|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-05-02, 18:56 | #16 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
Citat:
http://geoimager.lantmateriet.se/dkn...ducts_id=18655
2005-05-05, 10:00 | #17 |
Medlem
|
Her er lige et screenshot fra en lille Tysk station
2005-05-28, 14:15 | #18 |
Medlem
|
Hej Sverige
Så er der igen bygget lidt mere til Denmark 2000 elektric. PS. reglerne for billeder er overholdt, der er kun linket til dem de er ikke uploadede i denne størrelse
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2005-05-28 klockan 14:17. |
2005-05-28, 14:54 | #19 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
Hej!
Det var ju bra byggt! Lycka till! |
2005-08-22, 14:07 | #20 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2005
|
HjÄlp!!
Hej!
Jag har laddat hem från www.ts-ef.com och installerat "Denmark 2000 Elektric Neumünster + Malmö Version" men jag får inte det till och fungera. Jag är inte så himla insatt i MTS, nästan nygligen köpt spelet. Hoppas där är någon som kan hjälpa mig. När jag ska spela rutten kommer där upp en massa felmeddelande.. bl a... routes\DK2000\terrtex\microtex.ace routes\DK2000\textures\US2GreyWare.ace routes\DK2000\textures\US2GreyWare02.ace routes\DK2000\textures\talltreeblocknew.ace routes\DK2000\textures\buffer.ace M.m..... När jag läste i redme.filen stod där att man skulle ha alla 6 orginal rutterna installerat.. men vart hittar jag dem då? Vad där stod på www.ts-ef.com skulle man bara ha X-tracks 3.14 och New Roads 3.2 installerat och det har jag. Jag såg verkligen fram emot denna rutt. Väntade i drygt 8 timmar på att filen skulle bli nerladdade. Därför hoppas jag verkligen att någon som är mer insatt i det här kan hjälpa mig. Tack på förhand! André Bergqvist //andre_bergqvist@hotmail.com |
2005-08-22, 15:33 | #21 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Har inte testat den nyaste versionen än, men kolla i ruttens mapp, om det finns en bat-fil där som ska köras!? Det verkar som du saknar en del saker...
Ruttmappen hittar du i: Microsoft Games/Train Simulator/ROUTES Orginalrutterna följer med MSTS. Men man kan välja att inte installera en eller flera av dom (för att spara disk-utrymme!). Har du installerat MSTS normalt, så ska du kunna välja dom, där du väljer rutt. Orginalrutterna är: ( EUROPE1 ) Settle & Carlisle Line ( EUROPE2 ) Innsbruck - St. Anton ( JAPAN1 ) Tokyo - Hakone ( JAPAN2 ) Hisatsu Line ( USA1 ) Northeast Corridor ( USA2 ) Marias Pass
2005-12-12, 09:43 | #22 |
Medlem
|
Hej Med Jer
Så er Ruten kommet i en ny udgave. Den har samtidigt skiftet navn så den kun hedder Denmark 2000 + et versions bogstav. Ved installation af den nye udgave er det ikke nødvendigt at slette den gamle først, det er nok at den får lov til at overskrive den gamle version. Den nye verison har fået koblet den ikke elektriske strækning Fredrica-Århus på. Det er næsten 100 km jernbane som ender på en af Danmarks største banegårde. Alle aktiveter fra ældre ruteversioner kan genbruges uden problemer da der ikke er ændringer i det gamle sporlayout. Hvis en aktivitet skulle drille, åben da AE og brug funktionen "Compute and save" så skulle den virke perfekt igen. Glædelig jul til alle
2005-12-12, 09:49 | #23 |
Skånsk användare
|
Mycket trevligt Erich. Är det nu du har tänkt dig fortsätta på den svenska sidan, eller jag har missuppfattat dig helt?
2005-12-12, 21:58 | #24 | |
Medlem
|
Citat:
Jag kan lova, den bangården är STOR!!!!! MVH Kenneth
2005-12-13, 09:02 | #25 |
Medlem
|
Hej til Alle
Der er nu lavet et MIRROR 2 til download af ruten. Dette Mirror kører på en langt hurtigere forbindelse ned min egen server har. God Jul allesammen
2005-12-16, 09:36 | #26 |
Medlem
|
Hej til Alle
Jeg er blevet opfordret via PM fra flere brugere her på Sitet til af forlænge DK2000 til f.eks Halmstad eller Ystad. Dette vil jeg også gerne gøre indefor overskuelig fremtid. MEN jeg kan ikke lave sådanne strækninger ud fra fantasien, så jeg vil gerne bede om Jeres hjælp. Jeg får brug for div billeder af stationerne på strækningerne, sporplaner og meget gerne luftfotos. Al hjælp vil blive modtaget med stor taknemmlighed. SCALE RAIL: Er der nogen her på Sitet der ved om der er kommet en nyere udgave af Scale Rail end den beta version man umiddelbart kan downloade ? Det ser ud som om at der i Xtracks 3.16 tsection.dat filen er kommet en masse nye Scale Rail spor og vejstykker. Glædelig jul til alle
2005-12-16, 10:14 | #27 |
Skånsk användare
|
Erich...jag ställer gärna upp. Har inte så mycket annat för mig ändå just nu, så det är bara att hojta till.
2005-12-16, 11:37 | #28 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
Angående ScaleRail, så har Marc sagt att den är release-klar inom nån vecka eller så... Det har han iof sagt ett tag nu...
http://www.3dtrains.com/forums/index.php?showtopic=8052 En ny serie med högdetaljerade spår ska ingå, plus att jag hoppas innerligt att saknade delar som finns i xtracks kommer att finnas med, framförallt så man för 3graders-växelsystemet komplett... Bygger man om en befintligt rutt från från xtracks till ScaleRail finns det en hel del kompromisser man måste göra, samt att det drar fler antal spår med nuvarande ScaleRail-paket. |
2006-08-01, 09:09 | #29 |
Medlem
|
Hej Sverige
Så er min gamle webside hvorfra I har kunnet hente DK2000 TS-EF lukket. Den er blevet erstattet af min nye webside som hedder www.train-sim.org . På denne webside vil det om kort tid være muligt at downlode den nyeste udgave af Denmark 2000. I denne udgave er de sydligeste endestationer Hamburg-Altona eller Hamburg Hbf. Nu er planen så at jeg efter min sommer ferie starter på strækningen Malmö C - Ystad God sommer til Jer Alle
Prettys Womans in your town Senast redigerad av Erich den 2006-08-04 klockan 11:42. |
2006-08-02, 07:11 | #30 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Härligt att höra att du tänker bygga till Ystad i nästa version!
Har du tänkt på att sätta ut människor på perrongerna? Jag gjorde det i Hawks KMJ-rutt och det blev väldigt lyckat! Använde animerade 3d-människor härifrån: http://didi2004.de/include.php?path=start.php Visseligen är dom väldigt kantiga, men bättre än inga alls. Perronger brukar inte vara folktomma... Ha en bra ferie!
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Dansk togmateriel | Erich | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2004-09-09 16:28 |
Dansk ång-P - ståpälsvarning! | LarryB | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2003-08-21 20:04 |
Dansk Litra P 906! | Steamhammer | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 8 | 2003-06-13 14:46 |
Dansk Screenshot side | Halalko | Off-topic | 3 | 2003-04-24 20:49 |
Bt [problem med dansk aktivitet] | smajlet | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 2 | 2002-07-22 21:57 |