 MB. Jag har problem med många nya spel, VPU Recover startar jämt när man ska spela de nyare spelen (när datorn har laddat 100 % till en bana), sen kommer ATI med en ny Catalyst, och allt är fixat. Så var det aldrig med mitt förra Nvidia kort. Annars är jag helt nöjd med ATI! MvH. Mson http://tagbilder.no-ip.com |
2004-06-01, 13:29 | #23 |
STW-member
|
Jag kan bara hålla med Pson när det gäller ATI. Går klockrent. Om det är det bästa kortet? Det bryr jag mig inte om, bara det levererar vad det lovar.
Det är viktigt att ställa upp en kravspec på vad man vill att det man köper skall klara av. Oavsett vad man köper. Fungerar det då - då är det bra. Fungerar det inte kan man alltid byta, gärna med motiveringen att det inte fungerade i just mitt/ditt sammanhang. Det är ju man själv som trots allt betalar för kalaset och det är rätt klädsamt om man vet vad man köper - och får. [:I] Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-06-01, 14:08 | #24 |
Medlem
|
Jag tycker inte att det verkar vara några större problem som du har, Pierre. Varför förväntar du dig att saker och ting ska bli snyggare med ett nytt kort? Det är fortfarande samma spel.
Du kanske inte ska sätta dig ned och gråta med detsamma, har du t.ex. testat olika drivrutiner, installerat om Windows osv. Och förresten, anledningen till att fler har "problem" med ATi kort måste vara att ingen använder GeForce längre. [8D] Med vänliga hälsningar Pson |
2004-06-01, 16:16 | #25 |
Senior Member
|
Pson: Jag vet att du är en ATI fanatiker men man måste se saker ur ett neutralt perspektiv ibland, ATI har haft större problem, både vad jag läst på nätet/tidningar/forum och från bekanta. Det är knappast någonting man kan blunda för. Vad får du ut av att raljera om ATI, får du 1% av alla ATI kort som säljs ?
Nej det är givetvis en smaksak men jag föredrar helt klart Nvidia. Jonte |
2004-06-01, 17:52 | #26 |
STW-member
|
Precis min poäng. Men även du Jonte dristar dig till att vara en anings smula mindre neutral. Du har hört eller läst genom tredje person att ATI skulle ha haft problem. Det är ointressant vad andra säger. Det blir endast intressant om du har haft problem - och varför. Jag har ett Geforce4 och ett ATI 9800 med allt man kan få därtill och båda korten går klockrent i två olika datorer. Vilket som är bäst? Det är helt ointressant. Kravet är att korten levererar det de ska göra.
Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
2004-06-01, 18:03 | #27 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
Har själv beställt ett 9800pro som kommer í veckan bara att hoppas att det funkar som de ska
//MVH John Member of Swedish Sea Cadet Corps |
2004-06-01, 18:09 | #28 | |
Veteran
|
Citat:
Varför skulle de inte fungera, ja har själv ett sådant, de går klockrent, ett fantastiskt grafikort. Hawk |
|
2004-06-01, 19:15 | #29 |
Hedersmedlem
|
Janne: Om jag betalar c:a 2000kr, så förväntar jag mig INTE att få det bästa grafikkortet. Men jag vill ha det bästa för dom pengarna! Och enligt tester i data-tidningar och på nätet, så är det ATI 9800pro i den prisklassen.
Och sen är det så med data-grejer, att det alltid måste till nya drivare och patcher. Det är därför jag inte bytt det, jag har ju trott att problemen ska kunna fixas eller att jag använt fel inställningar.... Pson: Vad då samma spel? Jag har såklart testat det på andra spel också! Och det borde väl bli snyggare med Kantutjämning och Anisotrop filtering? Det har du ju själv sagt åt mig! Glömt det? Och självklart har Windows installeras om och drivare testas, men inget hjälper. Nu är ju inte problemen stora och kortet går att använda. Men för mig blir det inte ATI igen! Varför blundar ni för sanningen? ATI har problem med sina kort igen!Det har inte stått så mycket om det förut, men nu står det mer och mer om problemen (antagligen för att försäljningen har ökat). Är det det gamla vanliga: Jag har inga problem och då har ingen annan det heller!? Tror ni att Pussgurkan, Mson och jag m.fl. ljuger om problemen vi har/haft? http://pirpen.cjb.net/ |
2004-06-01, 19:28 | #30 | |
STW-member
|
Citat:
Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
I datorköpartagen! | avgd | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-04-13 18:01 |